Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mail hjælp søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! Da vi har oprettet et domæne hos dandomain.dk og bruger vores e-mail kontoer flere forskellige steder, er vi støt ind i nogle problemer.

Jeg bruger f.eks en bærbar mac computer samt har en stationær her hjemme. Jeg har oprettet 3 mail kontoer på hver maskine (De samme mails mr@firmanavn.nu, job@firmanavn.nu, info@firmanavn.nu) Problemet er at når jeg f.eks har åbnet et mail på min mac, bliver denne mail gemt på computeren, og jeg modtager den derfor ikke på min stationær, og modtager den heller ikke på min webmail.

 

Kan man sætte mailen op så jeg modtager alle mails på alle min computere?? da det er ret belastende at jeg skal til at huske hvilken mail jeg fik åbnet hvor.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo lade være med at åbne dem på din bærbare - du kan ikke vælge hvilke der skal hentes og hvilke der ikke skal.

 

Alternativt kan du nøjes med at kigge dine mails fra en IMAP på din bærbare og så hente med POP3 på din stationære. Så kan du se nye e-mails på din bærbare, og stadig hente dem på din stationære. Når først de er hentet via POP3 kan de ikke hentes igen på andre computere (medmindre du indstiller den til at efterlade en kopi på serveren).

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige hvordan det fungere på din mac, men ellers er det svargweb har givet:

gweb:

... (medmindre du indstiller den til at efterlade en kopi på serveren).

...det vi gør hjemme hos os.

 

Vi bruger outlook Ekspres på alle maskinerne, hvor du let kan sætte det op, ved at gå ind på hver enkelt mailkonto og på sidste faneblad kan du nederst vælge at lade en kopi blive på serveren. Denne ligger så og vil blive hentet ned alle alle 3 maskiner, hvis du har sat alle 3 til at lade en kopi ligge.

Du kan så også sætte det til at slette efter noget tid, eller når du selv har slettet det fra papirkurven i din outlook.

screendump

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

EagleGolfShop:

Hejsa! Da vi har oprettet et domæne hos dandomain.dk og bruger vores e-mail kontoer flere forskellige steder, er vi støt ind i nogle problemer.

Jeg bruger f.eks en bærbar mac computer samt har en stationær her hjemme. Jeg har oprettet 3 mail kontoer på hver maskine (De samme mails mr@firmanavn.nu, job@firmanavn.nu, info@firmanavn.nu) Problemet er at når jeg f.eks har åbnet et mail på min mac, bliver denne mail gemt på computeren, og jeg modtager den derfor ikke på min stationær, og modtager den heller ikke på min webmail.

 

Kan man sætte mailen op så jeg modtager alle mails på alle min computere?? da det er ret belastende at jeg skal til at huske hvilken mail jeg fik åbnet hvor.

Hej Eaglegolfshop. Ja, den åbenlyse løsning ville være at benytte IMAP som protokol på alle dine klienter. På den måde er det altid den samme indbakke du ser via fx. webmail, mobilen, arbejdsstationen og laptoppen.

Det væsentlige er at skifte over til IMAP på alle klienterne samtidigt, da du ellers løber i den problematik du beskriver ovenfor.

Læs mere om IMAP vs. POP3 her

God vind med mailen :-)

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kyndige aminoer.

Vil det ikke være muligt at køre outlook fra et usb memory stick? Så har du altid din outlook inkl. alle mails på et lille memorystick.

Det ville da i hvert fald være smart Smile

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Det du efterlyser bliver kaldt Portable Apps men desværre er outlook lavet på en sådan måde at det ikke umiddelbart er muligt at lave Outlook klienten så den ikke er afhængig af en fast installation.

Dog findes der en del andre mail klienter som kan virke som portable apps som f.eks mozilla thunderbird som kan ses her: http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable

For at installere en hel "pakke" med forskellige "flytbare" programmer/værktøjer kan du se her:

http://portableapps.com/

Alternativt kan man installere et helt operativ system på sin USB key og så boot fra den, men det er en mere teknisk besværlig løsning.

Med mindre du ikke har noget imod at prøve Ubuntu (Linux).

 

Dermed sagt at det er en fordel at benytte en protokol som gør du kan synkronisere din mail og ikke bare hente den ned som med f.eks POP3.

Thunderbird som jeg forslår understøtter både POP3 og IMAP.

Personligt benytter jeg Google Apps hosted mail løsning som kan samle alle mine forskellige mail kontoer (også exchange) og så kan jeg benytte enten webinterfacet eller en email klient til at læse mine emails.

Held og lykke med at blive mere "mobil" :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KRistian

Tak for forklaringen :)

Jeg tror at jeg holder mig til den gammeldaws løsning indtil MS outlook bliver lidt smartere :)

Hilsen Morten

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)