Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verdens dårligste service

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kaffe & Co:
Jeg syntes ikke helt at det er fair at nævne trådstarters navn så mange gange og samtidig komme med en advarsel mod selvsamme med navns nævnelse - det  virker som om det er en straf du er ude i - er det ris til egen r..? - er sikker på du ikke mener det på den måde.

Havde trådstarter været anonym var sagen lidt anderledes og han har tros alt ikke navngivet den revisor han er utilfreds med - men som sagt er der altid to sider af samme sag.

Fair eller ej. Det er jo ingen hemmelighed at jeg følger "revision- regnskab- og skat" her på Amino. Jeg ved ikke hvem Johnny har som revisor, men med de oplysninger som er givet i denne tråd, kan jeg med mere end 99 % sikkerhed sætte navn på. Det samme ville en eller to håndfulde revisorer på Amino også kunne.

Jeg synes ikke det er fair at Johnny udstiller en enkeltperson overfor en gruppe kollegaer på Amino og samtidigt en hel gruppe af revisorer overfor en større kreds på Amino. Jeg synes ikke det fair at være så personlig i sin kritik af en revisor  der via sin tavshedspligt aldrig ville have mulighed for at imødegå den offentligt.

Henrik

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Jeg synes ikke det er fair at Johnny udstiller en enkeltperson overfor en gruppe kollegaer

Vi er helt på linie med substansen for så vidt angår trådstarters metode, men ovenstående gør dig implicit til part i sagen, det ved jeg - og mange andre Aminoer, da vi med interesse følger dine mange indlæg her på Amino og vi der igennem tillægger netop dig stor troværdighed i din argumentation. 

Netop din store agtelse og integritet her på Amino og din implicitte partsinteresse i denne tråd bør nok give anledning til en vis overvejelse i den retorik der anvendes i denne tråd når det kommer til at advare mod en klient med navns nævnelse. 

Men du har ret - og jeg er sikker på at jeg også vil reagere på en tråd der omhandler 'en aktiv kaffepusher på Amino har solg mig te som kaffe' eller noget tilsvarende :-)

Men jeg tror nu at både trådstarter og alle andre der læser denne tråd har fanget budskabet.

Der er jo også kommet flere bud på hvordan man kunne løse problemet.

De bedste kaffe hilsner
Søren 


Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Krogh:

Kaffe & Co:

Håber du finder en god revisor.

Håber at revisoren finder en god kunde -  en kunde der foretrækker at løse sin utilfredshed i et lukket rum fremfor det offentlige...

Henrik

Jeg synes ikke, det er helt fair at nedgøre trådstarter så aggressivt. Han har gjort det eneste rigtige. Vedkommende forsøger først at tage (en lukket) kontakt til revisoren telefonisk - og når han så erfarer, at revisoren er taget på ferie, så er det ikke underligt, at frustrationerne kommer til afløb.

Hvis vi ser sagen fra klientens side - som det er blevet udlagt - så har revisoren et gevaldigt forklaringsproblem.

Undskyld mig - men jeg ville også fare i kridthuset, hvis min revisor lod mig i stikken på den måde.

Jeg fornemmer, at din bekymring går på, at samtlige Aminos aktive revisorer skulle blive stillet i miskredit. Det er selvfølgelig uheldigt, hvis det skulle være tilfældet. Men hvorfor skulle vi bruge energi på at gisne om det.

Essensen i denne tråd må være, at trådstarter hælder ud af sine erfaringer, og lærer os andre at stille nogle kritiske krav til en revisor inden et samarbejde indledes.

Og denne udveksling af erfaringer her på Amino, er bestemt ikke at foragte!

 

 

 

 

 

 

 

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Hehe. Tak for det, Henrik.

Nu havde jeg også allerede taget sagen op med min revisor. Som det vist også fremgik af det oprindelige indlæg, så var det ikke min første rykker i sagen. Så jeg valgte ikke Amino frem for direkte kommunikation. Og jeg er vist heller ikke den første, der har brugt Amino til at få luftet lidt ud.

Nu valgte jeg netop ikke at angive et navn på vedkommende for ikke at hænge nogen ud. Der er sikkert 99 % af vedkommendes kunder, som får leveret varen til tiden, og som er godt tilfredse, og dem er der jo ingen grund til at skræmme væk.

Samtidig tror jeg, at de fleste brugere herinde er så tilpas intelligente, at denne tråd ikke får dem til at tænke, at så er alle mennesker med denne stillingsbetegnelse svære at stole på.

Tværtimod håber jeg, at det får folk til at tænke "jeg må hellere spørge andre herinde, om de har gode eller dårlige erfaringer med vedkommende, inden vi starter et samarbejde". Det kan så passende gøres med private beskeder, så man netop ikke hænger nogen ud.

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik - dit svar passer ganske enkelt ikke :

" Jeg håber, at du har fået luft for dine frustationer. Omvendt synes jeg ikke, at det er rimeligt, at du mistænkeliggøre de ca. 10 rimelige aktive revisorer der er på Amino og som alle skriver fornuftige indlæg "

 

Ligesom Johnny har jeg selv brugt kapital på reetablering af regnskab, blevet holdt hen med snak osv... og fået skat på nakken fordi min "tidligere" revisor alligevel ikke inberettede til SKAT.   OG DEN REVISOR er aktiv på amino....  (den tidligere revisor er/har været meldt til politiet af SKAT, og jeg kan se, at han forsætte her på amino)

 Så jo jeg har at være skeptisk.

mvh

MP

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligesom Henrik har jeg også en ret klar fornemmelse af hvem der er tale om men jeg er så ikke helt enig med Henrik. Formentlig har man vel prøvet at tale med revisoren inden man lægger et anonymt indlæg her på Amino. Set i lyset af at de fleste revisorer  der er på Amino er rimeligt "agressive" med hensyn til at tilbyde egen assistance og at man derved som kunde må formode at de har kapacitet til at kunne klare opgaverne mener jeg det er fuldt berettiget at give udtryk for sine frustrationer. Når det så er sagt så er alle jo mennesker. Det gælder også revisorer.  Der kan opstå uforudsete ting som gør at tingene  ikke går som planlagt. Men er det berettiget at klage sin nød. Ja det mener jeg faktisk at det er.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fik jeg så  nærlæst hele tråden: Jo jeg mener det er fair nok at klage sin nød her når det sker anonymt men det er jo rigtigt som det bliver sagt at man generaliserer. Man kan ikke bare tage alle revisorer der er brugere på Amino og udtale sig om dem samlet. Det er individuelle personer og firmaer, og det forhold  at én af dem begår en fejl er ikke nødvendigvis udtryk for at de andre revisorer begår samme eller andre fejl.

Hvad de store revisionsfirmaer angår så lad være med at tro at fejl alene er noget som man ser hos de små revisorer. Tværtimod er risikoen for at den lille virksomhed bliver glemt i mængden større når vi taler om store firmaer. Det man kan sige er at den lille revisor som kun er sig selv måske er mere sårbar i tilfælde af at der opstår en kritisk situation og der skulle man måske prøve at forhøre sig inden man laver en aftale; hvad sker der i tilfælde af ....   

Bemærkningen fra MP om en tidligere revisor som skulle være anmeldt til politiet men alligevel fortsætter på Amino betragter jeg som en gang ammestuesnak. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Nu fik jeg så  nærlæst hele tråden:

.... og så opnåede vi konsensus!Wink

Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

 

Husk nu at man ikke skal udstille folk offentligt. Det må være dejligt at være i en branch hvor man kan vælge sine kunde ud fra om de er god kunde eller ikke..

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

"Man kan ikke bare tage alle revisorer der er brugere på Amino og udtale sig om dem samlet."

Lige præcis. Nu skrev jeg godt nok noget om, at jeg var træt af alle revisorer, men det var nu mest som en bemærkning i stil med "det er også de politikere/kristne/sømænd/unge/cykelryttere" (indsæt selv et passende ord). Jeg har haft en uheldig oplevelse med én person, som jeg på ingen måde har udleveret, og så er den egentlig ikke længere.

Jeg var mest forbandet over, at jeg gentagne gange var blevet lovet, at nu kommer det på plads, og så var vedkommende taget på ferie, inden det var lavet. Der kan være en masse gode grunde til det, men så må man som det mindste lige ringe og sige "godt nok har jeg lovet noget, som jeg ikke kan holde, men der er gået ged i det".

Jeg mener heller ikke, at sådanne situationer er afhængige af størrelsen på en leverandør eller prisen for en vare. Hvis jeg spørger efter en vare eller tjenesteydelse, så forventer jeg, at prisen omfatter at varen/tjenesteydelsen leveres. Jeg tænker ikke, "det var billigt, så nu er det spændende at se, om jeg får noget ud af det". Jeg har ikke selv sat prisen eller bedt om rabat eller shoppet rundt for at finde den billigste, så jeg aner ikke engang, om jeg har fået det biligt eller ej. Det er jo så dyrt nok, når jeg ikke har fået det, som jeg er blevet lovet.

Så jeg har på ingen måde haft til hensigt at hænge nogen ud. Der er også flere, der har kontaktet mig direkte for at høre, om det er den og den, eller om jeg kan fortælle navnet. Men det har jeg også tilladt mig at undlade at besvare. Jeg kan kun basere mit indlæg på én erfaring, så andre vil sikkert have en helt anden oplevelse.

Så indlægget var mest ment som en reminder om, at man skal huske at holde, hvad man lover. Og det gælder, uanset om kunden er stor eller lille. Og kan man ikke overholde en deadline, så gør lige opmærksom på det i god tid i stedet for at vente, indtil deadlinen er overskredet.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)