Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af freelance reklamebureau.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er to gutter, der overvejer at starte et freelance reklamebureau, men vil godt høre hvad I andre har af gode idéer og erfaringer mht. dette...

Hvad kræver det?

Er der nogen, der har lignende erfaringer eller råd til, hvordan vi kommer i gang? Vi har ret mange gode idéer, som vi gerne vil bruge til noget.

Vi håber, at høre fra jer.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

1. Markedsføring

2. Markedsføring

3. Referencer / cases i har løst

4. Erfaring

5. Mere markedsføring.

6. En smule held med at ramme de rette kunder på det rigtige tidspunkt

Det er cirka det der skal til.

P.S. Reklamebureau er et meget vidt begreb..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jemuha,

Jeg vil give Daniel ret, det er et meget vidt begreb!

Men en spændende branche at starte i! Har i noget erfaring med det?

Kan du give nogle eksempler på hvilke ideer/vinkler i har som i gerne vil af med?

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Uhd:

Jeg vil give Daniel ret, det er et meget vidt begreb!

Jeg hedder nu godt nok Anders Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Kasper Uhd:

Jeg vil give Daniel ret, det er et meget vidt begreb!

Jeg hedder nu godt nok Anders Wink

Potato/Potato.. Same same;-) Hehe ej sorry, tror ikke tømmermændende er helt væk endnu :-).. Skal nok kalde dig Anders fremover ;-)

 

Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sådan som vi ser det, er vores idéer mange.. Vi har en lidt "krøllet" hjerne, lidt a'la Casper og Mandrilaftalen, men dog ikke helt så slemt, som dem. Vi har tit for sjov lavet "reklamer" og andre sjove ting, hvor vi kunne komme af med vores idéer, men det kunne være interessant at føre det videre.

Så rent professionelt har vi ikke den store erfaring, udover at en af os tidligere har være medejer af et firma.

Vi kunne forestille os at markedsføre os via søgemaskiner og posters i lokalområdet til at starte med.

Vores indgangsvinkel til reklamer er, at de skal være sjove... Noget man kan huske og grine af. Til at starte med kunne det være noget lignende de små citater, man ser på gajolpakker... Altså trykte reklamer... evt. også via nettet.

Jeg ved, at vores tankegang ikke skal være helt så ekstrem som mandrillen, da publikum til det er alt for lille.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jemuha:

Så rent professionelt har vi ikke den store erfaring, udover at en af os tidligere har være medejer af et firma.

Vi kunne forestille os at markedsføre os via søgemaskiner og posters i lokalområdet til at starte med.

Hvis det er noget i skal kunne leve af, undgår i næppe direkte markedsføring overfor jeres potentielle kunder, enten via direct mail (som foregår med almindelig post, selvom navnet kunne indikeret noget andet) eller via telesalg/mødebooking.

Uden at have et kendt navn i baghånden eller nogle solide referencer tror jeg ikke i kommer voldsomt langt i den store jungle af små reklamebureauer der slås om pladsen og opmærksomheden her på internettet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jemuha:
Hvad kræver det?


Det kræver ihvertfald at I er dygtige til det som man netop forventer af et reklamebureau.

Jeg har set et nogle eksempler igennem tiden på såkaldte reklamebureauer som ikke helt har formået at leve op til "titlen".
Typisk har det været et par grafikkere som har slået sig op som værende et reklamebureau. Men de har ikke haft erfaring eler mulighed for at løse alt det som kommer udenom det grafiske.

Et reklamebureau skal kunne løse en opgave helt fra 0 og så bære den hele vejen indtil det færdige produkt er f.eks. trykt.
Kunderne vil regne med at de kan komme til Jer og sige "Jeg har her denne energidrik, som henvender sig til mountainbike-ryttere - Den skal ud på det danske marked". Det vil sige at vi ikke bare snakker om at kunden vil have lavet et logo og en hjemmeside. Men vi er ude i noget med at der måske skal laves en markedsundersøgelse, udarbejdes designskabeloner og guidelines, kampangestrategier, holdes styr på PR-delen og medieindrykninger m.m.

Men I kan også starte et specialiseret reklamebureau som f.eks. udelukkende er specialiseret i on-line markedsføring. Derved skal I ikke vide noget om hvordan et produkt skal lanceres i en fysisk butik og hvordan man får forhandlet diverse annoncebudgetter på plads i diverse magasiner og aviser - Men I kommer omvendt ikke udenom at I skal være dygtige og have erfaring med det I laver. I skal huske på, at Jeres kunder jo netop vælger Jer fordi I gerne skulle være bedre til det end de selv er.

Og det er altså noget som kræver noget mere end at man er rigtig dygtig til at bruge f.eks. Photoshop. Hvis det bare er det man er, så er man ikke et freelance reklamebureau, men derimod freelance grafikker. Jeg er igennem tiden stødt på en del i branchen, typisk nyuddannede fra en eller anden grafisk skole eller design-linie, som har en idé om at man som et reklamebureau kan tjene flere penge, end hvis man "bare" er en grafikker, illustrator eller AD'er. Og derfor tror de at det bare kræver nogle fancy lokaler, nogle lige så fancy computere og matchende solbriller og så er man straks et reklamebureau. Det kræver altså noget mere end det.

Så gør op med Jer selv om hvad I er rigtig gode til og hvad det er som I kan tilbyde til Jeres kunder. Og om det så virkelig er et reklamebureau eller noget helt andet I skal slå Jer op som. Min personlige holdning er, at der er langt flere penge i at slå sig op på det man er rigtig god til, end det som man tror der er flere penge i Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vil foreslå at hvis i brænder for den kreative process og har mange idéer, skulle i først finde et job i et reklamebureau og få noget erfaring. Den bedste forudsætning for succes i marketingsbranhcen er erfaring og resultater.

Ved et job i et eksisterende reklamebureau, finder i ligeledes ud af om i virkelig har det der skal til, og om interessen holder på fagligt niveau.

Hvis i ikke kan få job i reklamebranhcen, er det fordi i ikke har kunne sælge jer selv, så hvordan skal i kunne sælge jer til evt. kunder??

Lyder måske lidt hårdt, men ment konstruktivt så i ikke få store nederlag over uovervejede situationer og drømme..

Held og lykke...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Daniel ret. Erfaring, erfaring, erfaring … og derefter netværk, netværk, netværk.

Kender I nogen, der kan sige god for jer og synes, det lyder som en god idé, så GO for it!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)