Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

'Gode Råd' Til start af Rengørings Firma.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa Alle i klogere iværksættere,

Jeg har snart arbejdet en del år med rengøring, og er nået til det punkt hvor jeg overvejer at starte mit eget rengørings firma.

Jeg ved at det kræver en del overvejelser, og forksellige måder at at drive sådan et virksomhed på.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre nogen af jeres gode råd / erfaringer eller de overvejelser i selv havde da i skulle starte.

Idea Hvis i ellers har noget om "rengøring" som i vil dele med mig er i meget velkomne Smile

Mvh.
Ren-Service

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan tilbyde dig de bedste maskiner til alm. rengøring til en god pris hvis du er interesseret viser vi dem gerne frem for dig.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er jo meget bredt spørgsmål du kommer med, men noget af det vigtigste inden opstart er jo budgetter, arbejdsvillighed og risikovillighed generelt, da du jo går fra den faste løn til variabel løn, med de fordele/ulemper det medfører.

Vil du kunne skabe en bæredygtig løn til et fuldtidsjob - eller flere måske.

Har du en kundegruppe, emner allerede du kan tage fat på.

Hvis du har arbejdet med rengøring længe, har du jo en fordel, da du kender prisniveauer mv.

Ellers må du jo undersøge med kapitalbehov , selskabsform, lokaler, ansatte - ja lad en brainstorm, og noter alle udfordringerne ned, samtidig med et idegrundlag, hvor du beskriver hvorfor kunden skulle vælge dig frem for konkurrenterne.

Det er mere overskueligt hvis du stiller tingene op i punktform, og så ellers tager fat punkt for punkt.

Du vil kunne få rigtig meget hjælp herinde - du kan se tilbud på maskiner er allerede kommet Big Smile

Held og lykke med projektet.

MVH

JESPER

WWW.SLIKNET.DK

 

 

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ren-Service,

Jeg har rengøringsfirma nu på snart 5. år og har været i snart alle afkroge af branchen, fra privatrengøring, institution og kontor til togservice, håndværkerrengøing og saneringer.

Du skyder bare løs med alle dine spørgsmål enten her på Amino eller direkte til mig på PB eller på e-mail pbl@adressehotel.dk

Branchen er hård og nu i krisetid er der benhård konkurrence - mange om budet og priserne er virkelig i bund!
En god mulighed for at komme igang er at køre underleverandør til en størrere rengøringsfirma. Prisen er stadig i bund,
men arbejdet kommer af sig selv.

Og så husk - start småt, med mindre du har en god kapital som du kan smide i materialer, vogne, personale og salgskonsulenter.

/Per

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Derfor man skal købe maskiner som ikke kræver nogle efterfølgende udgifter til poser, filter osv.

Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder rigtigt godt EagleGolfShop , jeg skal lige ha' tjekket mine budgetter også kontakter jeg dig Smile

Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker pænt, Jesper Laugesen og Per B. Lauridsen Yes

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

EagleGolfShop:

Derfor man skal købe maskiner som ikke kræver nogle efterfølgende udgifter til poser, filter osv.

Hvad er det for nogle maskiner du sælger som ikke behøver service/materialer af noget art efterfølgende..?
Jeg har endnu ikke set nogen af dem - ihvertfald ikke til professionel.

Støvsugere uden pose osv kan endnu ikke hamle op med Nilfisk GD1xx.  Hvis der ikke er nogen filter i dine maskiner,
hvordan imødekommer du så det stigende krav om HEPA-filter..?

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, selvfølgelig kan den kræve service som alt andet i verden. Men vand er dit magiske svar. HEPA filter er godt til at holde skidtet i maskinen ja, men har du så tænkt på hvor hurtigt det stopper til sådan et HEPA filter? jo tættere filter, jo større tilstoppelse, og som vi alle jo nok ved, er det mængden af luftgennemstrømning der gør rent.. forestil dig at du suger i et sugerør, her kan du sagtens få luft med op, tag så og tryk ind på sugerørets midt, hvor meget luft tror du så der kommer igennem?

Men maskinen er svær at beskrive med ord, den skal ses med egne øjne, en ting er hvad jeg som sælger siger, og en anden ting er hvad man kan se med egne øjne.

Men som sagt viser jeg gerne maskinen frem uden nogle former for binding.

Iøvrigt kan jeg lige slutte af med at fortælle at vi tidligere viste den frem for mcd, og de vil spare 30 min pr. rengøring.

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

EagleGolfShop:

Beklager, selvfølgelig kan den kræve service som alt andet i verden. Men vand er dit magiske svar. HEPA filter er godt til at holde skidtet i maskinen ja, men har du så tænkt på hvor hurtigt det stopper til sådan et HEPA filter? jo tættere filter, jo større tilstoppelse, og som vi alle jo nok ved, er det mængden af luftgennemstrømning der gør rent.. forestil dig at du suger i et sugerør, her kan du sagtens få luft med op, tag så og tryk ind på sugerørets midt, hvor meget luft tror du så der kommer igennem?

Men maskinen er svær at beskrive med ord, den skal ses med egne øjne, en ting er hvad jeg som sælger siger, og en anden ting er hvad man kan se med egne øjne.

Men som sagt viser jeg gerne maskinen frem uden nogle former for binding.

Iøvrigt kan jeg lige slutte af med at fortælle at vi tidligere viste den frem for mcd, og de vil spare 30 min pr. rengøring.

Der er mange former for maskiner til mange former for arbejde. Et HEPA-filter eller andre filtre skal skiftes så gennemstrømmen bevares.
Men hvis du arbejder med med f.eks skimmelsvamp er det eneste filter der holder disse sporer tilbage et HEPA.

Dit produkt vil sikkert spare mcd for tid - men igen de rengører det samme areal hver dag og skal samtidigt dokumentere desinfektion osv over for fødevarekontrollen - dvs dit produkt er ikke "alene" om at gøre arbejdet for dem.

Ren-Service som her vil starte som selvstændig vil jeg sige skal alliere sig med all-around maskiner som er driftsstabil og kan begå sig hvad end der er tale om håndværkerrengøring eller kontor. Her vil jeg til enhver tid anbefale Nilfisk GD1xx eller skildpadden som den kaldes.

Når vi er kommet godt igang efter ferien vil jeg tage kontakt til dig og arrangere en præsentation af din maskine.
Ren-Service - hvis du stadig lytter med - er velkommen til at deltage i denne præsentation.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)