Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt priser Kina til Danmark?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har bestilt nogle vareprøver og Kina (ShenZhen) og fået en total pris på fragt af leverandøren, selve fragten syntes jeg var lidt og tænkte det må kunne gøres billigere. Men til min store overraskelse var det meget dyrer.

Her de priser et stort dansk shipping firma har givet mig, det er via fly:

1 cll / 1 kg / dims: 15x10x10 cm - fragtpligtig vægt 1 kg
DKK 474,00 all in.
 
Er det ikke lidt små dyrt?
Nogen der kan anbefale en kurer der har nogle gode priser ;-)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FHD,

Jeg kan tilbyde dig samme forsendelse for 295 DKK + moms.

Vh. Jan
www.alpi.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart synes jeg også, at det lyder dyrt. Sammenlignet med forsendelsespriser på Ebay fra den afkrog af verden - så er det i den høje ende. Vær dog opmærksom på, at toldbehandlingen kan være lidt af en joker mht. den samlede fragtpris. Post DK tager ca. 120 + moms for at fortolde.

Jeg har lige modtaget en pakke fra Indien, sendt via http://pexcourier.com/index.asp, og leveret i DK af leman.dk.

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv http://www.ems.com.cn/english-main.jsp det er en express mail leverandør, virker fint. Vil tror du kan få den hjem for USD 12-14, men husk at regne 120,- oveni til en fortoldning hos Postdanmark

Sig til din leverandør de skal bruge EMS, dem kender de snart alle.

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at når du får en pris i kina sørger de som regel bare for at det kommer ombord på et fly - og så er der et eller andet tilfældigt grådigt firma i lufthavnen herhjemme der "shanghaier" dine varer og presser penge ud af dig så hatten passer før at du overhovedet kan få lov at hente dem eller få dem udleveret. Det gælder for fly- såvel som søfragt.

 

Jeg fik et ton computerudstyr med skib for ikke så længe siden - og jeg betalte 500 dollars til min leverandør nede i kina - og så lød aftalen at jeg ikke skulle betale en øre mere - at jeg bare fik lov at køre ned i havnen i Danmark og hente mine varer ligeså snart de kom - men ak og ve:

Et eller andet mærkeligt firma i Danmark tog imod mine varer for mig og det kom til at koste mig næsten 5.000kr i merudgift - det var ikke nogen fornøjelse.

Det er et tilfælde af noget der er sket for mig utallige gange, og i fremtiden vil jeg altid have et tilbud af et dansk firma - en fast pris så jeg ved hvad det koster.

 

Derfor kan det næsten altid bedst betale sig at lave en aftale med et dansk firma der giver et tilbud all-in ! Og så er det ellers bare at ringe rundt til de forskellige firmaer - men som regel er dhl rent faktisk billigst.

 

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber utroligt meget skrammel i hong kong og det bliver altid sendt med ems. Fragten tager ca mellem 1-2 uger alt efter lidt forskellige faktorer. Dog er det altid postdk der bringer pakken videre i danmark. 

Jeg tror ikke du finder noget biligere end EMS som også er nævnt tidigere. 

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Tak for alle de gode input, de priser jeg har fået fra Kina er via DHL til danmark. Jeg har udtrykkeligt bedt om en pris fra Kina til min addresse i Danmark. Hvis jeg selv kontakter DHL får jeg bare det svar at de ikke har priserne, men jeg skal bede afsender om en pris. Grunden er at der er tale om vareprøver altså at jeg er privatperson og ikke er momsregistret. Jeg mener ikke det giver mening at starte et firma før baglandet er i orden.

Jeg vil forsøge om jeg kan overtale min leverandør til at bruge EMS.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

For at indgå at være så uheldige som Olsen lige et kort indspark til jeres Kina import, eller grundlæggende alt Søfragt, Køb det FOB (en eller anden havn tæt på kunden) og til dør DK.

Når kunderne i udlandet beder om en rate får de typisk en rate der hedder CIF/CPT DK og speditørerne elsker det, for de kan tørre kunderne som de har lyst til... Tag shipping i egen hånd få en pris ved en dansk speditør, danske kunder/shippingfirmaer har generelt de laveste shipping omkostninger i verden... Olsens sending måtte vel have kostet DKK 1.000,- MAX FOB/Dør fortoldet, en minimum eller lille sending er jo altid dyrere en større sendinger..

Kurer giver lidt sig selv, dør/dør fortoldet, her skal man bare have et tilbud/aftale, men brug for guds skyld EMS i Kina hvis det ikke er haste gods...

Det rigtigt, DHL er sultne for tiden, jeg bruger dem godt nok mest på eksport Kina, men de smitter sikkert af.... dog tag en altid en runde til mindst 3 speditører...

//

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg forsøgt at få de enkelte leverandører i Kina til at bruge EMS, Hmmmmm men de påstår allesammen at det er dyrer end DHL. Tongue Tied

Men hva der er heller ingen der har lovet at import skal være let, så jeg tror jeg ringer lidt rundt og indhenter tilbud.

Nogle forslag til gode speditører?

Jeg har prøvet DHL og DSV

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene´ Petersen:

 

Men hva der er heller ingen der har lovet at import skal være let, så jeg tror jeg ringer lidt rundt og indhenter tilbud.

 

 

Du må endelige sige til, når du finder en fornuftig løsning. Står selv i samme situation  Smile.

 

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)