Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalings gateways...

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer...

Er der noget forkert/ulovligt i at hvis man har flere shops med dankort betaling, på hver sit merchant nummer ved PBS, at nøjes med med en betalings gateway ?

Betaler jo en masse kroner for ingeting med 5 shops og samtidigt slipper man jo for dagligt at skulle logge ind 5 steder og hæve betalingerne... 

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

PBS skelner mellem hvor du må bruge din betalingsaftale, på selve domænet. Du må som udgangspunkt kun bruge det på ét domæne, men kan få lov til at bruge din aftale på yderligere 5 domæner (6 i alt) hvis de hedder det samme, men har en anden endelse (shop.dk, shop.com, shop.net osv)

Betalingsgateways er som regel ligeglade med hvilket domæne eller shop du kører betalinger igennem - dog kan relay / remoteload-scripts være låst til et bestemt domæne.

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo også derfor jeg skriver at jeg har en PBS aftale på hver af domainerne !

Det er muligt at betalings gateways er ligeglade, men er det forkert/ulovligt ?

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg er 99% sikker på at det ikke er ulovligt så længe du betaler for 5 indløsningsaftaler hos PBS. Så vidt jeg ved skelner de kun mellem domæner/webshops som det skrives herover.

I din situation ville jeg bestemt også prøve at samle betalingssiderne hos den samme udbyder. Dog ved jeg ikke helt om udbyderne af betalingsgateways også har været så smarte kun at kunne tilknytte et merchant-ID pr. aftale, men det er helt sikkert et opkald værd :-)

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Min betalings gateway udbyder kan sagtens håndtere flere forskellige domainer.

Da den ene af mine shops, som er ny, kører på samme gateway som en af de andre (Men har eget merchant nr ved PBS). Så det er ikke noget problem...

Så overvejer  jo nu, at istedet for at den skal have sin egen betalings gateway, at nedlægge tre andre og så kun have en til alle 5 shops. Vil bare gerne have et link eller noget tekst der klarlægger at der ikke er noget forkert/ulovligt i denne fremgangsmåde :-)

 

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, hvis gateway'en og udbyderen af denne ikke har noget problem med setup'et, så er det vel bare at tage fat i PBS og spørge direkte? Jeg er som sagt næsten sikker på at de er ligeglade. Det eneste de er interesserede i er deres årlige gebyr for indløsningsaftalen samt det procentuelle gebyr for transaktionsbeløbene... og det får de jo hentet ind i dit tilfælde :-)

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

vi har flere kunder, der alle har fået at vide af PBS, at det ikke er tilladt at bruge samme forretningsid til to shops.

Det bedste er helt sikkert at spørge PBS uanset hvad. Det er bare et opkald og så får du det eneste gyldige svar.

Det handler formentlig om at PBS forsøger at vide hvilke butikker der findes med et fornuftigt henblik på at checke årligt om basale sikkerhedskrav er overholdt, brug af SSL, forbruger kravene er overholdt osv. osv. Det er en udgift årligt per butik. Samtidig er der ved være forretningsID tilknyttet en gennemgang af firmaets finanser m.m. kredit m.m. (i hvertfald tidligere, hvor man også skulle angive f.eks. hvor meget man forventede at omsætte osv. formentlig i forhold til om det var realistisk at man kunne leve op til leverancer og forbrugerkrav i den forbindelse).

men ring til PBS - eneste gyldige svar kommer fra dem.

teknisk er der ingen hindinger i at genbruge et forretningsid på flere butikker og domæner ;)

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Agermose:
vi har flere kunder, der alle har fået at vide af PBS, at det ikke er tilladt at bruge samme forretningsid til to shops

Det er jo heller ikke tilfældet !  Hvar shop har sin egen indløsningsaftale (Merchant nr.) med PBS.

Handler kun om det er muligt at bruge en og samme betalings gateway til alle shops...

 

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nå men det kan ikke lade sig gøre rent teknisk fra PBS´s side, da deres system ikke kan håndtere det.

Hvis der på en indløsningsaftale ikke har været nogen transaktioner, i en periode på et år, bliver aftalen annulleret/lukket.

Men de arbejder på en løsning så det på et eller andet tidspunkt skulle være muligt.

Samtidigt nævnte hun at jeg kunne have en fælles betaling på min 5 shops, med kun en aftale. Som f.eks. kunne ligge på mit firmanavn (http:www.jdatradring.dk) med en fælles indkøbskurv for alle 5 butikker. Hvilket kunne være en brugbar løsning, men skal lige have sat mig ind i hvordan det kan gøres rent teknisk...

Men det var et svar på den tilbagemelding jeg fik fra PBS, hvis der er nogen der har interesse i det :-)

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JDA Trading ApS:

Nå men det kan ikke lade sig gøre rent teknisk fra PBS´s side, da deres system ikke kan håndtere det.

Det passer ikke, du skal ikke have noget at gøre med PBS's systemer. Det afhænger udelukkende af gateway provideren.

Desuden har jeg lavet præcis den løsning du efterspørger før, og skal med glæde implementere den for dig også hvis det er :) Skriv en mail på mmc@specialhosting.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)