Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inden jeg starter en virksomhed har jeg et par spørgsmål som jeg håber I vil/kan svare på.

Hvordan finder man ud af om der er et marked for ens virksomhed?

og

Hvad er den bedste sælge sig på når man skal have flere kunder til sin virksomhed?

Virksomheden som jeg tænker på er en konsulent/service virksomhed, kun med mig som medarbejder, men jeg har andre jeg kan trække på til bestemte opgaver.

/Lars

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er jo svært nå vi ikke ved hvor i landet du ønsker at starte din virksomhed.

Hvordan finder man ud af om der er et marked for ens virksomhed? = ved at ringe rundt til en masse og høre om det er noget som de bruger eller vil bruge, og så søg på Google og se lidt om hvad dine konkurenter har af referencer.

Hvad er den bedste sælge sig på når man skal have flere kunder til sin virksomhed? = det er nok på Goggele, igen, prøv at se lidt hvad dine konkurenter gør, det er nok det bedste, nå du står helt på bar bund.

Det er meget svært at rådgive dig nå ikke man ved lige hvad virksomhed du vil starte eller hvor den skal starte.

 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Ronnie.

Virksomheden skal ligge på Fyn, men det skulle ikke være en hindring for at servicere hele DK. Planen er at jeg skal servicere og rådgive i brug af CAD-systemer samt lave tegninger i systemet for kunden. Så har jeg tænkt mig at supplere med noget webdesign og e-shop.

Jeg ved at det ikke er noget unik og det er også det der gør mig lidt usikker på om det bare bliver endnu et bureau i mængten. Men det er nu noget af det jeg trives godt med.

Mvh Lars

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Jeg tror der er et markede for at servicere CAD og samtidigt tegne. Nu hvor krisen trykker her flere virksomheder ikke råd til at have en teknisk-tegner ansat på fuld tid. Du skal så gøre et valg om du mener du er ekspert nok til at kunne tilbyde ekspertise til et eksisterende tegnestue - rådgivning til tekniske-tegnere osv

eller

Du skal holde dig på alm teknisk-tegner plan og simpelthen tilbyde din arbejdskraft. Fint hvis du har erfaring i opsætning og service af CAD - det er jo bare et ekstra salgs-argument.

Men jeg tror du skal holde dig fra e-handel og webdesign - CAD er en alt for stor "branche" til at blande andet ind i det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke den store viden indenfor CAD og generelt tegninger.

Men jeg har dog arbejdet i AutoCAD og når man sidder og tegner noget, så synes jeg det er meget nødvendigt at man er on-location i forhold til spørgsmål om tekniske aspekter af tegningen og lign.

Har du overvejet hvordan din service om, at tegne for virksomheder rent praktisk skal fungere?

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak for jeres svar.

Jeg har tænkt lidt over hvordan det ren praktisk skal foregå, men du har selvfølgelig helt ret i at det til enhver tid vil være en fordel at være on-location når der skal arbejdes. I mit nuværende job får vi tegnet en del i Indien og til at starte med blev tegningerne da også sendt frem og tilbage en del.

Men prima skulle det være den ekstra "medarbejder" man kunne trække på når noget skulle tegnes.

Mvh Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)