Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på Flash site ønskes - ja, Flash :o)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har bikset dette nye Flash site til Kong Graas. Håber I har noget super feedback, og skyd bare under bæltestedet, jeg kan tage det.

konggraas.dk

Jeps, jeg ved godt den ikke er særlig SEO venlig, når det er Flash; men jeg skal heller ikke gafle nye annoncører, læsere og deltagere gennem åbningssitet - det skal forumet og personligt salg sørge for.

mvh,
Peter

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Regel nr. 1 for en hjemmeside: aldrig flash! Du siger farvel og godnat til en masse brugere som ikke har flash installeret. Da jeg besøgte din hjemmeside, fik jeg en pop-up, og så kom hjemmesiden, så det er et dårligt tegn

 

Regel nr. 2 for en hjemmeside: ALDRIG FLASH! jeg kan desværre ikke sige det en gang for meget. det er en dårlig ide. Din hjemmeside kan alligevel laves i html, css og javascript og have de samme funktioner. flash må kun bruges til en applikation, et spil eller noget andet, bare ikke til at opbygge en hjemmeside.

 

Sorry, men har ikke andet at sige end det burde du lave om, eller få andre til det

 

 

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tak for dit input.

Dét med pop-up'en er et problem. Jeg arbejder på det, men det er lidt bøvlet med AS3 vs Pop-up filre i nye browsere.

Der er Flash installeret på 98-99% af alle desktopcomputere, som har internetadgang. Hvis jeg mister 1-2% besøgende på det, er det i orden.

mvh,
Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Flash er super Yes

Flot hjemmeside Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vis det med pop up vinduer ordnes er det en super flot flash side , held og lykke med projektet Cool

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Flot website Yes Men fatter ikke at der i introen er menupunkter (hvem, deltagelse osv.) som hurtigt forsvinder igen?

Det Morten nok mener med at du ikke skal bygge dit site i Flash er sikkert at du ikke kan søgemaskineoptimere (seo) så sitet kommer til at ligge højt i google. Men det er jo ikke sikkert det er nødvendigt Smile

Jeg byggede selv mit website i Flash da jeg som grafiker gerne ville have mulighed for at lave sprødt design som Flash giver en masse muligheder for.

At google ikke kan læse indholdet på mit site er jeg ret ligeglad med. For de søgeord jeg gerne ville ligge højt på: "reklamebureau" og "webdesign" er der så meget kamp om at det ville kræve konstant arbejde fra en dygtig SEO ekspert, bare for at ligge på side 2-3 stykker i google, og det er sikkert ikke pengene værd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Lander:

Hej Peter.

Flot website Yes Men fatter ikke at der i introen er menupunkter (hvem, deltagelse osv.) som hurtigt forsvinder igen?

Det Morten nok mener med at du ikke skal bygge dit site i Flash er sikkert at du ikke kan søgemaskineoptimere (seo) så sitet kommer til at ligge højt i google. Men det er jo ikke sikkert det er nødvendigt Smile

Tak. Super du fandt dem, det er et levn fra en tidligere forside, som jeg må have glemt.

Søren Lander:

Jeg byggede selv mit website i Flash da jeg som grafiker gerne ville have mulighed for at lave sprødt design som Flash giver en masse muligheder for.

At google ikke kan læse indholdet på mit site er jeg ret ligeglad med. For de søgeord jeg gerne ville ligge højt på: "reklamebureau" og "webdesign" er der så meget kamp om at det ville kræve konstant arbejde fra en dygtig SEO ekspert, bare for at ligge på side 2-3 stykker i google, og det er sikkert ikke pengene værd.

Ja, lige præcis. Jeg skal heller ikke findes via Google, og vil ikke få ret mange fordele ud af det. Det eneste marketing jeg skal lave i den virkelige verden og via Facebook. Og kewl menu, du har bygget, meget Mac-ish :o)

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 Jeg har også lavet min hjemmeside i flash af den simple årsag at jeg selv kan kode og vedligeholde flashen. Google kan som den eneste søgemaskine læse flashtext. Du skal dog gøre teksten ”Selectable” ved at markere knappen i textproperties (se vedlagte screenshot)

På min side www.asymmetri.dk kan google læse brødtekst mens jeg har valgt ikke at gøre teksten på knapper markerebar for at undgå interferens med selve knapperne.

Flash bliver vist aldrig rigtigt SEO venligt med på denne måde kan du få indekseret en del af indholdet på din side.

Mvh.

Rafal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rafal,

Tak for tippet.

Jeg troede kun Google læste teksten, når den var importeret fra en xml fil?

Min grund er ligesom din - jeg kan selv kode og vedligeholde den. Mit alternativ ville være at bruge noget Joomla halløj på et så lavt niveau at det ikke ville være pænt.

Fede billeder du har på dit site.

mvh,
Peter

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan også bruge google analytics på en flash side og få statistik over besøgende på din side og flash undersider. Opsætningen af analytics er dog lidt mere langhåret end indekseringen af tekst og afhængig af hvilken ActionScript du bruger i flashen. AS3 er vist rimelig analytics venlig mens jeg med AS2 skulle lidt af omveje for at se hvad folk foretager sig på min side.

Du kan læse lidt mere om flash tracking her: http://code.google.com/intl/da-DK/apis/analytics/docs/tracking/flashTrackingIntro.html

Selvom google er blevet betydelig mere flashvenlig end bare for et år siden er brug af flash til hjemmesider stadig lidt af et selvmål. Jeg tror at jeg på sigt køber mig til en CMS løsning. Indtil da vil jeg dog udnytte den lille håndsrækning fra google mod flashfolket.

Mvh.

Rafal

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)