Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bud på tommelfinger regel for kristisk masse (brugere) på forum/community?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg diskuterede forum/community i går og vil i den forbindelse meget gerne have jeres bud på hvornår I mener at et forum- community har nået en kritisk masse af (brugere)?

Med kristisk masse tænker jeg det antal brugere, der skal til for at brugerne af forumet anser mødestedet for "levende" og istand til dagligt at skabe debat, spørsgmål, svar mv.

 

Glæder mig til at høre jeres bud

Hilsen

Tue  

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer an på virkeligt mange ting.

Man er på et forum fordi man har nogle fælles interesser, og hvis disse interesser stadig kan blive fuldt ud diskuteret, mener jeg aldrig der kan være tale om for mange brugere.

Nogle forumer har medlemer som tænker helt familiert om det sted de nu er, og hvis der (pludselig) kommer mange nye medlemmer, vil de måske blive sure, mene at "deres elskede forum" bliver taget fra dem.

Visse steder bliver forumet opdelt i mange kategorier, hvorfra bestemte medlemmer diskuterer deres interesser det ene sted, og andre det andet. Og derved foregår debaten stadig i mere "lukkede" rum.

Men det kommer meget an på hvilken type forum der er tale om. Er det et forum med faste regler, mere intenational brugerkreds, vil der sagtens kunne være de 50.000 på et forum.

Hvis der ellers er tale om et forum med et mere nationalt og emnespecifikt forum, hvorfra det er blevet dagligdag at kende de andre medlemmer på fornavn, vil det kunne blive øddelagt af bare et par tusind flere medlemmer.

 Smile

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue

Jeg tror ikke så meget det er mængden det kommer an på - men kvaliteten, og måden det enkelte fora udvikler sig på. Egentlig burde vidensmængden gå op efterhånden som siden bliver større, men faren er selvfølgelig at der også kommer flere og flere forskellige holdninger hvad/hvordan man gør på siden.

Ligesom Amino her i sommer har udviklet sig til en krambod på mange området, hvor alt efterhånden tilbydes, og måske mindre fokus på iværksætterri og hjælp generelt.

Dette sker også på mange andre sider, hvor reklamedelen bliver større og større, eller fokus bare bliver drejet væk fra det oprindelige tiltænkte.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input som jeg er enig i

I dette tilfælde arbejder jeg på at skabe et internationalt forum/community omkring Tweakker. Spørgsmålet kom op i forbindelse med drøftelse af mål for de første 4 måneder.  Jeg drøftede i første omgang, hvor mange brugere vi skulle stræbe efter at konvertere fra brugere af kerneproduktet til til registrerede brugere af forum/community. Mit første konkrete bud var 500 brugere af forumet ud fra en hockey stick model betragtning, men som Jesper også skriver spiler kvalitet og udvikling i emner og holdninger også en stor rolle.

Jeg har således selv adskellige telekom forum på bl.a Linkedin som har mistet min interesse da ingen svarede på spørgsmål, alle postede rekruttering og nyheder istedet for at skabe debat. Resultatet er at jeg ikke gider at besøge dem mere.

Hilsen

Tue          

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)