Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af spil på nettet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere,

Jeg er interesseret i, om nogen ved hvem man skal have fat i for at udleje spil, og hvad det kræver?

Håber i kan hjælpe mig! Smile

 

Venlig hilsen,

Daniel B. Jakobsen

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at vide det, vil jeg gætte på bl.a. Nordisk Film der står for distribution af Playstationsspil i Danmark.

Fra KBH
Tilmeldt 12. Feb 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Der skal ret meget til for at kunne begynde at udleje spil, det er faktisk meget sværere end med film. Jeg er grundlægger af www.lovefilm.dk, så jeg har prøvet det før. Og vi undersøgte også spil, men det hænger ikke så godt sammen ret forretningsmodelmæssigt i forhold til film. Der udkommer simpelthen ikke nok spil, samt for mange platforme og så der skal købes rigtig mange spil og nyhedsinteressen forsvinder meget hurtigt, dvs. ingen roi.

Men hvis du gerne vil prøve det, så skal du:

- Først skal du have programmet eller købe et system ala lovefilm.dk, det er forholdvist nemt, jeg kan sende dig kontakter på det.

- Lave aftaler med alle spildistributørerne, EA, Ubisoft, Microsoft, Pan Vision etc. det er dog ikke alle der vil give rettighederne til udlejning af deres spil, f.eks. Microsoft tillader det ikke(eller gjorde i hvertfald ikke).

- Købe en masse spil, kommer til at kræve en del kapital, da prisen er ca. 5-600 kr pr. spil.  

- Markedsføring og der skal være en del da du skal have ca. 5000 månedlige abonnenter for at det kan løbe marginalt rundt.

Hvis du stadig har interesse i projektet er du velkommen til at kontakte mig, men jeg vil ikke anbefale det, da de sidste der prøvede, mener de hed lejspil.dk lukkede ret hurtigt.

 

Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg er en af de tre grundlæggere for lejspil.dk. Det behøver ikke at være så mange brugere for at få ROI, men vedr. rettigheder til at lejespil ud er den hårde tørn. Vi havde en del udbydere på plads, men en af de store var ikke forstående overfor at kunder skal leje spil frem for at købe spil. Det er udfordringen, men vil meget gerne være til assistance for ideer og hvordan man muligvis kan komme videre nu hvor vi skriver 2010. Vi startede i 2003. Men du er velkommen til at kontakte på 20301513 hvis det har interesse.

 

Hilsen

Casper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)