Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook kliks vs. Webhotel Statistikker

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Sammen,

Jeg har undret mig lidt over mine facebook kliks, der ikke helt stemmer med min statistik fra mit webhotel. Læste i kritik på facebook annonce tråden, at Tim har samme problem, og at han mener de snyder ham.

Derfor vil jeg gerne prøve at forstå hvordan henvisninger fra Facebook annonce-kliks kommer ind i statistikker fra webhoteller? Det er ikke Google Analytics jeg bruger, men jeg går ud fra at henvisninger bliver registreret på ca. samme måde.

Jeg har f.eks. betalt for 256 kliks fra Facebook ml den 5. og 22. juli, og mine henvisninger i statistikken siger:

115 fra aps.facebook.com
198 fra www.facebook.com

Det skal siges, at jeg har spammet mit link mange steder og at de 198 direkte klik på det link, jeg har smidt i min profil og andres profiler, virker realistisk som henvisninger, der ikke har noget med annoncerne at gøre.

Det er selvfølgelig små tal, men 115 og 256 er meget forskelligt, og jeg vil da ikke betale dobbelt for kliks som i forvejen er ret dyre.

Er det mig der læser min statistik forkert? Vil der altid være afvigelser i tal, når de er så små? Eller er der noget, der er galt?

mvh,
Peter

Tilmeldt 23. Dec 05
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg har koblet Google Analytics på vores side, derved mener jeg, at det er en yderst pålidelig kilde mht. trafik statistik.

I perioden fra d. 19. maj 2009 til og med d. 27. maj 2009 registrerer Facebook, at jeg har fået 333 kliks til en samlet pris på 208,52 $. Hvis jeg tager samme periode i Google Analytics, så har jeg kun fået 245 besøg fra facebook.

Det skal lige siges, at jeg ikke fik en eneste henvendelse på annoncen, men det kan også sagtens være måden, at annoncen er opsat mv.

Har andre oplevet lign. problemer med Facebook?

Det kunne være meget interessant at se hvor stort et problem det er, da jeg vil kalde det bedrageri!

Mvh
Søren Larsen

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Jeg synes at du skal klage til facebook (selvom det er meget svært at finde et sted at klage) . Jeg brugte deres kontakt flade for store annoncøre (husk at skrive på engelsk, da de ikke forstår dansk). Jeg har i dag efter min sidste mail hørt om flere i danmark der har det samme problem, og har søgt på google efter andre og kan fortælle at det problem også findes i USA. Søg på google under click fraud facebook.

Jeg har samme problem og vil gerne skrve under på at det forgår noget lusk.

Mvh

Tim

NoTanShop.com

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Statistik fra webhotel eller Google Analytics kan ikke sige noget præcist om henvisninger, da det bygger på, at browseren sender "referrer" med i HTTP headeren når en forespørgsel sendes til jeres hjemmeside. Dette er information om fra hvilken URL brugeren. Men det er ikke alle browsere der sender headeren, og nogle brugere slår det også fra pga. privacy eller deres sikkerhedsprogrammer gør det. Jeg har bl.a. set det i forbindelse med Nortons sikkerhedspakker.

Derimod skal i tracke brugerne på anden vis. F.eks. via en særlig landing page, som kun bruges til kliks fra Facebook annoncen, eller I skal angive et parameter i URL'en, som I kan registrerer og logge. F.eks. http://eksempel.dk/vare.php?facebook=yes

Google Analytics har sikkert også nogle smarte features, som kan bruges i den forbindelse.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Der er gjort for mit vedkommen  og jeg kan stadigvæk set snydet. Derfor er det opfordring til alle der bruge facebook til at være på vagt.

Tim

NoTanShop.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)