Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilke printer skal jeg købe næste gang

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har de sidste par år haft cannons pixma printere, men problemet med dem er de går istykker for mig.

det printerhovedet der driller hver gang...

hvilke printer kan i anbefale og den skal ik koster mere end 3000 kr.

mit behov er print/scan/kopi

rene

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Uha... det er jo nærmest et religions-spørgsmål i stil med Mac versus PC Smile.

Siden du bliver ved med at opleve problemer med printhovederne, så er det måske en god idé lige at få klarlagt hvilke problemer du præcist oplever.
Rent basalt set, så fungerer de fleste blækprintere efter samme principper - og derfor vil du potentielt kunne opleve de samme problemer på dem allesammen, hvis det skyldes noget som du gør.

Canon's printhoveder er generelt rimeligt holdbare. Men jeg vil så være helt ærlig og sige at jeg generelt ikke har meget fidus til deres printere - deres scannere er derimod rigtig gode i forhold til prisen.

Jeg hælder selv mest til Epson - bl.a. fordi vi i MediaMouse har en del forskellige printere fra bl.a. Epson (både de større professionelle printere og nogle af de små "kontor"-printere til 400-500 kr.). Og Epson-printerne kører uden de store fejl. Det som typisk driller er at hovederne lige skal renses (hvilket blot gøres ved et klik i en menu) og så kører de fint igen.

Men igen så er der nok andre som mener at noget andet vil være et meget bedre valg...

/Jesper

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

eks den jeg har nu den printer farver helt hen i hegnet, har renset på alle mulige tænkelige måder mangler blot den uoficielle måde med at rense hovedet forsigtigt under vand...

det behøver ikke være en blækprinter næste gang

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad være med at købe en solid ink printer fra xerox! Så er det sagt Wink De koster kassen i farveklodser og hvis man lige skal have slukket printeren tømmer og renser den maskinen for det farve som tidligere var smeltet (det koster lige 100 kr. i farve hver gang den renser) Når det så er sagt så er et andet problem os at farverne altså ikke bliver gengivet helt 100% men det kan selvfølgelig os være mig der bare ikke fatter at indstille den rigtigt :-) Det bedste ved sådan en solid ink printer fra xerox er sådan set at den er ***** hurtig til at udskrive. Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Konika-Minolta er virkelig gode til prisen. De printer stabilt, pænt og virker hvergang. Så det kan godt betale sig at bruge et par tudser (tusinde på dansk) på sådan en...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv en billig epson printer.

Grunden til at valget faldt på den, er at jeg bruger nogle specielle film, som anbefalder den ink der er i den. Min gamle HP som jeg faktisk var meget tilfreds med, kunne ikke klare den opgave.

Men det kommer igen an på hvad du bruger den til. Og hvad du forventer. Og fordelen ved denne printer er at jeg kan printe på lidt tykkere medier, men synes så også at den bruger lidt mere blæk.

/Kenneth

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

konika minolta har jeg ingen arfaring med... hva koster det at skifte en omgang på sådan en

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hvis du tidligere har renset dine printere under vand, så har jeg ihvertfald en klar idé om hvad der er gået galt med dem..... Wink.

Spøg til side; Når du skriver at den printer farver helt hen i hegnet, så vil jeg gætte på at du mener at der er striber i printet?
Hvordan ser det ud når du kører testprint? Ud fra din beskrivelse vil jeg gætte på at det er nogle af dyserne som er blokeret.

Det sjove ved de fleste blækprintere er, at de faktisk holdes i bedst stand ved at printe et eller andet på dem minimum et par gange om ugen. Så stopper dyserne ikke så let til, hvis de "motioneres" en gang imellem. En ting som kan stoppe dyserne er papirstøv. Nogle papirtyper støver mere end andre - typisk de meget billige typer kopipapir. Men det burde ikke være nok til at dyserne går helt kaput - det burde kunne klares med en normal headcleaning eller hvad det nu kaldes på den pågældende model.

Hvis det derimod ikke er dyserne som er blokeret, så har du et helt andet problem.

MEN, tilbage til hvilken printermodel du bør vælge hvis du skal have en ny:
Hvis du vil have en kombimaskine som både kan scanne og printer (og derved også kopiere), så er en blækprinter der hvor du får mest for pengene hvis du er i et prisleje op til 3.000 kr. Hvis du derimod tager en af de helt billige kombimaskine med laserprinter, så er det typisk en noget dårligere printer-del og scanner som sidder i maskinen. Så min påstand er altså at du er bedre tjent med en kombimaskine med blækprinter. Hvilken model du så bør vælge, det er jo så det næste. Men f.eks. både Epson og HP har udemærkede kombimaskiner. Jeg vil endda gå så vidt at sige at HP nok er dem som har nogle af de bedste set på prisen - MEN; tag lige et ekstra kig på hvad tonerne koster til dem. F.eks. kan den billigere model godt være den som kører med de dyreste tonere, hvorimod den som er en tand dyrere måske kører med nogen som er en del billigere og derved allerede har tjent sig selv hjem efter indkøb af et par ekstra sæt tonere.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Når det så er sagt så er et andet problem os at farverne altså ikke bliver gengivet helt 100% men det kan selvfølgelig os være mig der bare ikke fatter at indstille den

Det er så dig som ikke har fattet det helt - jeg er ked af at sige det Wink. Xerox' Phasere med Solid Ink er nogle af de få kontorprintere som faktisk formår at ramme CMYK-spektrummet ret præcist, ligesom de også er certificeret til at simulerer størstedelen af Pantone-farverne. Men det kræver at de er sat korrekt op - uden korrekt opsætning, så kan selv den dyreste maskine printe helt af pommern til Smile.

Ja, den printer lynhurtigt og laver en super overlegen farvedækning. MEN også ja, den bruger en hulens masse farvevoks ved opstart. Dog er den faktisk billigere i farve end en tilsvarende laserprinter - men det kræver at man aldrig slukker den, men blot lader den gå på sleepmode af sig selv. Der er også den lille ulempe ved at det er voks den printer med; Farven kan let smitte af - især hvis det er mere end normal stuetemperatur. Så det er ikke egnet til prints hvor de skal igennem mange hænder eller ligge i f.eks. en varm bil eller en skjortelomme. Og så er der lige en anden detalje som ikke så mange er klar over; Den bruger MEGET strøm i forhold til andre printere som ikke bruger voks - og det er simpelthen fordi den konstant skal holde sig varm nok til at voksen bliver ved med at være flydende - også selvom den står og "sover".

/Jesper

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Norbøll:

Det er så dig som ikke har fattet det helt - jeg er ked af at sige det Wink. Xerox' Phasere med Solid Ink er nogle af de få kontorprintere som faktisk formår at ramme CMYK-spektrummet ret præcist, ligesom de også er certificeret til at simulerer størstedelen af Pantone-farverne. Men det kræver at de er sat korrekt op - uden korrekt opsætning, så kan selv den dyreste maskine printe helt af pommern til Smile.

Ja, den printer lynhurtigt og laver en super overlegen farvedækning. MEN også ja, den bruger en hulens masse farvevoks ved opstart. Dog er den faktisk billigere i farve end en tilsvarende laserprinter - men det kræver at man aldrig slukker den, men blot lader den gå på sleepmode af sig selv. Der er også den lille ulempe ved at det er voks den printer med; Farven kan let smitte af - især hvis det er mere end normal stuetemperatur. Så det er ikke egnet til prints hvor de skal igennem mange hænder eller ligge i f.eks. en varm bil eller en skjortelomme. Og så er der lige en anden detalje som ikke så mange er klar over; Den bruger MEGET strøm i forhold til andre printere som ikke bruger voks - og det er simpelthen fordi den konstant skal holde sig varm nok til at voksen bliver ved med at være flydende - også selvom den står og "sover".

/Jesper

Ja, altså jeg skal være ærlig at sige jeg ikke har bikset særlig meget med indstillingerne (Jeg er lidt en plug and play guy). Da jeg lige havde fået den her for en måned siden var der nemlig noget galt med motoren, så maskinen fuckede hver gang den gik på standby og tømte dermed alt mit dyrebare ink. Det gjorde den jo så nogle gange og wupti så var 1000 kr. i farve væk. Anyway der kom selvfølgelig en Xerox mand og fixede den og sagde at nu var alt bare super. Men den printer dog stadig i helt vildt anderledes farver i forhold til hvad vi alle ser på skærmene. Men måske man skulle finde den store manual frem og se lidt på indstillingerne. Men det bliver nok først engang tirsdag når jeg får et nyt sæt ink (den er selvfølgelig løbet tør nu Big Smile )

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)