Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabatkoder i dandomain, scannet og andre webshops?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke selv det store kendskab til dandomain, scannet og deres webshop systemer, men jeg har læst mig frem til, at man kan oprette rabatkoder der virker som et gavekort (står på dandomains funktionsliste), men hvordan virker det lige helt præcis og er det nemt nok at finde ud af, at lave sådan en rabatkode?

Kan man lave en kode, som kun kan bruges 1 gang og af en person?

Har de fleste webshops denne funktion indbygget?

På forhånd tak.

Mvh
Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Prøv at bruge DanDomains hjælpe vejledning oppe i højre side af shoppen. Det er meget god og visuel.

Eller kan du også ringe til deres rigtig hjælpsomme support.

Du er også velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker yderligere hjælp til DanDomains webshop.

Ja, jeg vil tro at de fleste webshop har denne funktion idag.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Henning Wraae:

Hej Kristian

Prøv at bruge DanDomains hjælpe vejledning oppe i højre side af shoppen. Det er meget god og visuel.

Eller kan du også ringe til deres rigtig hjælpsomme support.

Du er også velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker yderligere hjælp til DanDomains webshop.

Ja, jeg vil tro at de fleste webshop har denne funktion idag.

Den hjælpe vejledning du snakker om, er det noget man kan se, hvis man har en webshop?
(Jeg har ikke en, men vil bare gerne vide, hvordan funktionen virker da jeg har en ide til en hjemmeside, men den kræver, at det er nemt for andre webshops, at lave disse rabatkoder.)

Kan man få hjælp selvom man ikke har en webshop ved dem?

Men det lyder godt, at de fleste har den funktion. Så er det bare, hvor nemt det er at oprette de rabatkoder.

Er Dandomains systemet lavet sådan, at når webshop ejeren har tildelt en rabatkode/gavekort så skal de ikke gøre mere - heller ikke ifbm indfrielsen af rabatkoden/gavekortet?

Andre der kender til fx scannets eller andre open source webshop systemer?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Du behøver ikke at have en for at få rådgivning eller en snak om deres løsning, de er jo interesseret i at du ved så meget om deres løsning, så du hurtigst muligt kan træffe en beslutning om netop deres webshop.

Men du kan få et fuld version helt gratis i 30 dage, så kan du afprøve systemet alt det du vil.

Tilmeld dig her og i løbet af meget kort tid har du din egen webshop http://www.dandomain.dk/produkter/webshop-demo.html

Det er super nemt at oprette rabatkoder til gavekort og der er nemt for brugerne af bruge.

Hvis du har yderligere spørgsmål til systemet, svarer jeg gerne på den på 28 18 98 43

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

... men hvordan virker det lige helt præcis og er det nemt nok at finde ud af, at lave sådan en rabatkode?

Kan man lave en kode, som kun kan bruges 1 gang og af en person?

Jeg kender ikke de andre systemmer godt nok til at rådgive omkring dem. Men med udgangspunkt i DanDomain er det rigtig nemt, de findes 4 typer af rabatter, du kan læse mere om dem her i hjælpevejledningen: http://help.dandomain.dk/Webshop5/DK/HTML/5.4.10_Salgsrabat.htm

Og ja, du kan sætte den til kun at kunne bruges én gang. Dog kan den ikke sættes til én gang pr. person, altså om den tjekker om om den enkelte kunde har handlet med denne rabat før.

Men et lille tip er et rabatkoder også kan aktiveres via et link, altså du kan sende en kunde ind i din butik via at tilføje en værdi på et link og så er rabatten automatisk aktiveret.

Kristian Konradsen:

Er Dandomains systemet lavet sådan, at når webshop ejeren har tildelt en rabatkode/gavekort så skal de ikke gøre mere - heller ikke ifbm indfrielsen af rabatkoden/gavekortet?

Jep det kører automatisk.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Andre der kender til fx scannets eller andre open source webshop systemer?

Open-source : osCommerce og Magento understøtter gavekort funktioner. Med Magento kan du også opstille regler for rabatter der kigger på hvilke og hvor mange varer en kunde har i sin kurv.

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Scannet har IKKE denne funktion indbygget.

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, den mangler i Scannet.

Jeg kommer om ved det ved at give kunden en kode, der skrives i bemærkningsfeltet.

Herefter skal kunden gennemføre betalingen som sædvanligt, og så går jeg manuelt ind og trækker rabatten fra, inden jeg sender betalingen til pbs.

Lidt kringlet, men det kan dog lade sig gøre.

Venlig hilsen Lone

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Kan ikke se jeg kan sætte den til at give rabat på kun en enhed af en varetype.

F.eks sælger jeg kasser med slik, hvor jeg har 2 kasser tilbage med kort holdbarhed, samt flere med lang holdbarhed. Så vil jeg give rabat for at få solgt de 2 kasser hurtigt, men normal pris for øvrige - kan jeg det ?

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Kan ikke se jeg kan sætte den til at give rabat på kun en enhed af en varetype. 

Har jeg lovet du kan det?

Umiddelbart er det desværre ikke muligt. Det jeg ville gøre er at oprette en kopi af din vare og sætte til at der kun er 2 på lager, og sætter til at varer der ikke er på lager forsvinder.

Men lige din case kan jeg ikke løse umiddelbart.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)