Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken side i Google befinder man sig paa et søgeord, hvordan ser man det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu spørger jeg nok dumt, igen men Ja som overskriften lyder, hvis man gerne vil vide hvilket side nummer ens shop er i google paa et bestemt søgeord findes der saa et værktøj til det saa man ikke skal kravler google igennem til man finder ens side paa side 42 eller hvor den maatte være?

Anders

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange forskellige.

Jeg bruger selv Web CEO, som er et godt værktøj til at analysere din side, checke din egne ranking, din konkurrenter og meget andet.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Powertrading:

Der findes mange forskellige.

Jeg bruger selv Web CEO, som er et godt værktøj til at analysere din side, checke din egne ranking, din konkurrenter og meget andet.

 

Takker, men har Mac og kan se at desværre er Web CEO kun til windows. 

Andre forslag som kunne virke paa en mac?

Mvh Anders

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Opret dig her: http://google.com/webmasters/tools

Tilføj din hjemmeside der, verificer den og følg den...

Så kan du se hvordan den ranker på de forskellige søgeord og de forskellige versioner af Google (.com/.dk/.no etc.), om der er problemer på den, tilføje sitemaps og meget mere...

Så nemt kan det gøres ;)

Så har du det løst;)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Janus,

Du skal være opmærksom på, at der er nogle problemer med at bruge Googles Webmaster Tool som en rank checker. Som udgangspunkt viser Google Webmaster Tools jo kun en begrænset mængde søgeord. Dernæst er de positionstal, der angives, historiske tal, som viser, hvor din side rankede, da du fik hhv. impressions eller klik.

Bare for at illustrere problematikken, tjekkede jeg lige hurtigt en af mine sider. For de fem første søgeord, var det kun et af ordene, hvor pladsen i en søgning på google.dk matchede med placeringen i webmaster tools målt på impressions-tabellen. På klik var tallene mere korrekte, men fortsat var der to af de fem søgeord, der ikke matchede dagens virkelighed.

Vil man have mere dagsaktuelle resultater, kan man gribe til forskellige rank checkers. Eksempelvis den, der følger med SEOBooks toolbar. Eller den der hedder Free Monitor for Google. Seo Timeline (som allerede nævnt) eller Ventios Google position tool.

(De fleste af disse har så den unøjagtighed, at de søger på Google med 100 resultater ad gangen, men træerne vokser ikke ind i himlen. Samtidig skal man også passe på med for hidsigt brug af rank checkere fra sin computer, da Google ikke bryder sig om dem, og man kan risikere at skulle indtaste captcha ved alle Google-søgninger i en periode)

Skal man blot tjekke nogle få ord, kan man med fordel gøre det selv. Sæt Google til at vise 100 resultater pr side og brug din browsers søgefunktion til hurtigt at gennemsøge siderne for dit domæne.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for jeres hjælp.

Frank Hellerup Madsen:
da Google ikke bryder sig om dem, og man kan risikere at skulle indtaste captcha ved alle Google-søgninger i en periode)

 

det forklare det hvorfor ligepludselig jeg skulle det ;-)

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når man skal tjekke hvor godt man ranker i søgemaskinerne er der i første omgang 2 udfordringer:

1) Indsamling af ranking data på de keywords man gerne vil tjekke

2) Få et brugbart overblik over hvordan man ranker sådan "alt i alt" - og ikke mindst, hvordan det samlet set går frem eller tilbage må¨ned for måned

Dertil kommer så for de fleste et behov for at kunne se alt dette relativt i forhold til konkurrenterne i markedet.

Punkt 1 er ikke så svært. Det er i princippet bare at søge i de søgemaskiner på de keywords man gerne vil findes på og så se hvor man ligger placeret. Derudover findes der en del services og software der kan gøre det - desværre er der MANGE af disse der ikke giver de rigtige resultater (som f.eks. nævnt ovenfor med Google Webmastertools. Det samme gælder mange online services, hvor søgningerne eksekveres fra USA i stedet for Danmark).

Punkt 2 er staks meget mere kompliceret. Det tog mig adskillige år at finde frem til en model for, hvordan man kunne udregne - aggrigere og beregne, en samlet "ranking score", for den samlede ranking på¨en virkelig brubar måde. En metode der dur på tværs af tid, søgemaskiner og keywords. Men til sidst lykkedes det (og som tidligere omtalt, endte denne opfindelse med at blive vurderet som SÅ unik, at vi har udtage Amerikansk patent på det).

Det er ovenstående to punkter, som er en af grundpillerne i den rapportering jeg tilbyder i det der i Danmark heder SEO Supporten, og som i USA sælges under navnet Joblr.

I den rapportering vi tilbyder foregår det hele automatisk  - du indtaster bare dine keywords og konkurenter, så laves ovenstående rapporter, sammen med 9 andre rapport typer og konkurrent-sammenligninger af det hele.

Al data der bruges i rapporterne på SEO Supporten indsamles via Danske computere med danske indstillinger, så du er sikker på at få det gennemsnitlige resultat danskere vil få. På Joblr indsamles data fra Amerikanske computere med engelske settings.

Det hjælper ikke så meget at lave nogle flotte rapporter, hvis man ikke er omhyggelig med sin dataindsamling og -validering :)

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Vi har netop udviklet sådan et værktøj til intern brug. Send mig en PM eller mail (se den på www.adseo.dk) med de søgeord du gerne vil have tjekket, så sender jeg en PDF tilbage til dig med en oversigt over både placeringer i venstre side af Google, samt AdWords placeringer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)