Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd om opstart af webshop søges

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg planlægger at opstarte en webshop og er rimelig uerfaren på dette område.

Jeg har i mange år beskæftiget mig med handel og har en bred erfaring og solide kontakter inden for det område jeg vil satse på, men er som sagt ikke særlig erfaren i webshops og håber at der er nogen herinde, der vil give mig et par gode råd med på vejen.

Hvad bør det koste at få lavet en webshop?

Kan det svare sig at starte med en af de billige som i forvejen er opsat? og hvilke begrænsninger vil det give?

Ville det være smart at købe en eksisterende for at få noget "Knowhow" og fast kundekreds med?

Hvilke "fælder" bør jeg være opmærksom på?

På forhånd tak Smile

 

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej snowflake

Velkommen til iværksætter-verdenen!

snowflake:

Jeg planlægger at opstarte en webshop og er rimelig uerfaren på dette område.

Jeg har i mange år beskæftiget mig med handel og har en bred erfaring og solide kontakter inden for det område jeg vil satse på, men er som sagt ikke særlig erfaren i webshops og håber at der er nogen herinde, der vil give mig et par gode råd med på vejen.

 

Læs Martin Thorborgs e-pusher, evt. en gratis light-version, som omhandler alt om webshops - den er rigtig god

snowflake:

Hvad bør det koste at få lavet en webshop?

Hmm, det afhænger af hvad den skal kunne osv.

Hvis du vil have lavet en helt ny én, så er det den store pengepung du skal have op ad lommen
- ellers kan du få gratis webshops, men ikke har lige så mange funktioner

Kig i webshop-kategorien her på amino, der bliver snakket en hel del omkring emnet

snowflake:

Ville det være smart at købe en eksisterende for at få noget "Knowhow" og fast kundekreds med?

Ja, det kan faktisk godt betale sig.
Kig på Amino virksomhedsbørs, der skal du nok finde noget

Men husk på en ordentlig kontrakt. Du kan vist få nogle tips til at købe en butik i e-pusher som jeg linkede til

snowflake:

Hvilke "fælder" bør jeg være opmærksom på?

Undgå DanaWeb hvis du skal have andre til at lave din hjemmeside - de giver kun problemer

 

Held og lykke

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Snowflake

Kender du Thorborgs bog E-pusher: http://e-pusher.dk/

Det kan kraftigt anbefales i din situation og jeg tror den kan svare på dine spørgsmål. Du kan starte med at downloade en gratis light version.

Hvis du leder efter et godt system kan jeg anbefale Magento. Det er ikke det billigste at komme i gang med, men det er til gengæld et meget fleksibelt system med rigtig mange muligheder.

Mvh

Henrik

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med at læse e-pusher af martin thorborg, den giver dig et godt billede af hvad det vil sige at drive webshop, og med gode råd om hvordan du griber det an. Jeg mener den koster omkring 1500 kr. men den er pengene værd.

Du kan også sætte tid af til at læse de mange indlæg som efterhånden er skrevet på amino, der vil du helt sikkert finde en masse gode råd og erfaringer.

Det kan også være en fordel at købe en eksiterende shop, men det kræver selvfølgelig at du ved hvordan du skal drive og optimere den.

En standard shop som scannet og dandomain er også gode shops at begynde med, der er nogle begrænsninger, men de er billige at starte med indtil du bliver en erfaren e-købmand

Det var lige et par hurtige fra mig Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Snowflake

Jeg har et rigtigt godt råd til dig, en af de valg du skal træffe er om du vil havde en standard shop eller en open source shop.

Mit råd er simplethen:

"Open Source er godt for nørder, men dårligt for e-købmænd".

Det er et lidt kontroversielt råd, og det er bestemt ikke alle der er enig med mig. Det bliver diskuteret grundigt her: http://www.amino.dk/forums/t/64841.aspx?PageIndex=19

Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Tusind tak for alle svarene. Jeg har downloadet e-pusher og vil læse den igennem.

Mht. til webshop muligheder tror jeg at løsningen for mig vil være standard version, om ikke andet så til at starte på.

Mit mål er at starte for få midler og i stedet proppe pengene i et godt varelager og koncentrere mig om

det jeg er bedst til, nemlig at sælge. Det er dog vigtigt for mig at webshoppen fremtræder professionelt og er brugervenlig.

Er der nogen herinde der bruger en standard løsning? og kan jeg få lov til at se hvordan den ser ud?

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

snowflake:

Er der nogen herinde der bruger en standard løsning? og kan jeg få lov til at se hvordan den ser ud?

Jeg bruger PrestashopProspeed.dk.
Prestashop er nok noget lettere at komme i gang med end Magento.
Det var i hvert fald med den begrundelse, at jeg valgte Prestashop fremfor Magento.

Der findes efterhånden en del gratis templates til Prestashop - start f.eks. med at lede i deres forum.
Desuden kan der købes diverse standard templates for få penge - f.eks. her.

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke vil vente længe og betale i dyre domme for en betalingsløsning kan du anvende Micropayments som betalingsgateway. Det er gratis og nemt at implementere.

Indtil videre understøttes det af følgende webshop udbydere:

http://www.micropayments.dk/tech/supportedshops

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

snowflake:
Hvad bør det koste at få lavet en webshop?

Vi kan levere en køreklar professionel shop med unikt design, samt hosting og betalingsgateway (modtag fx dankort) hele først år for kun 9.995,- inkl. moms. Du skal selv lægge produkter og tekster ind. (læs evt. mere her: http://getashop.dk)

snowflake:
Kan det svare sig at starte med en af de billige som i forvejen er opsat? og hvilke begrænsninger vil det give?

Hvad mener du med een af de billige?!

snowflake:
Ville det være smart at købe en eksisterende for at få noget "Knowhow" og fast kundekreds med?

Det er altid godt at købe sig til en god kundedatabase. Her kan du jo kigge på virksomhedsbørsen.

snowflake:
Hvilke "fælder" bør jeg være opmærksom på?

Som andre anbefaler, så tag og kig på Thorborgs e-pusher som kommer med rigtig mange gode råd (start evt. med at download light udgaven som er gratis)

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)