Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til forbedringer ???

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender i det at man ønsker at ændrer eller tilføje noget til hjemmesiden, når man alligevel har et par stille timer om aftenen, men hva... ?

Nogen der har forslag til forbedringer på min hjemmeside ?

Mere information, ændring af tekster, strukturen eller andet ?

Tømrerfirmaet Koluda byg
( Link åbnes i nyt vindue )

Fra Havdrup
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Koluda byg

Det første der springer i øjnene, når jeg ser på din hjemmeside, er at teksten på forsiden, lige under din menubar, er mindre end resten af teksten på siden.Dette er det teksten der skal sikre af besøgende bliver på siden, derfor er det nok en god idé, at du ændre størrelsen af teksten, så den bliver samme størrelse, som resten af teksten på din hjemmeside.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Kender i det at man ønsker at ændrer eller tilføje noget til hjemmesiden, når man alligevel har et par stille timer om aftenen, men hva... ?

Nogen der har forslag til forbedringer på min hjemmeside ?

Mere information, ændring af tekster, strukturen eller andet ?

Tømrerfirmaet Koluda byg
( Link åbnes i nyt vindue )

Jeg vil starte med at sige, at det er den flotteste og mest gennemarbejdede hjemmeside for et byggefirma, jeg har set meget længe.
Flot arbejde! Yes

Skulle der være en ting, der efter min mening kunne tilføjes, så skulle det da lige være en kontaktformular på selve sitet. 
Jeg ved godt, at de fleste i dag har E-mail, så det kan man bare benytte.

Men en kontaktformular kan jo også bruges til andet end at sende meddelelser.
Du kan bede den, som skriver i formularen, om at give tilladelse til at I må sende nyhedsbreve og anden uopfordret reklame til dem. 

Og du kan spørge dem, om hvordan de har fundet jeres hjemmeside.
Lidt som, når man i Bilka bliver spurgt om postnummer, så Bilka kan evaluere på, hvor deres kunder kommer fra.

Jeg har selv forsøgt at integrere netop de to features på kontakt siden www.nielco.dk

Håber du kan bruge det til noget. Smile 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

BeArt designs v/Brian Rasmussen:

Hej Koluda byg

Det første der springer i øjnene, når jeg ser på din hjemmeside, er at teksten på forsiden, lige under din menubar, er mindre end resten af teksten på siden.Dette er det teksten der skal sikre af besøgende bliver på siden, derfor er det nok en god idé, at du ændre størrelsen af teksten, så den bliver samme størrelse, som resten af teksten på din hjemmeside.

Kan godt se at der var stor forskel på teksten i IE i forhold til FF, skulle være rettet nu til en lidt større font størrelse.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nielco IT - John Nielsen:

Jeg vil starte med at sige, at det er den flotteste og mest gennemarbejdede hjemmeside for et byggefirma, jeg har set meget længe.
Flot arbejde! Yes

Takker går også meget op i at hjemmesiden viser at jeg holder meget at mit arbejde, og vi er er grundige med det vi laver, så er glad for du syntes om siden....Big Smile

Nielco IT - John Nielsen:

Skulle der være en ting, der efter min mening kunne tilføjes, så skulle det da lige være en kontaktformular på selve sitet. 
Jeg ved godt, at de fleste i dag har E-mail, så det kan man bare benytte.

Men en kontaktformular kan jo også bruges til andet end at sende meddelelser.
Du kan bede den, som skriver i formularen, om at give tilladelse til at I må sende nyhedsbreve og anden uopfordret reklame til dem. 

Og du kan spørge dem, om hvordan de har fundet jeres hjemmeside.
Lidt som, når man i Bilka bliver spurgt om postnummer, så Bilka kan evaluere på, hvor deres kunder kommer fra.

Jeg har selv forsøgt at integrere netop de to features på kontakt siden www.nielco.dk

Håber du kan bruge det til noget. Smile 

Jeg har også overvejet det flere gange, og grunden til det ikke er der, er nok at jeg er lidt nærrig og kontakt formularen er et tilkøb til Secoya CMS systemet.

Jeg ender dog nok med at købe dette plugin og SEO pakken senere hen, da det vil lette mit SEO arbejde på siden en hel del.

Jeg spørger altid hvordan de har funder frem til mig, og svaret er for det meste via referencer og google, så noget gør vi rigtigt med hjemmesiden...:)

Kan helt klart bruge det til noget.

Takker...

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 51
Fra  WEB U Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Skyder lidt her:

- Mange steder er kommaet sat efter et mellemrum, som fx herunder.

"Skal 1.salen inddrages , stueetagen bygges om , eller skal i bare have nye  gulve, lofter, vinduer, døre så giver vi gerne et uforpligtende tilbud."

- Der desuden en del stave/taste fejl som du før få fixet.

- Når jeg inde under "Kompetencer" vælger de forskellige muligheder i venstre menu, er der nogle af dem som fjerner menuen, det er dumt for brugeren da hun mister overblikket pga uventet opsætning. Alle bør selvfølgelig have menuen. Se hvad jeg mener ved at klikke på "tagrenovering". Det samme sker under "Referencer".

 

- Dit galleri er et helt andet design! Det bør selvfølgelig være en del af dine sider og ikke poppe nyt vindue frem. Ikke nok med det, så ligger det på koluda.com?!? Jeg kan regne ud det er en løsning udenfor som du måske har valgt så du ikke skal købe et dyrt galleri hos Secoya, hvad det så end koster?

- Under "Leverandører" -> "Samarbejdspartnere" kan det sættes bedre op så der ikke er tvivl. Måske mere ensartet afstand mellem adresserne.

- Under "Udlejning" -> "Maskiner" når man klikker på undermenuen der, er det unødvendig der kommer de to links i toppen af siden. De er jo lige til venstre i menuen.

- Under "Kontakt" er det dumt at have din e-mail i det åbenlyse, altså som ren tekst. "Spambots/net" bruger som bekendt alle de emails de kan få fat i. Og deres "harvesters" samler emails ind fra aktive hjemme sider. Det er fx derfor det er ved at være normalt på de store sociale sites at man ikke lader brugernes emails stå med ren tekst, men laver den om til en grafik fil så den netop ikke kan harvestes. Det bør være standard da det lukker effektivt ned for dem. Indtil de bruger noget software til at konvertere grafikken. Så det er faktisk manges egen skyld de modtager spam når de vifter sådan med deres emails. Men en af de rigtig gode grunde til at bruge en formular kommer nu ind i billedet her. Der er selvfølgelig ingen synlig email, men kontakten er der stadig, og den er ok brugervenlig i forhold til ens email klient skal startes op når man klikker på et email link. Men som du skriver, en simpel kontaktformuar koster faktisk noget hos din nuværende udbyder.

 

Det var lige hvad jeg kunne fange ved en gennemgang af din ellers godt sammensatte hjemmeside. Den er med til at hæve niveauet blandt håndværkernes sider!

WEB U - Vi har løsningen der kan gøre opdateringen af din hjemmeside lettere end nogensinde før!

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give de andre ret mht. det generelle indtryk - særdeles flot hjemmeside for et mindre byggefirma. Godt gået.

Her kommer mine umiddelbare tanker efter en hurtig rundtur på siden.

Jeg bemærkede, at layoutet skifter alt efter hvilke undersider, man klikker ind på. For det meste har I en menu i venstre side. På forsiden er teksten trukket helt ud i venstre side, mens der er et seperat afsnait i højre side. Jeg tror, at det ville se godt ud at bytte rundt på de to. 

Under "Koluda byg" er teksen trukket helt til venstre og efterlader et gabende hul til højre. Teksten må endelig ikke fylde hele bredden, da den derved bliver svært læselig.

Siden vil fremstå som en større helhed, hvis I har samme layout på alle underside. Hvis ikke I har nogen undermenu at udfylde pladsen i venstre side med, så brug et passende billede.

Det ville være godt, hvis I kunne skifte forsidebilledet til et rigtig sommerbillede.

Hele sektionen under "Udlejning" kunne godt trænge til en overhaling. Der mangler generelt beskrivelser. Derudover er det lidt forvirrende, at man kun kan klikke på billederne og ikke på overskrifterne under de enkelte ting. 

Lad os endelig høre, hvis du implementerer nogle af de forslag, der er fremkommet i denne tråd. Det er altid interessant at se om ideerne virker i praksisSmile

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Mandal:

Skyder lidt her:

- Mange steder er kommaet sat efter et mellemrum, som fx herunder.

"Skal 1.salen inddrages , stueetagen bygges om , eller skal i bare have nye  gulve, lofter, vinduer, døre så giver vi gerne et uforpligtende tilbud."

- Der desuden en del stave/taste fejl som du før få fixet.



Lyder godt, det er det jeg søger.

Kommaer efter mellemrum rettet, må lige få læst det igennem efter stavefejlene også..;)


Claus Mandal:

- Når jeg inde under "Kompetencer" vælger de forskellige muligheder i venstre menu, er der nogle af dem som fjerner menuen, det er dumt for brugeren da hun mister overblikket pga uventet opsætning. Alle bør selvfølgelig have menuen. Se hvad jeg mener ved at klikke på "tagrenovering". Det samme sker under "Referencer".

Det er en fejl fra min side af, har forvekslet dem med andre sider, da jeg ændrer lidt på nogle undersider, skulle være rettet nu...:)

Under referencer er det fordi jeg ville benytte højre side til lidt informationer om selv arbejdet, og materialerne dertil, det er måske ikke et godt valg ?

Claus Mandal:
- Dit galleri er et helt andet design! Det bør selvfølgelig være en del af dine sider og ikke poppe nyt vindue frem. Ikke nok med det, så ligger det på koluda.com?!? Jeg kan regne ud det er en løsning udenfor som du måske har valgt så du ikke skal købe et dyrt galleri hos Secoya, hvad det så end koster?


Jep, galleri ligger hostet på samme webhotel som min private side, det er af flere årsager, bla. at Secoya´s ikke ligger hostet på mit webhotel (koludabyg.dk), men på deres egen server i tyskland, så har redictet selve domænet videret til deres, men kunne få det til at virke med undersider hostet på koludabyg.dk samtidigt med det redirecter til deres servers IP.

Men ja, det koster også lidt ekstra hvis jeg vil benytte et galleri i Secoya.

Claus Mandal:
- Under "Leverandører" -> "Samarbejdspartnere" kan det sættes bedre op så der ikke er tvivl. Måske mere ensartet afstand mellem adresserne.


Det skulle jeg nemt kunne klare...:)

Claus Mandal:
- Under "Udlejning" -> "Maskiner" når man klikker på undermenuen der, er det unødvendig der kommer de to links i toppen af siden. De er jo lige til venstre i menuen.


Får jeg lige rettet til også, hele udlejningen skal der vist lige kigges på engang.

Claus Mandal:
- Under "Kontakt" er det dumt at have din e-mail i det åbenlyse, altså som ren tekst. "Spambots/net" bruger som bekendt alle de emails de kan få fat i. Og deres "harvesters" samler emails ind fra aktive hjemme sider. Det er fx derfor det er ved at være normalt på de store sociale sites at man ikke lader brugernes emails stå med ren tekst, men laver den om til en grafik fil så den netop ikke kan harvestes. Det bør være standard da det lukker effektivt ned for dem. Indtil de bruger noget software til at konvertere grafikken. Så det er faktisk manges egen skyld de modtager spam når de vifter sådan med deres emails. Men en af de rigtig gode grunde til at bruge en formular kommer nu ind i billedet her. Der er selvfølgelig ingen synlig email, men kontakten er der stadig, og den er ok brugervenlig i forhold til ens email klient skal startes op når man klikker på et email link. Men som du skriver, en simpel kontaktformuar koster faktisk noget hos din nuværende udbyder.


Endnu engang er det et økonomisk valg, jeg har dog ikke de store problemer med spam mails, da jeg benytter mail regler til mine indgående mails, dette holder mig næsten fri for spam.

Jeg næsten lige meget hvad det er, så koster det fra 5000,- og opefter, så kan du selv se hvor dyr hjemmesiden lige pludseligt bliver, den har bare med CMS og opsætning stået mig i godt 20.000, så derfor betænker man sig lige inden man smider godt godt 17.000,- mere for et album, kontakt og SEO + pakke til siden.

Claus Mandal:
Det var lige hvad jeg kunne fange ved en gennemgang af din ellers godt sammensatte hjemmeside. Den er med til at hæve niveauet blandt håndværkernes sider!


Vi får heldigvis også en masse ros fra vores kunder, der tit efterfølgende gennemgår deres projekter med familie og venner, via fotoalbummene...:)

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Carsten Olsen:

Jeg kan kun give de andre ret mht. det generelle indtryk - særdeles flot hjemmeside for et mindre byggefirma. Godt gået.

Her kommer mine umiddelbare tanker efter en hurtig rundtur på siden.

Takker...:)

Carsten Olsen:
Jeg bemærkede, at layoutet skifter alt efter hvilke undersider, man klikker ind på. For det meste har I en menu i venstre side. På forsiden er teksten trukket helt ud i venstre side, mens der er et seperat afsnait i højre side. Jeg tror, at det ville se godt ud at bytte rundt på de to. 

Helt enig, og efterspurgte også denne funktion efterfølgende, det var dog ikke lige muligt på det tidspunkt at indsætte tekst og billeder i venstre side, men de lavede så en template hvor det var muligt i højre side, måske jeg lige skulle hører om ikke jeg også kunne få en hvor det er muligt i venstre side, tror også det vil give et bedre indtryk.

Carsten Olsen:
Under "Koluda byg" er teksen trukket helt til venstre og efterlader et gabende hul til højre. Teksten må endelig ikke fylde hele bredden, da den derved bliver svært læselig.


Ville det være bedre at centrere teksten på siden ?

Carsten Olsen:
Siden vil fremstå som en større helhed, hvis I har samme layout på alle underside. Hvis ikke I har nogen undermenu at udfylde pladsen i venstre side med, så brug et passende billede.


Det er desværre ikke muligt at indsætte tekst og billeder i venstre side, men vil lige hører René Dalsgaard og ikke det kan klares med en tilføjelse med til de templates jeg har til rådighed.

Carsten Olsen:
Det ville være godt, hvis I kunne skifte forsidebilledet til et rigtig sommerbillede.


Havde faktisk selv samme tanke, er ved at være træt af det ovenstående billede med sne på.

Får lige fundet et godt sommerbillede i stedet for.

Carsten Olsen:
Hele sektionen under "Udlejning" kunne godt trænge til en overhaling. Der mangler generelt beskrivelser. Derudover er det lidt forvirrende, at man kun kan klikke på billederne og ikke på overskrifterne under de enkelte ting.


Helt enig, udlejningen skal enten overhales helt, eller fjernes til fordel for andet.

Links fra overskrifterne kunne dog nemt fikses, det bare en vane at jeg klikke på billederne og toplogoér på hjemmesider, men begge muligheder er jo bedre...:)

 

Carsten Olsen:
Lad os endelig høre, hvis du implementerer nogle af de forslag, der er fremkommet i denne tråd. Det er altid interessant at se om ideerne virker i praksisSmile


Et par af tingene er fikset, og resten kigger jeg på når jeg kommer hjem igen om et par timer.

Takker for super feedback, og vil helt sikkert få klaret alt det der er muligt af det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 51
Fra  WEB U Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

"Under referencer er det fordi jeg ville benytte højre side til lidt informationer om selv arbejdet, og materialerne dertil, det er måske ikke et godt valg?"

Well, nu har du fået to indtryk udefra om at de måske skal ensartes, så tror jeg du har mit svar :)

Hvad angår priser, så er det jo standard her i området, at alt skal tilkøbes. Man skal ofte vælge mellem julegaver til ungerne, eller den lille dims på  ens hjemmeside Tongue Tied

Tak for gode tilbagesvar.

WEB U - Vi har løsningen der kan gøre opdateringen af din hjemmeside lettere end nogensinde før!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)