Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKTIEFIRMA

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu begiver jeg mig ind på et område jeg ikke har så meget erfaring i, men blot fandt emnet interesseret, så jeg satsede på ikke at blive stemplet alt for hårdt.

Jeg har snuset rundt inde omkring aktieverdenen i de seneste par måneder, og så slog det mig en dag:

Er det muligt at stifte et firma der udelukkende beskæftiger sig med køb og salg af aktier for andres penge og findes det?

Dvs. et firma der får indskudt en sum fra en partner/privatperson (whatever), investerer dem, og så arbejder aktien op til de har nået det ønskede afkast (hvis det er muligt, vel at mærke), og derefter for en aftalt procentdel af den eventuelle gevinst aktien/aktierne har givet.

Jeg ved at banker har tilbud som dette, men jeg aner ærligt talt ikke om andre kan tilbyde en sådan service.

 

DSinc

Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes masser af den slags. Eksempelvis de utallige investeringsforeninger som banker tilbyder det til alm. og formuende kunder. 

Så findes der også mere avancerede varianter som hedgefonde hvor oftest formuende personer skyder penge ind, hvorefter hedgefondene opkøber virksomheder, udvikler dem, og sælger dem videre efter en kort årrække med (forhåbentlig) en stor fortjeneste.

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Stamm Aarestrup:

Nu begiver jeg mig ind på et område jeg ikke har så meget erfaring i, men blot fandt emnet interesseret, så jeg satsede på ikke at blive stemplet alt for hårdt.

Jeg har snuset rundt inde omkring aktieverdenen i de seneste par måneder, og så slog det mig en dag:

Er det muligt at stifte et firma der udelukkende beskæftiger sig med køb og salg af aktier for andres penge og findes det?

Dvs. et firma der får indskudt en sum fra en partner/privatperson (whatever), investerer dem, og så arbejder aktien op til de har nået det ønskede afkast (hvis det er muligt, vel at mærke), og derefter for en aftalt procentdel af den eventuelle gevinst aktien/aktierne har givet.

Jeg ved at banker har tilbud som dette, men jeg aner ærligt talt ikke om andre kan tilbyde en sådan service.

 

DSinc

Det findes, og du kan sikkert godt åbne et sådan firma. MEN din tekst giver tydeligt et indtryk af, at du ik kender aktieverdenen og dens muligheder og risici, hvorfor det helt klart må anbefales at du sætter dig ind i disse, både teoretisk og praktisk (køb sælg med egne midler, så du kender konsekvenserne).

Dertil skal du tænke over to ting:

1: Hvorfor skulle nogen give dig deres penge?

2: Hvordan sælger du et sådan produkt, så det virker troværdigt, og du samtidig lever op til dine forpligtelser både i medgang og modgang?

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle da også mene at jeg tydeligt klargjorde hvordan min erfaring var indenfor aktieverdenen. Det ville jeg næppe påstå at have styr på.

Jeg kan sagtens se problematikken i markedsføringsparten, men rent praktisk set kunne det vel lykkedes, hvis man var en haj til sådan noget. Man kunne offentliggøre den gennemsnitlige fortjeneste pr. kunde, og derved skabe lidt interesse? Er man sikker i sin sag, kunne en "forsikring" af en vis procentdel af et eventuelt tab jo udbydes? Den løsning dækker vel stort set dine 2 punkter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Stamm Aarestrup:

Jeg skulle da også mene at jeg tydeligt klargjorde hvordan min erfaring var indenfor aktieverdenen. Det ville jeg næppe påstå at have styr på.

Jeg kan sagtens se problematikken i markedsføringsparten, men rent praktisk set kunne det vel lykkedes, hvis man var en haj til sådan noget. Man kunne offentliggøre den gennemsnitlige fortjeneste pr. kunde, og derved skabe lidt interesse? Er man sikker i sin sag, kunne en "forsikring" af en vis procentdel af et eventuelt tab jo udbydes? Den løsning dækker vel stort set dine 2 punkter.

Se det ik som et angreb. men mere som en hjælp. Du er oppe mod professionel investorer, og det er derfor vigtigt du kender markedet 125%. Gearing, alle nyhedskanaler, regnskabsæsonen samt en masse andet.

Problemet er, som jeg ser det, at du ingen erfaring har eller referencer har. Hvis jeg skulle lade dig lege med mine penge, skulle der være en vis sikkerhed enten i form af erfaring eller du kunne dit stof til UG ++ med snabel og bolle.

Og der er intet der hedder sikkerhed i aktieverdenen... Det ord findes ik, kun hvis vi taler de helt store medicinal aktier, og de er ik engang 100% sikre. Så du kan næppe sælge produktet/servicen på din sikkerhed, du skal have facts for at overbevise evt kunder.

Det sværeste er at komme i gang med sådan et firma. For til at starte med har du ingen kundereferencer eller andet. Derfor bliver det virkelig en hård start, men intet er umuligt.

Et par gode links i din videre færden er

www.cnn.com

www.epn.dk

www.borsen.dk

www.euroinvestor.dk

www.bloomberg.com

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Et par gode links i din videre færden er

DU glemmer det vigtigste, at investeringsselskaber er underlagt tilsyn af finanstilsynet i Danmark....

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine pointer er krystalklare, og til pointen om kundereferenceproblemet, må man jo for at undgå det, tilbyde noget revolutionelt. Og der vil jeg altså igen tage ordet sikkerhed op igen, på trods af din skepsis - en forsikring der vil gå ind og dække en procentdel af kundens eventuelle skade? Jeg kan forstå at du ser det som en tåget idé, men en idé, det er det.

Min pointe er at en daytrader ikke handler med aktier, hvis han ikke mener at han kan få overskud. Det ville jo være det rene vanvid. Så hvis han stoler på hans færdigheder som børsmægler, kan jeg ikke se problemet i en forsikring. Jeg udemærket klar over at det er en risiko, men det er der vel på en eller anden måde i alt hvad der hedder business.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Til dine spørgsmål om dette findes/og eller kan startes - ja det kan det godt. Der findes allerede utallige, og f.eks Luxemburg er et land hvor der sidder mange hundrede porteføljemanagers.

( bliver iøvrigt fyret i bundter pt. )

Disse arbejder typisk for banker direkte mod formuende kunder.

Opsættet bag er meget stort, med analyse afdelinger, både for aktier, valuta, råvarer mv.

Samtidig har de aktive handlere, som sidder med deres små specialer og følger markedet dagen lang.

Samtidig vil du have behov for juridisk afdeling, som skal ivaretage alt fra kundeaftaler til rådgiveransvar, evt. retssager osv. osv.

Uden at kende din baggrund, blot ved at læse dit indlæg, kan jeg absolut ikke anbefale at du bruger så meget som 1 minut mere på den ide.

Dette er absolut  ikke sagt i nogen ond mening, men bedre at komme videre med noget mere realistisk for dig. ( har selv været i beslægtet branche i 15 år ).

MVH

Jesper

www-sliknet.dk

Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne vel godt lade sig gøre, men det vil være svært at skaffe kunder da du er oppe i mod bankerne som konstant pusher deres egne investeringsforeninger til kunderne.

Finanskrisen har desuden gjort at mange har brændt nallerne voldsomt på diverse kreative investeringsforeninger, så du skal nok være meget overbevisende for at få kunne give folk lyst til endnu en tur i karusellen (og så med en uden større baggrund inden for finanssektoren).

Rent juridisk skal du vist også godkendes af Finanstilsynet. Hvilke krav de har ved jeg ikke.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Et par gode links i din videre færden er

DU glemmer det vigtigste, at investeringsselskaber er underlagt tilsyn af finanstilsynet i Danmark....

Det var mere til nyheder, info mm. Ik lovgivning...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)