Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKTIEFIRMA

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Stamm Aarestrup:

Dine pointer er krystalklare, og til pointen om kundereferenceproblemet, må man jo for at undgå det, tilbyde noget revolutionelt. Og der vil jeg altså igen tage ordet sikkerhed op igen, på trods af din skepsis - en forsikring der vil gå ind og dække en procentdel af kundens eventuelle skade? Jeg kan forstå at du ser det som en tåget idé, men en idé, det er det.

Min pointe er at en daytrader ikke handler med aktier, hvis han ikke mener at han kan få overskud. Det ville jo være det rene vanvid. Så hvis han stoler på hans færdigheder som børsmægler, kan jeg ikke se problemet i en forsikring. Jeg udemærket klar over at det er en risiko, men det er der vel på en eller anden måde i alt hvad der hedder business.

Hvem skal tilbyde denne forsikring? Tvivler på at du kan få en billig aktie-forsikring hos et forsikringsfirma, og du er vel ik selv god for 1 mio++ i tilfælde af, at tingene går en forkert vej?

Du har ret i at daytradere gør det fordi de kan tjene penge. Men hvis du vil daytrade med mine penge, skal jeg jo vide du gør det forsvarligt, og har kompetencerne. Du ved godt daytradere ofte kører med 10-20-50-100 gange gearing, hvorfor et udsving på 0,1% pludselig er et voldsomt beløb. Ja en fejl investering og en aktie falder 1% kan betyde den visse død for dit firma...

Ja der er en risiko ved business, men sådan ser en kunde der har sparet penge op ik på sagen. Vedkommende kommer jo ik til dig fordi du skal spille Lotto med pengene, men fordi kunden ønsker et højt stabilt afkast...

Og bliv nu i forblændet. Alle kan tjene penge når det hele stiger over en periode på 3-4 mdr. Det er først når tingene stabiliseres og evt falder, at de dygtige investorer viser deres sande ansigt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine herre, jeg har på fornemmelsen at I misforstår dele af mit indlæg - eller også har jeg bare ikke udtrykt mig klart nok.

Jeg har hverken i sinde at udvidde mit kendskab til aktieverdenen, eller for den sags skyld stifte et sådan firma. Det var blot et simpelt spørgsmål om det kunne lade sig gøre juridisk og praktisk set.

Tak for uddybende svar. Tror jeg fik fat i, hvad jeg søgte :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Stamm Aarestrup:
et var blot et simpelt spørgsmål om det kunne lade sig gøre juridisk og praktisk set.

Så bliver svaret JA, men det er et område som er undelagt megen lovregulering.

Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med at ansætte denne:

En 5-årig papegøje fra Papua New Guinea har vist sig at være klogere end sine menneskelige konkurrenter i en konkurrence om aktieinvesteringer.

Papegøjen, som på dansk lyder navnet Jordbær, opnåede en tredjeplads i den seks uger lange konkurrence i Sydkorea.

Valgte med næbet
Mens de ti investorer, der deltog i konkurrencen, selv bestemte, hvilke aktier de ville købe, var papegøjens valg helt tilfældige. Jordbær brugte sit næb til at vælge mellem bolde, der repræsenterede 30 firmaers aktier.

- Resultatet af konkurrencen var fantastisk. Ddalgi kom ind på en tredjeplads og fik sin indsats 13,7 procent igen, siger Chung Yeon-Dae, der er administrerende direktør for Paxnet, en virksomhed der leverer online information om aktiemarkedet til den britiske avis Telegraph.

 

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/08/08/08153757.htm

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bola:

Du kan starte med at ansætte denne:

En 5-årig papegøje fra Papua New Guinea har vist sig at være klogere end sine menneskelige konkurrenter i en konkurrence om aktieinvesteringer.

Papegøjen, som på dansk lyder navnet Jordbær, opnåede en tredjeplads i den seks uger lange konkurrence i Sydkorea.

Valgte med næbet
Mens de ti investorer, der deltog i konkurrencen, selv bestemte, hvilke aktier de ville købe, var papegøjens valg helt tilfældige. Jordbær brugte sit næb til at vælge mellem bolde, der repræsenterede 30 firmaers aktier.

- Resultatet af konkurrencen var fantastisk. Ddalgi kom ind på en tredjeplads og fik sin indsats 13,7 procent igen, siger Chung Yeon-Dae, der er administrerende direktør for Paxnet, en virksomhed der leverer online information om aktiemarkedet til den britiske avis Telegraph.

 

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/08/08/08153757.htm

Og nogle gange vinder folk første gang de køber en Lotto kupon... Desuden er aktierne steget meget de sidste 3-4 mdr, hvorfor det blot har været et spørgsmål om held, med at ramme dem med højeste stigning.

Lav resultatet med papegøjen 10 gange, og så får man pludselig at se, at den slet ik kan opretholde den tredjeplads...

Sjovt forsøg, men reelt ubrugeligt i investeringsmæssig sammenhæng. Så kan man ligeså godt bruge kundernes penge til at købe Lotto kuponer i Tyskland, USA eller Italien hvor gevinsterne ved alle rigtige er sindssyg høje...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er såmend langtfra sikkert.

De såkaldte eksperter har ikke en træfsikkerhed på meget over 50%, dvs. de tager fejl stort lige så ofte som de har ret. Altså ville aben have fair chancer Wink

Man siger da også at hvis du over tid kan ramme 6 ud af 10 , så hører du til de dygtige.

Men endnu vigtigere er jo at tage tabene hurtigt når man tager fejl, mens man lader gevinsten rulle når man har ret. ( nemmere sagt end gjort ).

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Et par gode links i din videre færden er

DU glemmer det vigtigste, at investeringsselskaber er underlagt tilsyn af finanstilsynet i Danmark....

 

 

Er det ikke kun hvis det er offentligt udbudt ?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Senna:
Er det ikke kun hvis det er offentligt udbudt ?

Jo i princippet....

Men i forhold til tråden rammer Lov om Finansiel virksomhed med definitionen " Investeringsselskab:En juridisk eller fysisk person, hvis virksomhed består i at yde investeringsservice."

Tilmeldt 11. Jan 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altså ingen idé, at lave en aktie forsikring. En forsikring ville jo afføde et lavere afkast eller du ville komme til at side med en for stor risiko. Og afkast og risiko går jo hånd i hånd

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)