Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsstandsning, akkord og fremtiden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er involveret i en betalingsstandsning hvor vi er ved at få gennemført en (mere eller mindre) frivillig akkord, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på.

Efter en gennemført akkord, kan kreditorer der ikke frivilligt accepterer akkorden efterfølgende gøre krav mod virksomheden ? 

Er virksomheden bundet i forhold til finansielle dispositioner , som eks. en personlig konkurs binder en person til ikke at kunne stifte gæld m.v. ?

På forhånd tak for input,

Roselund

  

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

roselund:
få gennemført en (mere eller mindre) frivillig akkord

Mere eller mindre frivillig akkord? Er det udtryk for en tvangsakkord med et par utilfredse hoveder  i blandt?Big Smile

 

roselund:
Efter en gennemført akkord, kan kreditorer der ikke frivilligt accepterer akkorden efterfølgende gøre krav mod virksomheden ? 

Tvangsakkorden får retsvirkning for alle kreditorerne hvis krav er omfattet af akkorden når den vedtages af kreditorerne og stadfæstes af skifteretten.

roselund:
Er virksomheden bundet i forhold til finansielle dispositioner , som eks. en personlig konkurs binder en person til ikke at kunne stifte gæld m.v. ?

Nej. En akkord er ofte en hjælp for at få virksomheden til at kunne overleve fremover.

Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er tale om en tvangsakkord med nogle virksomheder der ikke accepterer accorden., men da der er mere end 60% der accepterer, så gennemføres accorden i skifteretten.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)