Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

amazon ec2

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa..

Nogen som har erfaring med amazon ec2?

Hvordan er performance over internet i DK?

Vi skal bruge det i forbindelse med demo af vores software. Det som lyder godt er at man kun betaler, når man bruger server. Det vil sige at hvis vi har 10 møder på en md, så betaler vi kun for 10 møder !

Nogen kommentarer...

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger det nogle gange til aflastning i særligt store spidsbelastninger på vores egne ting, f.eks. når en af vore kunder bliver omtalt på et større internationalt mediesite, så kan det være rart at smide en stak ekstra servere op til at håndtere spidsbelastningen i den tid den står på.

Men vær opmærksom på at du jo skal installere din applikation og sætte serveren op hver gang du opretter en ny server, medmindre du vælger at have den liggende på deres S3 storage.

Et alternativ kunne være en virtuel server her i Danmark, som du vil kunne bruge på næsten samme måde. - Det er blandt andet sådan noget vi vil kunne hjælpe dig med.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 03:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Tak for svar. Jeg er ikke helt med på hvordan du mener at jeg kan bruge virtuel server ved jer til det samme?

Tilbyder I at man kan bruges jeres server på timebasis ala amazon?

Som sagt har jeg ca. 10 møder pr md af ca 2 timer = 20 timer. Ved Amazon koster det USD 0,54 per hour. Det vil sige ca. USD 10-15 pr md.

 

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har ikke haft nogen problemer med EC2 i Danmark.

Vi har blandt andet udviklet en større Ruby on Rails application der ligger på EC2. Vi har selvfølgelig valgt at placere sitet i deres Europæiske datacenter.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte nu mest på hvor lang tid du skal bruge på at sætte din server og applikation på hver gang hvis du nedlægger den mellem hver gang du bruger den? Set i forhold til hvad det f.eks. vil koste med en virtuel server et andet sted.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders,

Loading på amazon foregår så vidt jeg ved via amazon S3. Det burde kun ta et par min.

Nogen som har erfaring med det? Det er klar hvis det tager mere end 5 min at loade - så er det ikke besværet værd !!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Jeg tænkte nu mest på hvor lang tid du skal bruge på at sætte din server og applikation på hver gang hvis du nedlægger den mellem hver gang du bruger den? Set i forhold til hvad det f.eks. vil koste med en virtuel server et andet sted.

Ja det tager vel op til et par minutter. Men det svarer jo også til at starte en ny server op. Den skal jo lige boote :). Du kan jo også bare lade den køre. Det koster ca 5.000 om året at lade en af deres mindste konfigurationer stå og køre (hvis der alligevel ikke er trafik på dyret).

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Men vær opmærksom på at du jo skal installere din applikation og sætte serveren op hver gang du opretter en ny server, medmindre du vælger at have den liggende på deres S3 storage.

Øhh dit image skal da altid ligge på S3?!? Du kan jo ikke have et image liggende på din egen computer som Amazon så starter op i EC2.

Man laver hele konfigurationen een gang, og så kan man starte lige så mange instanser af dyret man nu vil (og lukke dem ned når man ikke bruger dem).

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det blot er til noget demo, så vil måske en egen lokal server være smartere. Du kan jo sagtens nemt lave din egen virtuelle server. Eller er der tale om, at kunderne skal prøve løsningen via nettet? Der kan båndbredde muligvis være et problem, hvis du benytter en alm. ADSL forbindelse eller lignende.

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 05:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal demo software til kunderne online, så der skal være noget knald på internet, server etc.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)