Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykeldæk!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har gået og rodet med ideen om at skabe et cykeldæk der aldrig skal pustes op igen, og som ikke kan punktere.

Ville dette ikke være super smart?

planen er at erstatte "luften" i dækket, med noget andet stødabsorberende!

Ville dette være noget almindelige mennesker ville være interesseret i?

Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du forsent ude mester ;)

Her i byen har vi by cykler som ikke kan punktere

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Det findes desværrre allerede:(.........men når det så er sagt er der mange andre muligheder:

Eks. kan man integrere solceller på stellet til generering af strøm til eks. fremdrift. Så det slut med den grimme boks, der skal lades op, og som tilmed vejer en smule.

Måske den kun kan generere strøm nok i foråret...sommereren og det tidlige efterår...men der er også et udenlandsk marked....på sigte;

Kræver noget samarbejde med nogle ingeniørstuderende....DTI og lignende....men klø på.

Bar´en tanke for en IKKE så sagkyndig cykelinteresseret.

Mvh.

"manden" der konstant har idéer på hjernen

Tilmeldt 11. Jan 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skulle der nok lige opfindes nogle mere effektive solceller. ellers ville jeg tro, at det vil kræve et areal af solceller på mindst 1m^2

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, den har jeg hørt før, men princippet er baseret på gammel teknologi, er det ikke kevlar dæk i snakker om?

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Equinoxe :)

Jeg er et almindeligt menneske, og synes det lyder som en kanon idé!
Hader selv alt det bøvl med, pumpning og punktering osv..

Jeg ved ikke om du allerede har en fod inde i cykelbranchen, men ellers kunne du jo evt kontakte nogle cykelforhandler, for at undersøge markedet inden du smider en masse penge i det? 

Held og lykke med projektet.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak..

Altså jeg har hørt om de her kevlar dæk, som ikke sku kunne punktere, men lets face it, smid et søm op igennem, og det punkterer..

Min ide er VIRKELIG punkteringsfri, og samtidig slipper man for det kendte fænomen; Når en cykel står stille en måned er dækkene helt flade!

Det sker ikke med min ide!

Her skal man aldrig pumpe dem mere!

Fra Varde
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 58
Fra  Bikein Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Enhver cykelrytter går og venter på den dag der kommer et dæk/slange, som ikke punkterer.
Jeg vil dog ikke mene at søm er den største fare som cykelist eller cykelrytter.
Kan dit VIRKELIG punkteringsfri dæk også laves i en model med lav vægt og lav rullemodstand så vil jeg være din første kunde :)

Måske du kan anvende noget af det gummi der samler sig sammen igen hvis der er lavet hul i det. Det var i fjernsynet en gang og man snakkede om at specielt cykelindustrien ville anvende det da man kunne lave cykelslanger der kunne lappe sig selv..   

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav rullemodstand kan det sagtens, dog ville det veje lidt mere end et normalt cykeldæk!

Men jeg er gået igang med en prototype!

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De dæk jeg har set som var punkterfrie, var også kun sammen med specialcykler.

Min ven har en, som koster 25.000 hvor det er en af de features der var med, men har ikke set dem til normale cykler, selvom jeg ikke har kigget efter det.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)