Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solgt bolig - Ejendomsavancebeskatning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står og har købt en lejlighed som jeg alligevel ikke skal flytte ind i, jeg har ikke beboet lejligheden og vil gerne gøre alt efter bogen.

Jeg har ca. brugt 25.000,- på forbedringer og regner med at sælge den ca. 100.000,- højere end hvad jeg gav for den.

Mit spørgsmål er så, om jeg vil blive beskattet af hele beløbet eller om jeg kan trække de 25.000,- fra vel og mærke når ejendommen er købt som privat person?

Mørch

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke sikker men er sikker på du bliver beskattiget af det hele da der ikke er tale om en vedligeholdelse mens den har været udlejet, men før.

 

Der er nogen som flytter ind i deres købt bolig, i 3-5måneder og siger så, det var vist ikke lige mig, må hellere sælge den, også får de det hele skattefrit, fordi du købte den med henblik på at bo der selv. Det er ikke noget jeg opfordre til *wink' 'wink*  men det er en løsning:P

Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke haft den udlejet, den har bare stået. Så der er ikke tale om vedligeholdelse men forbedringer som:

- Nyt gulv

- Nyt køkken

- Nyt filt i hele lejligheden

Jeg kender til muligtheden med at flytte ind 3 mdr. men jeg vil gerne gøre ALT efter bogen som jeg skrev. Så det er ikke en mulighed.

Mørch

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mørch:
Mit spørgsmål er så, om jeg vil blive beskattet af hele beløbet eller om jeg kan trække de 25.000,- fra vel og mærke når ejendommen er købt som privat person?

Hej Mørch,

Du har jævnfør Ejendomsavancebeskatningslovens § 5 mulighed får at tillægge udgifterne på 25.0000 kr. til forbedring til anskaffelsessummen, således at beskatningen alene beregnes af de ca. 75.000 kr.

Henrik

Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det er jeg glad for at høre, nu er § 5 en lang en når jeg lige sidder og læser den igennem. Hvilket stk. er det i, syntes jeg har lige svært ved at se det.

Mvh Mørch

Mørch

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mørch,

Stk. 2  "Anskaffelsessummen forhøjes endvidere med afholdte udgifter til vedligeholdelse eller forbedring, i det omfang disse har oversteget 10.000 kr. pr. kalenderår..."


Det skal forstås på den måde at du per automatik får et tillæg på anskaffelsessummen på 10.000 kr. for per år du har ejet lejligheden. Det vil sige at hvis du har købt lejligheden i 2009 kan du tilægge 10.000 kr. til anskaffelsesummen. Da du har brugt 25.000 kr. på forbedringer i år kan du tilskrive den del der overstiger de 10.000 kr til anskaffelsessummen - det vil sige 15.000 kr. (Du kan således tillægge i alt 25000 (10.000 + 15.000) til din anskaffelsessum.

Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)