Jeg kan ihvertfald ikke leve af at skrive fakturaer ud på 0,-
Hvis jeg tilbyder en "gratis" service til mine kunder, er det da klart at det er fordi at jeg ser en mulighed for at investeringen tilbage på den lange bane. Men jeg syntes ikke at man kan kalde at "der stikker noget under" - sålænge man ikke forpligter sine kunder til en ydelse efterfølgende.
Et typisk eksempel kan være jeg rådgiver min kunde gratis i henhold til kundens forretning på internettet - kunden følger mine råd, men vægter sin egen tid, kontra det at betale os for arbejdet, vigtigere.
Derved har jeg investeret gratis tid, men også fået en ordre på den lange bane
Det skal være gennemskueligt, hvorfor der kan tilbydes gratis/billige varer. Helt generelt springer jeg over, når der står gratis, da det ofte indebærer, at jeg får stjålet tid i form af spørgeskemaer.
...og så ved jeg, at jeg kan tjene varens værdi ind flere gange selv på samme tid.
Det passer nu ikke helt, at intet er gratis. Jeg har da for år tilbage arbejdet gratis. Jeg lavede både bannere, websites osv. Kvaliteten var også lige så god som professionelle sites, men jeg var ikke ret gammel og kunne ikke få noget at lave ellers. Det jeg fik ud af det er erfaring og referencen, men det betaler kunderne jo ikke for.
Der findes også en masse gratis opensource CMS systemer som fx. Joomla. Det har jeg i hvert fald aldrig betalt for. :)
Der er da masser ting der er gratis. Der er en anden der betaler, men for forbrugeren er det gratis. Jeg har da været til et hav af gratis arrangementer. et eksempel er zulubio, det er gratis fordi zulu får god pr. Der er masser af disse arrangementer.
Der er da masser ting der er gratis. Der er en anden der betaler, men for forbrugeren er det gratis. Jeg har da været til et hav af gratis arrangementer. et eksempel er zulubio, det er gratis fordi zulu får god pr. Der er masser af disse arrangementer.