Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stregkode, håndscanner og program.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

 

Er der nogen der kender lidt til læsning af stregkoder og datahåndtering deraf.

Jeg leder efter et program der kan læse den stregkode man scanner og derefter kan man indtaste f.eks antal , pris. leverandør mm. og næste gang man scanner varen kommer den frem hvorefter man så kan rette i antal eller data.

Håndscannere er nem at finde, men det kniber noget med software til PC - nogen der ved noget (gerne et prisbilligt alternativ)

 

 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kan desvære ikke hjælpe dig Sad Men jeg står og har samme problem, så jeg vil følge godt med i denne tråd og se om ikke jeg også kunne blive hjulpet Smile lidt.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener TMO Data kan klare det. Det ligger i Torrild.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det mere end du har brug for, men regnskabsprogrammet Admind Office kan klare den situation uden problemer. Det kan også håndtere varer med serienumre.

Det koster 395 om måneden, ikke noget stort beløb, men hvis du ikke har brug for andet aflæsning af strgkode er det selvfølgelig overkill.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Løsningen kommer nok lidt an på hvad du skal bruge de scannede data til. Jeg kan fortælle hvordan nogle af mine kunder bruger håndscanner i forbindelse med mit faktureringsprogram:

Man skal bruge en håndscanner der sidder parallel med tastaturet (typen hedder Wand).
Afhængig af stregkodetypen skal man så lave opsætning af stregkodescanneren, så den hopper over de cifre der ikke skal bruges, afleverer varenummeret, hopper over resten, og eventuelt afslutter med at sende en Tab karakter, så man automatisk hopper videre til næste felt.
Man går så ind i varekartoteket, scanner nummeret imens man står i varenummer feltet, og indtaster den tekst der skal bruges.
Når man så skal lave en faktura vælger man først kunden (eller scanner kundenummeret fra et skema). Scanner første vare, taster antal, scanner anden vare, osv. Nemt og hurtigt.

Denne metode virker fortrindeligt i vores faktureringsprogram, men kan helt sikkert også bruges i andre programmer.

Med venlig hilsen

Viggo Poulsen
Vipilon ApS

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøv at Downloade SummaSummarum.

Du kan lægge varer ind via en scanner, det kan så bruges sammen med Alskassen.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)