Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktliste på en anden måde???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

 

Jeg er ved at udarbejde en produktliste af vores dæk. Da vores leverandør ikke har en fil med produkterne, skal det hele foregår via deres hjemmeside, hvor jeg så skal copy-paste hvert produkt ind i et excel ark, og rette det til der.

 

Mit spørgsmål til jer er, om der er nogen som ved om man kan gøre det på en anden måde, eks. at kopier direkte fra hjemmesiden og over i et program, og videre til hjemmesiden(Så jeg er fri for at skal rette det i excel, da det ikke står helt efter bogen)?? Det tager 7 lange og 7 bredde med at få det gjort på den her måde...

 

Håber i kan hjælpe.

 

Med venlig hilsen

Christian

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan man godt gøre automatisk.

Teknologien kaldes screen-scraping, og der er flere produkter som tilbyder at gøre det.

Jeg har tidligere brugt http://www.screen-scraper.com/ og det hjælper gerne med at konfigurere produktet til en bestemt internetside mod betaling.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man højre-klikker på en webside, kan man vælge "Indsæt al tekst i et excel regneark". Jeg ved ikke, om det kan hjælpe dig, men det er en nyttig funktion.

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go''aften


 

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne du tænke dig at smide et link til leverandøren, der hvor de relevante produkter er listet? Så vil jeg gerne se om der er en hurtigere måde at importere det på...

 

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan jeg desværre ik, da man skal bruge password for at komme ind.. Men når jeg har listet de produkter, at der 3 kolonner, med navn,model og pris.. Det copy-paster jeg så over i excel, og så står det helt forkert..
Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-09-2006 14:07:10
Forfatter: Christian Sigsgaard
Kan jeg desværre ik, da man skal bruge password for at komme ind.. Men når jeg har listet de produkter, at der 3 kolonner, med navn,model og pris.. Det copy-paster jeg så over i excel, og så står det helt forkert..


Sorry, så er det lidt svært. Jeg er nødt til at se koden, for at kunne se om den kan importeres ind nemmere...

Arbejder med online salg og design.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)