Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, billede fra png til jpg - nogen der kan hjælpe??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sidder og prøver og gemme nogle billeder fra vores leverandørs hjemmeside, her kan jeg dog kun gemme dem som png eller bitmap - så langt så godt - åbner dem i microsoft photo gallery hvor de ser fine ud.

Har så læst mig til at jeg skal åbne dem fra dette program over i paint for at kunne gemme dem som jpg, som er nødvendigt da vores webshop modul ikke bruger andet, men når jeg så ser billedet i paint, og også efter jeg har gemt billedet som jpg, får billedet en meget mærkelig baggrund.

Hvad kan jeg gøre, eller hvad gør jeg forkert, eller hvad sker der egentlig?

Håber nogle kan hjælpe, har sendt familien væk her i eftermiddag så jeg kunne få ro til at arbejde, og så støder man ind i sådan et mindre men møg irreterende problem.

Håber der er nogen der kan hjælpe ;) På forhånd tak.

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Hvordan ser den underlige baggrund ud? Er det en ensfarvet baggrund der går op mod dit billede i hak?

Med venlig hilsen

Tommy

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv at gemme det som en .gif (kopi) i psd

altså webshoppen burde kunne tage .gif filer

ellers gem dem som bit map filer de skulle også undgå den underlige baggrund

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Jeg åbner billedet på min leverandørs hjemmeside, så ligger det pænt outlinet med hvid baggrund - når jeg åbner det i photo gallery har det sådan en beige farve, men det mener jeg er selve programmets baggrunds farve, så det er igen kun et billede af varen.

Når jeg åbner det i paint, er der en masse streger, ligesom et farveforløb rundt om produktet, men jeg har netop prøvet og fylde baggrunden ud, men kan se det er en masse felter, da farven kun skifter en strag af gangen.

Kan der gøres noget?

Bendtsen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Hej Amino

Sidder og prøver og gemme nogle billeder fra vores leverandørs hjemmeside, her kan jeg dog kun gemme dem som png eller bitmap - så langt så godt - åbner dem i microsoft photo gallery hvor de ser fine ud.

Har så læst mig til at jeg skal åbne dem fra dette program over i paint for at kunne gemme dem som jpg, som er nødvendigt da vores webshop modul ikke bruger andet, men når jeg så ser billedet i paint, og også efter jeg har gemt billedet som jpg, får billedet en meget mærkelig baggrund.

Hvad kan jeg gøre, eller hvad gør jeg forkert, eller hvad sker der egentlig?

Håber nogle kan hjælpe, har sendt familien væk her i eftermiddag så jeg kunne få ro til at arbejde, og så støder man ind i sådan et mindre men møg irreterende problem.

Håber der er nogen der kan hjælpe ;) På forhånd tak.

Bendtsen

Prøv lige med dette fantastiske (og gratis) billedbehandlingsprogram:

Paint.net

Måske det hjælper. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

Hvis jeg gemmer fra min leverandørs hjemmeside i bitmap, så kommer der sort baggrund, hvilket ikke fremhæver mit produkt særlig flot, tilgengæld når jeg går ind i paint så kan jeg bruge den der kan fylde baggrunden med hvid, men men men synes mit produkt kommer til at se meget takket ud i kanterne.

Hmmm nogen andre ideer?

Bendtsen

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Hej Amino

Sidder og prøver og gemme nogle billeder fra vores leverandørs hjemmeside, her kan jeg dog kun gemme dem som png eller bitmap - så langt så godt - åbner dem i microsoft photo gallery hvor de ser fine ud.

Har så læst mig til at jeg skal åbne dem fra dette program over i paint for at kunne gemme dem som jpg, som er nødvendigt da vores webshop modul ikke bruger andet, men når jeg så ser billedet i paint, og også efter jeg har gemt billedet som jpg, får billedet en meget mærkelig baggrund.

Hvad kan jeg gøre, eller hvad gør jeg forkert, eller hvad sker der egentlig?

Håber nogle kan hjælpe, har sendt familien væk her i eftermiddag så jeg kunne få ro til at arbejde, og så støder man ind i sådan et mindre men møg irreterende problem.

Håber der er nogen der kan hjælpe ;) På forhånd tak.

Bendtsen

Hej,

Kan du ikke bruge, dette program til det du søger, kan downloades i trial i 30 dage:

http://www.bluebeam.com/

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Hmmm, den side er ikke overskuelig i mine øjne - kan hvertfald ikke finde ud af at downloade det - grin bare, jeg er ikke IT nørd ;)

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv det program Nielco foreslår. Jeg kender det godt nok ikke, men du kan arbejde i lag i det og det kunne godt tyde på, at det kunne hjælpe lidt.

Hvis du så kan åbne filen direkte deri, og eventuelt lave et lag niveauet under og give det den baggrundsfarve der passer til originalbilledet. Så burde du kunne gemme det i det format du ønsker og med et pænt resultat.

Tommy

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug windows klippe værktøj? Medmindre det selvfølgelig drejer sig om rigtig mange billeder.

Start>programmer>tilbehør>"klippeværktøj"

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)