Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fatura, indsigelse, inkasso fra Eniro Danmark

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg er kommet i klemme med Eniro Danmark og annoncering i Mostrups vejsviser.

Jeg fik i foråret tilsendt annoncemateriale til godkendelse og jeg skrev tilbage at jeg ikke var interesseret i genindrykning da jeg har opsagt mit abonnement. Dette prellede af på Eniro og de har alligevel genindrykket og har nu tilsendt mig faktura. Fakturaerne har jeg gjort indsigelse imod men alligevel er der sendt rykkere som jeg også har gjort indsigelse imod. Og nu er sagen overgået til deres advokat. Jeg vil under ingen omstændigheder betale da jeg jo har opsagt mit abonnement rettidigt!

Kan det være rigtigt at jeg skal betale omkostninger og gebyrer til advokat når jeg har hver gang har gjort indsigelse mod Eniros faktura og efterfølgende rykkere. det er fuldstændigt som at slå i en dyne.

Håber at nogle derude har et svar og et råd til mig. Er det værd at kæmpe mod denne mastodont?

Mvh den klemte

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Hvis du kan bevise at du - skriftligt - har afvist en genindrykning, så har du sådan set fat i den tykke ende af torvet.

Problemet er blot at din afvisning enten er gået tabt hos Eniro - eller også så har de bevist set bort fra den. Så derfor har de alligevel genoptrykt den og nu forsøger at få hevet pengene ind.

Men hvis du har et skriftligt bevis på at du har bedt om den ikke blev genoptrykt, så er det bare med at få det sendt til deres advokat sammen med en skriftlig forklaring på hvorfor du ikke vil betale. Hvis advokaten er helt kold, så vil han forsøge at fortsætte en inkassosag på dig. Men han ved også at han aldrig vil kunne få den igennem fogedretten i og med at kreditor ikke vil kunne vinde sagen, hvis du har afvist genoptrykningen korrekt.

/Jesper

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal aldrig lade dig presse til at betale hvis du har gjort indsigelse. Rykkerne er "ulovlige"  og advokatens regninger er ikke dit problem.

Hvis det er en advokat der står bag, så indberetter du advokaten til advokatnævnet. Er det et inkassofirma, så er det Rigspolitiet så vidt jeg husker.

Jeg får jævnligt trusler om inkasso og at sagerne bliver overdraget til advokat  pga af opdigtede regninger og andre svindelmetoder og jeg har aldrig nogensinde betalt en krone.  Jeg skriver 1 brev hvor jeg gør indsigelse og at jeg betragter sagen som afsluttet. Yderligere skrivelser besvarer jeg ikke og de skal være velkommen til at udtage stævning.  Det er nok til at de finder ud af at de ikke kan presse mig til at betale.

Det var mine 5 cent

  

xxx

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Har selv haft en tur med dem og gjorde dem klart med det samme at jeg ville tage dem til advokat hvis de ikke stoppede og at jeg ville tage det hele vejen med aviser osv.

jeg havde gemt noget mail korspondance hvor de selv havde skrevet at det var op til os om vi ville være med så den kunne de ikke lige se bort fra he he he he .

Men bed dem om at sende en kopi af evt kontrakt/aftale hvor du har skrevet under det vil jo nok blive lidt svært for dem!!!!!!!!!!!

Held og Lykke.

MVH Diesel

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan næsten kun advare imod dem, men deres metoder er ofte så groteske at de umuligt kan holde i retten - jeg var dum nok til at betale.

 

Jeg havde dog købt en af deres dumme pakker til min virksomhed i Taastrup, - men før vores annonceaftale begyndte var jeg så uheldig at min udlejer ikke havde betalt sin husleje - og jeg blev smidt ud af mit kontor næsten fra dag til anden :(

Jeg havnede så på Amager og så var en Taastrup-annoncepakker ikke så gavnlig for mig. De ville ikke rette mig til Amager da det ikke var deres problem, men de skulle have deres betaling på 10.000kr alligevel - jeg betalte i protest af ren og skær frygt.

 

Meget sjovt, - jeg er lige blevet kontaktet af en anden afdeling der meget gerne vil rette op på sagerne og give mig min pakke nu i København hvor jeg holder til - de vil endda komme ud og møde mig. Det tyder på at der er tale om en virksomhed med pistolsælgere som har modstridende interesser med deres andre afdelinger, herunder kundeservice/pleje.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan også kun advare imod krak/eniro.

Har gjort indsigelse med regningen på bla. et toplink der har kørt i 9 måneder med FORKERT link, på trods at flere klager mod dette, er regningen bare vokset, nummer 2 inkasso firma røget på, og sager er nu videre givet til stævning...

Så jeg er fremover helt færdige med GDS, KRAK og Eniro de er sku ikke meget bedre end de andre annocehajer, måske endda værre pga. de betalingen de tager for det.

Og ja, bla. de gule sider indrykker også annoncer de ikke har fået underskrifter på.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er som udgangspunkt ulovligt at tage bestridte krav til inkasso, med mindre kreditor 1) kan tilbagevise indsigelsen og 2) gør det.

Dvs. at advokatens inkassoskrivelse skal forholde sig til dine indsigelser og forklare dig, hvorfor dine indsigelser ikke kan accepteres. Det hører med til advokatens pligter at sikre sig, at kreditor er klar over, at advokaten skal underrettes om eventuelle indsigelser. 

Hvis du gerne vil bruge tid på sagen, kan du bede advokaten dokumentere, at han overholder god advokatskik på dette punkt og indgive diciplinærklage til advokatmyndighederne, hvis dokumentationen for behørig kreditorinstruktion udebliver eller ikke er tilfredsstillende. Det får du ikke selv så meget ud af, men du hjælper det næste offer.

Hvis du er mere interesseret i at afværge, at sagen udvikler sig til en tidsrøver, kan du i princippet blot afvise krav een gang på en måde, der kan bevises, og så afvente en eventuel stævning. Det har jeg på fornemmelsen, at du allerede har gjort. Du må ikke blive overrasket, hvis stævningen udebliver.  

For en god ordens skyld bør et afvisningsbrev altid indeholde en passus om, at du forbeholder dig at anlægge anerkendelsessøgsmål mod kreditor, såfremt det fremsatte krav ikke er frafaldet seneste ti dage fra dato.

Afvisningen bør gentages, hver gang du modtager inkassohenvendelser i sagen fra en (ny) inkassator, herunder advokat.

Somme tider kan det være en god idé at anlægge en anerkendelsessøgsmål kreditor udelukkende om spørgsmålet om inkassoomkostningerne. 

En retssag - også selv om den kun handler om inkassoomkostninger - tvinger kreditor til at bruger mere kvalificeret og dermed dyrere personale på sagen. Det medvirker til at gøre den urentabel for kreditor, og det øger altid chancen for at du får fred. 

Ved at begrænse dit anerkendelsessøgsmål til spørgsmålet om inkassoomkostningerne begrænser du din egen jurists tidsforbrug og dermed omkostninger. Somme tider er det måde at få lukket en sag på inden for et rimeligt tids- og pengeforbrug. 

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

c/o Hennning Söderhamn

Smallegade 36C, 1. TV

2000 Frederiksberg

www.juridisk.biz

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik og andre besvarende

Jeg har desværre betalt beløbet til Eniro.

Grunden hertil var at jeg kontaktede Dansk Byggeri's Juridiske Adeling og forelagde dem sagen. Dansk Byggeri var af den opfattelse, at kunne jeg ikke dokumentere min opsigelse via anbefalet brev så var det påstand mod påstand og de rådgivede mig til betaling for at undgå yderligere omkostninger, - med baggrund i Deres erfaring som de sagde. Og ikke nogen hemmelighed var det at juristen sagde - nu igen - De der Eniro!

Så det var afslutningen, desværre.

Iværksættere, vær opmærksom på Mostrups sælgere, læs jeres kontrakt inden i skriver under.

Til jeres orientering, og tak for indlæggene

 

Vh/mbh

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Og undertegnet har heldigvis fået dem til at tage min reklamation til efterretning her efter 9 måneder, og de har tilbagetrukket deres stævning.

Så venter jeg bare på om de stadig vil kræve 30.000,- i betaling, for en produkt der har været fejlfyldt i over 9 måneder.

 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Og undertegnet har heldigvis fået dem til at tage min reklamation til efterretning her efter 9 måneder, og de har tilbagetrukket deres stævning.

 

Success og mangel på samme i sager om opsigelse af en løbende ydelse, fx et abonnement, handler om dokumentation, dokumentation og dokumentation. Har man gjort de rigtige ting i rette tid, vinder man. Ellers taber man. Et ord, der kan bevises, er det ord. En (telefonisk) opsigelse, der bestrides, er lig med en tabt sag.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)