Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV SPOT 10 SEKUNDER

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er lidt nysgerrig.

Nogen der kan finde ud af og regen tv2s tv spot priser ud ?

Et spot på 10 sekunder

Og så hvad de forskellige priser er.

GRP er det pr. aften eller hvad er det ?? ganger man det så op pr. 1000 seer eller er jeg forskert på den ??

 

Håber ikke det her lyder helt vandvittigt

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er pr. visning. Deres udgangspunkt (index = 100) er kr. 6.300 for et 30 sekunders spot pr. 1 GRP (Gross Rating Point).

For et 10 sekunders klip (index 58) skal du betale kr. 3.654 pr. 1 GRP.

Det endelige regnestykke afhænger af hvornår spottet sendes - målt i antal eksponeringer, noget som TV2 ved/har estimeret. Hvis spottet sendes i en tid med en eksponeringsgrad på 10 GRP, så skal du betale 10 * kr. 3.654 = kr. 36.540 for den ene spotvisning.

Fra TV2: "GRP udtrykker antallet af eksponeringer omregnet til procent af universet. I Danmark er GRP pr. definition udtrykt for målgruppen 12 år+" Dvs. universets størrelse er 4.650.000.

Bedste hilsener,
Aleksander

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder det ikke meget dyrt for bare en enkelt spot :-O ??

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det koster det, så kommer jeg aldrig til at reklamere på tv, hvis jeg kommer så langt, er for nærigWink

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo og nej. Når du skal vurdere prisen på reklame, så skal du gøre det i forhold til en kontaktpris (+ flere andre marketingvurderinger). TV2 angiver i et regneeksempel en kontaktpris på kr. 135. Det er fx. billigt i forhold til at man i visse magasiner betaler kontaktpriser på fx. kr. 150 pr. eksponering.

Bedste hilsener,
Aleksander

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du udcybe lidt aleksander ??

Hvad mener du med eksponeringer ? EXPONERINGER ER DET IKKE BARE VISnINIGER.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er listepriser, og meget langt fra hvad du reelt skal betale hvis du får de rette til at købe ind for dig. Brug et mediebureau eller send mig en PM så skal jeg evt. give dig et par tip eller måske oven i købet hjælpe dig. Jeg har indkøbt mange TV kampagner.

Du skal dog ikke køre TV generelt hvis du vil bruge under 100.000 - 200.000 på en kampagne. Så hold dig til Online.

Mvh. Thomas

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

FRIIS INVEST:

Kan du udcybe lidt aleksander ??

Hvad mener du med eksponeringer ? EXPONERINGER ER DET IKKE BARE VISnINIGER.

En visning er fx. 10 sekunders spot, som vises klokken 19:50 i aften. Eksponeringer er det antal hoveder, som ser spottet i den ene visning.

Enig med Thomas i, at hvis du konkret skal handle, så tag fat i et mediebureau.

Bedste hilsener,
Aleksander 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

okay så hvis der er 100 der ser med er det 100 eksponeringer ? Korrekt ?

Jeg kan godt se det nok kommer en del over mit hoved hvis det kun er et enkelt spot til den pris, så kan jeg jo også komme langt på nettet til den pris

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

FRIIS INVEST:

okay så hvis der er 100 der ser med er det 100 eksponeringer ? Korrekt ?

Jeg kan godt se det nok kommer en del over mit hoved hvis det kun er et enkelt spot til den pris, så kan jeg jo også komme langt på nettet til den pris

Det er korrekt, og det er det som GRP/TRP er et udtryk for.

Jeg ville nok heller ikke anbefale TV som et enestående annoncemedie, men som et led i en større annoncestrategi. Man skal dog heller ikke ignorere, at TV-annoncering stadig har en høj påvirkningsgrad også i forhold til online-annoncering. Dvs, at man med den samme kontaktpris, for mange produkttyper, opnår en høj påvirkning af målgruppen via TV. Der bliver forsket en del i det, måske er det på grund at lean back/lean forward mekanismen. Det vil sige, at når vi ser passiv tv (lean back), så er hele vores opmærksomhed rettet mod mediet. Mens når vi er online, så er vi lean forward (vi er aktivt i gang med noget) og derfor ikke så påvirkelige for andre indtryk (fx. annoncer).

Bedste hilsener,
Aleksander :-) 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)