Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IE Toolbar til økonomisk overblik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Pga. manglende tid og fokus på andre projekter ønsker jeg at sælge projektet.

Der er udviklet en Internet Explorer toolbar som vha. snedig import af dankorttransaktioner fra ens netbank giver overblik over hvad man bruge sine penge på.

Det er bla. muligt grafisk at finde ud af hvad man har brugt på madvarer den sidste måned, hvor meget man har betalt i forsikring det sidste år, eller hvor meget man har handlet i en specifik forretning.

Det hele vises i lagkage og søjlediagrammer med mulighed for at vælge tidsrummet man ønskes præsenteret.

Det er tilknyttet en budgetdel, som giver mulighed for at lægge et budget ud fra de realiserede transaktioner, dvs. istedet for at du som dus ikkert gør idag sætter et skøn på hvad du bruger på mad eller tøj, så kan programmet foreslå et tal ud fra dine købe fra f.eks. de sidste 12 mdr.

Selve toolbaren er udviklet i C++ og grafer og budgetmodul er udviklet i Adobe Flex som giver nogle pæne grafer. Al kildekode medfølger ved køb.

Det er udviklet af et russisk firma, og kontakt til disse vil blive overdraget ved køb.

Det er pt. integration til netbanken fra Spar Nord, men det er nemt at integrere til andre netbanker. 1-2 timers arbejde pr. netbank.

Kategoriseringen mangler lidt brugervenlighed, men virker som det skal.

Min idé var her under finanskrisen at sælge denne toolbar til folk som ønskede et hurtigt overblik over økonomien, eller at indgå et samarbejde med banker som ønsker at give deres kunder muligheden for at benytte programmet til deres kunder.

Idéen har endnu ikke være præsenteret for nogen banker.

Programmet virker og kører, så det er ikke på idéstadiet, men en kørende applikation.

Kunne det være en idé du vil køre videre mde, så kontakt mig.

Vi starter ved kr. 75.000, så kun seriøse henvendelser.

 

 

 

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder snedigt, men hvad med sikkerheden?! Jeg anede ikke at bankerne tillod at man hentede data fra deres systemer?! Jeg var faktisk slet ikke klar over at der var et offentligt api man kan hente data ud igennem. Er dette ikke en kæmpe sikkerhedsrisiko?

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes intet API hvad jeg ved af. Idéen opstod da jeg kiggede på et amerikansk site mint.com som vist kan kigge direkte ned i bankernes transaktioner med din accept.

Denne toolbar kræver at du selv logger ind i din netbank, og lister dine kontobevægelser for den periode du gerne vil importere. Det er så det som listes i browservinduet som toolbaren læser og kategoriserer.Er du ikke logget ind i netbanken kan toolbaren intet læse eller kategorisere.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. du også deler alle din transaktioner med Mint.com?

Puuh, det er jeg godt lidt skeptisk overfor.

Og mon om banken stiller en garanti hvis der er lækket følsomme oplysninger igennem denne vej? :O)

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke med. Hvor skriver jeg at jeg deler informationer med nogen som helst ?

Der bliver ikke delt nogen informationer med nogen som helst. Al data ligger på brugerens egen computer.

Referencen til Mint.com blev nævnt fordi jeg fik idéen til toolbaren fra deres site.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg konkluderede at der var en sammenhæng imellem dette og din toolbar - det beklager jeg :O)

Men jeg forstår ikke konceptet i at det skal være en toolbar, kontra et selvstændigt program? For mig kommer spørgsmål som sikkerhed mv. hurtigt frem når det ligger i en browser - hvor jeg nok ikke vil tænke den samme risiko hvis det lå i et selvstændigt program med password beskyttelse.

Jeg tror at denne idé vil være svær af sælge til den almene forbruger, som simpelthen vil finde det for usikkert.

Værktøjet har dog potentiale, men efter min mening ikke som en toolbar.

Mvh. Henrik

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin O. Madsen:

Denne toolbar kræver at du selv logger ind i din netbank, og lister dine kontobevægelser for den periode du gerne vil importere. Det er så det som listes i browservinduet som toolbaren læser og kategoriserer.Er du ikke logget ind i netbanken kan toolbaren intet læse eller kategorisere.

Ok så er jeg med. Så er det ikke helt så slemt Smile Jeg gik udfra at din applikation på en eller anden mystisk måde kunne hive data ud af netbankerne.

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Apropos Mint.com

 

http://www.techcrunch.com/2009/09/14/the-value-of-techcrunch50-mint-acquired-by-intuit-for-170m-two-years-after-winning-tc40/

Ideen er måske ikke så dum alligevel Wink

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem der lavede det for dig kan du ikke sende mig deres kontakt oplysninger. Jeg står og mangler virksomheder der kan udvikle dele af mine projekter.

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)