Hej
Ja der er ingen tvivl - hvis du skal have en fanside på Facebook, så skal den være aktiv. Hvis ikke der er aktivitet, så kommer der ikke nye fans og kommer der ikke nye fans stopper aktiviteten af sig selv igen. Så ja facebook fanside er fedt og det er hårdt arbejde.
Vi har selv en fanside, og den er der lagt rigtigt mange timer i, og bliver til stadighed lagt MANGE timer i. Det er både med at finde fede tilbud til medlemmerne, svare på spørgsmål og generelt optimere på hele setuppet. Jeg tror på at lægger man timer nok i det, og gør man det til et sted hvor folk har lyst til at komme tilbage til så kan det på sigt skabe et fedt image (det har det ihvertfald gjort for os) og desuden skabe loyalitet som i sidste ende øger chancen for et salg.
Det er korrekt som det bliver beskrevet herinde, at en fanside er et forum hvor folk er af sociale årsager. Det vil sige det er IKKE en nye form for reklamesøjle, som man bare skal klistre til med reklamer for diverse produkter. En fanside på Facebook det handler om at give, derefter at give endnu mere og til sidst så giver man lige det sidste... det vil sige, man holder sine tilbud og reklamer væk fra siden. Man kan dog ved enkelte lejligheder lige snige noget ind, der ikke ligner reklame med er det aligevel... men ofte så viser det sig at folk fanger det med det samme og melder "pas" på det.
Så brug din fanside eller slet den! Da Telmore første gang satte deres fanside op, der var der det første halve år blot en besked på deres væg og den lød "velkommen til telmore på facebook" der var intet om hvad man fik ud af det, eller hvad man skulle forvente. Det skaber ikke det fede image ude i byen - så er det faktisk bedre helt at undvære.
Stor hilsen
Christian Kjær