Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte af Facebook

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ikke selv, privat, på facebook men har fået en til at oprette en gruppe med firmaet. Syntes da bare ikke rigtig man kan bruge den til ret meget !

Hvad bruger i den til og får i udbytte ud af det ?

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er da klart du ikke får udbytte hvis du ikke gør noget med fansiden.

 

Du skal lokke folk med at de får rabatter i din shop osv., hvis de er medlem af din fanside. Så får du kunderne til at komme tilbage, og sælger sandsynligvis mere.

Du kan også opbygge et godt image af din forretning ved at ligge nye produktbilleder ud, lave konkurrencer osv.

 

Det er jo klart at der skal laves noget, før det giver noget. Facebook er ikke magisk, men til gengæld dejlig logisk.

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

har hørt at halvandet ude på amager nyder godt af facebook og deres medlemmer. da de via den inviterer og opdaterer deres kunder som stamkunder om event og lign. så et eller andet godt kan det vel bruges til. tror nu at ethvert halvhjertet forsøg på noget er dømt til at gå i fisk hehe

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kunne godt tænke os at bruge noget mere tid på det. Indtil nu går det langsomt med at få tilmeldinger og holde siden igang, så der hele tiden sker noget nyt. Men jeg er helt sikker på man kan få udbytte af sociale medier også forretningsmæssigt. Folk føler de kommer til at kende en, og man har en dialog med sine kunder, der kan være meget værd, og skaber en form for loyalitet. På sigt tror jeg det kan give et boost.

Men jeg tror det handler om at dele sin viden med folk, give ting væk der har værdi for dem, lave konkurrencer, eller skriv nogle artikler de finder interessante. Er dit publikum private som vores, tror jeg man skal bruge mindre krudt på at sende tilbud og lignende i tide og utide. Det er først og fremmest en social side. Man inviterer folk til at blive fan, og starter man med at smide tilbud efter dem, kan det sammenlignes lidt som at invitere folk til en fest, og når folk kommer, starter med at snakke om sine fede produkter og priser. Så kommer der ikke ret mange næste gang man inviterer, og folk stopper med at besøge siden. Og så tror jeg det virker langt bedre, de få gange man så reklamerer direkte for sine varer med et tilbud.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja der er ingen tvivl - hvis du skal have en fanside på Facebook, så skal den være aktiv. Hvis ikke der er aktivitet, så kommer der ikke nye fans og kommer der ikke nye fans stopper aktiviteten af sig selv igen. Så ja facebook fanside er fedt og det er hårdt arbejde.

Vi har selv en fanside, og den er der lagt rigtigt mange timer i, og bliver til stadighed lagt MANGE timer i. Det er både med at finde fede tilbud til medlemmerne, svare på spørgsmål og generelt optimere på hele setuppet. Jeg tror på at lægger man timer nok i det, og gør man det til et sted hvor folk har lyst til at komme tilbage til så kan det på sigt skabe et fedt image (det har det ihvertfald gjort for os) og desuden skabe loyalitet som i sidste ende øger chancen for et salg.

Det er korrekt som det bliver beskrevet herinde, at en fanside er et forum hvor folk er af sociale årsager. Det vil sige det er IKKE en nye form for reklamesøjle, som man bare skal klistre til med reklamer for diverse produkter. En fanside på Facebook det handler om at give, derefter at give endnu mere og til sidst så giver man lige det sidste... det vil sige, man holder sine tilbud og reklamer væk fra siden. Man kan dog ved enkelte lejligheder lige snige noget ind, der ikke ligner reklame med er det aligevel... men ofte så viser det sig at folk fanger det med det samme og melder "pas" på det.

Så brug din fanside eller slet den! Da Telmore første gang satte deres fanside op, der var der det første halve år blot en besked på deres væg og den lød "velkommen til telmore på facebook" der var intet om hvad man fik ud af det, eller hvad man skulle forvente. Det skaber ikke det fede image ude i byen - så er det faktisk bedre helt at undvære.

Stor hilsen
Christian Kjær

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke på en fanside på facebook, hvis du ikke selv er med på facebook eller har en i dit firma, der styrer hjemmevandt rundt og bruger facebook sitet aktivt.

At bruge et medie som facebook, eller twitter kræver at du er der og bruger det også som en personlig profil. Hvad rører sig, hvad har folk brug for, vær synlig, så du faktisk opfattes som en ressource.

Du skal have klasse eller størrelse, før en fanside kan gøre det alene - for du lærer ikke mediet at kende gennem fansiden.

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Københaven
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn,

Jeg er helt enig med Langvang. Du skal stille dig selv spørgsmålet - hvilken værdi giver jeg til mine brugere når de er fans hos os? Kan du svare fornuftigt på dette ud fra deres perspektiv skal du nok få fans.

Yderligere skal du være opmærksom på om det er en gruppe eller en fan side du har fået oprettet. Hvis det er en gruppe skal du skynde dig i stedet at få oprettet en fan side, få evt. eksisterende medlemmer af gruppen til at flytte over som fans og så ellers lukke gruppen. En fan side er bedre til at kommunikere ud til fans/medlemmer og har flere mulighed for customization end en gruppe (her kan du fx ikke skrive ud til folk når du får over 5.000 medlemmer).

Med venlig hilsen
Daniel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)