Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg mon det....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og overvejer lidt nye ideer. Men der er nogle helt praktiske spørgsmål, som er dukket op i den forbindelse, og som jeg er lidt i tvivl om.

Jeg prøver her et fiktivt eksempel:

Jeg vil åbne en fysisk butik som f.eks. sælger kaffekander, i forskellige kendte mærker. Det kunne være Siemens, Bruhn, Krups osv. (Stadig blot fiktiv). Jeg kører så til f.eks. Italien hvor jeg har fundet ud af, at jeg kan købe dem langt billigere end hos den danske importør. Ganske vist er det måske ikke lige den nyeste model. Jeg indkøber et parti og vil så sælge dem i min butik. (Se bort fra garanti osv. da det stadig er et fiktiv eksempelSmile Må jeg det? Og hvordan med reklame - må jeg annoncere/skilte med at jeg sælger f.eks. siemens kaffekander - bare jeg ikke bruger deres logo.?

Hvordan er det nu det er med bytteret og returret. Skal jeg som forretningsdrivende tilbyde min. 8 dages bytteret og/eller penge tilbage?

Er der ellers noget jeg bør være opmærksom på i fht. love og bestemmelser når det drejer sig om ganske almindeligt butiksudsalg. Og det ikke er mad/drikkevarer og heller ikke elektronik etc.? Spørger måske lidt i blinde - men vil blot være sikker på, at der ikke er en eller anden bestemmelse udover, at jeg selvfølgelig skal have told, skat, moms, forsikring etc. på plads.

På forhånd tak

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må du, og det kaldes parallelimport.

Du må os annoncere med det, men du skal nok overveje, hvor meget du ønsker at genere mærkerne, og deres danske agentur!

Bytteret i en butik er service. Så snart kunder har handlet står der intet om at varerne skal kunne byttes. Men mange butikker tilbyder dette, som ekstra service.

Du skal være sikker på, at det er ægte "kaffekander" for ellers er du en færdig mand/kvinde, hvis det er et større parti du hiver hjem...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trend!

 

Tak for dit korte men fyldestgørende svar. Dog lige et par tillægsspørgsmål. Du skriver at jeg gerne må annoncere med det - men må jeg mon også bruge mærkerenes egne logo´er i en annonce / skilt?

Hvad mener du med "ægte kaffekander"... fanger vist ikke helt din pointe i det?

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

BMøllerC:

Du skriver at jeg gerne må annoncere med det - men må jeg mon også bruge mærkerenes egne logo´er i en annonce / skilt?

Ja men det må dog ik kunne misforstås, så kunden tror du er officiel forhandler...

BMøllerC:

Hvad mener du med "ægte kaffekander"... fanger vist ikke helt din pointe i det?

Hvor der er mærkevarer, er der kopi produkter. For at ovenstående er lovligt, skal du bare sikre dig, at det er ægte kaffekander (du brugte selv kaffekander som eksempel...)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kommer i gang med espressomaskiner, så er vi ude at lede efter en samarbejdspartner, vi kan sende besøgende til.

(vi ligger nr. 3 ud af 33.600.000 resultater ved søgning på espresso)

Venlig hilsen,

Christian

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

(vi ligger nr. 3 ud af 33.600.000 resultater ved søgning på espresso)

 

i er så rykket til nr. 2 hos mig :)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

(vi ligger nr. 3 ud af 33.600.000 resultater ved søgning på espresso)

Også hos mig :)

 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Hvis du kommer i gang med espressomaskiner, så er vi ude at lede efter en samarbejdspartner, vi kan sende besøgende til.

(vi ligger nr. 3 ud af 33.600.000 resultater ved søgning på espresso)

Venlig hilsen,

Christian

i ligger nummer 2  på google.dk på espresso) også hos mig Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Randers
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal oss lige være opmærksom på f.eks. emblage afgift. Der er visse plast produkter der er emblage afgift på, og hvis du impotere selv, så skal du betale for det. Jeg kan ikke lige huske dem alle, men f.eks. vitamin piller - der er der vist emblage afgift på glasset. Og så er der jo oss media afgift på usb stiks og blanke dvd'er. Og der er sikkert en masse afgifter jeg har glemt.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for udmeldingerne. Ja, men så er det åbentbart ved at ske.

Så er der kun wikipedia tilbage inden vi er nr 1  Big Smile

Mvh, Christian

.... og så må vi vidst hellere sende tråden tilbage til trådstarter...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)