Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med at installere community builder i joomla

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg arbejder i øjeblikket på en side i joomla - jeg er nybegynder med joomla, og har ikke den store indsigt i programmering.

I forbindelse med arbejdet med joomla er jeg begyndt at installere en extension som hedder "Community builder". Her er jeg stødt på det problem at jeg ikke kan uploade den sidste fil som hedder: com_comprofiler.zip. Jeg får følgende fejlmeddelelse:

Error while opening {/hsphere/local/home/kongen/gratisferie.nu/joomla3/media/install_4aa6233858dca/index.html} in write binary mode

Installer - Error
Uncompressing /hsphere/local/home/kongen/gratisferie.nu/joomla3/administrator/components/com_comprofiler/pluginsfiles.tgz failed.
Continue ... ]

Nogen der kan give mig en forklaring på hvordan jeg kommer videre?

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken webhotel udbyder er du hos?

Det lugter lidt af en fejlopsætning af webhotellet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Hvilken webhotel udbyder er du hos?

Det lugter lidt af en fejlopsætning af webhotellet.

Jeg vil gætte på Surftown Smile

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

i så fald er du landet i php safemode fælden.

Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt - jeg har surftown som host. Hvad betyder php safemode fælden? Og hvad har jeg af muligheder nu?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du bruger Joomla eller et af de andre store open source systemer så kan det kun anbefales at bruge en host uden php safemode - Dette kan du også se ud af de officielle anbefalinger fra Joomla.

Du kan godt kører mindre sites med php safemode hvis du bruger ftp laget - men du vil på mange af de store udvidelser få problemer med funktionaliteten.

Derudover kan du snildt bruge et hav af timer på at sidde og ændre fil og mapperettigheder og alle de andre løbende problemer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Safe-mode "fælden" er nok en af de mest omdiskuterende ting i forhold til joomla. Safe-mode er en sikkerhedsfunktion til serverside sproget PHP. HVis du vil vide de lidt mere tekniske detaljer, så søg på google efter det. Jeg vil på det kraftigste fraråde at forsøge at bygge et joomla site op på en server, der kører med safe mode slået til. 

Der findes en masse hacks og metoder man kan bruge til at omgåes safe-mode problematikken, men min erfaring er, at du gang på gang på gang vil løbe ind i problemer med joomla og safemode. Tjek evt. også her: http://www.joomlatutorials.dk/joomla-artikler/55-hold-dig-fra-safe-modeon


Mit råd til dig vil være: Skift til et webhotel, der ikke har safe-mode slået til. Det er surt at skulle gøre i første omgang, men det vil spare dig for en masse problemer på længere sigt.

 

Mvh ham, der har bøvlet utroligt meget med safe-mode!

Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du nogle anbefalinger til host med safe-mode off, som ikke koster en formue, og som er venlige over for joomla.

Jeg har i øvrigt prøvet at ændre chmod, som du henviste til, uden held. Jeg tror jeg prøver en ny host. Det gør ikke noget at det er meget let at installere joomla som hos surftown

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Arno:
Jeg har i øvrigt prøvet at ændre chmod, som du henviste til, uden held. Jeg tror jeg prøver en ny host. Det gør ikke noget at det er meget let at installere joomla som hos surftown

Der findes mange gode hosts derude. Redweb praler jo med at være gode til at hoste joomla løsninger, og så vidt jeg ved klager deres kunder heller ikke. Derudover findes der en række helt billige webhoteller, som også kører joomla ganske fint. Jeg bruger selv gigahost - folk har klaget lidt over, at de tit er nede, men jeg synes sgu' det er til at leve med. Og så har jeg alle mine forskellige sites derinde og den brokker sig aldrig over joomla.

 

Og ja, det er da rart at man kan lave disse 1click installs hos surftown, men det er altså ikke så svært at sætte op selv. Jeg har faktisk lavet en række videoer, hvor jeg med min sprøde røst fortæller præcist hvordan du skal gøre. Tjek den eventuelt her:

http://www.joomlatutorials.dk/joomla-startguide

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)