Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google har stjålet 4000 kr fra vores firmakonto

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,


Jeg er lidt i bekneb omkring Google AdWords og Google som foretagende generelt, lige pt.

I maj i år forsøgte jeg at indbetale 2000 kr til vores Google Adwords konto.
Efter at have indtastet kreditkortoplysninger, fik jeg en fejlmeddelelse, der sagde, at de ikke kunne autorisere en indbetaling med kreditkortet.
Da jeg jo i princippet kunne have tastet de forkerte kortoplysninger ind, forsøgte jeg igen, men samme fejl kom frem, og jeg måtte jo lade det være indtil jeg kunne forhøre mig i bogholderiet omkring evt. problemer med dette firmakort.

2-3 måneder senere optræder der pludselig en post på vores kontoudtog fra banken: 4000kr - hævet af: Google.

Det kunne jo tyde på, at de 2 fejlslagne forsøg på at indbetale på AdWords kontoen, pludseligt gik igennem. Det var jo for så vidt godt nok, bortset fra at det lige var 2000 kr mere end hvad jeg ville overføre.

Til vores store overraskelse, var vores kredit på AdWords kontoen dog stadig 0 kr. Dvs., vi har betalt 4000 kr for 0 krs kredit. Det er alligevel en af de dårligste aftaler jeg nogensinde har været med til.

Vi har forsøgt at skrive til Google via. deres forfærdelige "AdWords complaints" formularer flere gange, uden respons (det er snart 3 måneder siden vi rettede henvendelse første gang!), vi har fået fat i en af de danske medarbejdere der sidder inde på Frederiksborggade i København, for at høre hvad i al verden de har tænkt sig.

Alt sammen uden held.

Den ellers flinke medarbejder fra Google Danmark, kunne ikke gøre andet end at give os den samme URL til AdWords-klager, som vi selv har forsøgt at bruge flere gange.

Så nu er vi tilbage ved square one, men med samme udgangspunkt: Google har 4000 af vores kroner, og de vil ikke give os dem tilbage.

Hvordan kan man tillade sig at drive forretning på denne måde? Nu ved jeg at Mikkel deMib har haft nogle Googlekritiske blogindlæg tidligere (og med rette) , men én ting er deres generelle tilgang til regelsæt bøjning af samme til egen fordel, men én anden ting er det økonomiske i det her. Det er 4000 kr det drejer sig om, hvad hvis det havde været 100.000 eller mere? Uanset hvad, så kan vi ikke komme i kontakt med nogen der rent faktisk kan hjælpe os hos Google, vi bliver konstant henledt til at udfylde formularer, som vi aldrig får respons på.

Hvad faen skal jeg gøre?

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Send dem en mail igen samt et brev pr. post og giv dem 10 dage, er der ikke sket noget så tag kontakt til en advokat, og han kan helt sikret guide dig igennem, for det er jo tydeligvis ikke lovligt det de har gjort!

Rigtig god dag!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan forsøge at kontakte banken og bede dem tilbageføre beløbet, hvis det er Dankort/Visa Dankort i betalt med. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt der er gået for lang tid.

Banken kan tilbageføre beløbet hvis I har bestilt og betalt en vare uden at have fået den - og det må man sige I har, så vidt jeg kan se.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Hvis du har betalt med kreditkort, så står du jo stærkt. Ring bare til dit kreditkort selskab og sig du ikke vil acceptere betalingen, og de skal trække den retur, og tag det via dem i stedet for.... Men skynd dig, jo længere tid der går, jo sværere bliver det.

Mvh. Thomas

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas.larsen:

Hej Kasper,

Hvis du har betalt med kreditkort, så står du jo stærkt. Ring bare til dit kreditkort selskab og sig du ikke vil acceptere betalingen, og de skal trække den retur, og tag det via dem i stedet for.... Men skynd dig, jo længere tid der går, jo sværere bliver det.

Mvh. Thomas

men han skriver der er gået 3 måneder, så jeg tvivler på at det kan lade sig gøre?

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun en ting at gøre: Skynd dig ned i banken og lav en charge back. her skriver du under på, at du ingenting har fået for de penge der er trukket. Herefter skal Google så bevise det modsatte. Dine penge bliver overført med det samme. Men skynd dig, for der er en tidsfrist på charge backs.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor lang tid efter kan man lave chargebacks? Jeg meldte mig ind i yahoo's version af adwords for en måned eller to siden - og pludselig har de hævet 500kr (gjorde de med det samme), men jeg har ikke fået noget.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hvor lang tid efter kan man lave chargebacks? Jeg meldte mig ind i yahoo's version af adwords for en måned eller to siden - og pludselig har de hævet 500kr (gjorde de med det samme), men jeg har ikke fået noget.

Normalt er 60 dage dvs 2 mdr... Det kan gøre op til 90 dage, men de sidste 30 dage gør hele processen mere kompliceret...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Christensen:

Send dem en mail igen samt et brev pr. post og giv dem 10 dage, er der ikke sket noget så tag kontakt til en advokat, og han kan helt sikret guide dig igennem, for det er jo tydeligvis ikke lovligt det de har gjort!

Rigtig god dag!

Beløbet er for lille til at gøre noget... Hvis Google ik vil samarbejde, så hjælper advokatomkostninger osv intet. Og starte en retsag for så lille et beløb er den rene økonomiske død...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hvis Google ik vil samarbejde, så hjælper advokatomkostninger osv intet.

 

Ikke enig, jeg vil nu antage Google har penge, så hvis manden får ret i en retsag ja så skal Google betale omkostningerne!

Alt tyder jo på at google er forkert på den så jeg vil stadig råde trådstarter til advokaten !

/allan

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)