Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt af varer fra Mexico

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal højst sandsynligt til at importere nogle varer fra Mexico og er i den forbindelse ved at undersøge, hvordan jeg får bedst, sikrest og billig fragt. Det drejer sig om tasker og tilbehør - bare for at give en indikation af størrelsen på varerne :-)

Er der nogen, der har nogle gode erfaringer her?

På forhånd tak.

Janne

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne

Jeg synes da du selv skal tage til Mexico og hente varerne Paradise

Ej.... Du skal ud og finde en god samarbejdspartner i form af et fragtfirma. En god idé er at få din første ordre på plads, så du ved hvor meget det vejer og fylder. Herefter kontakter du et par forskellige fragtselskaber og beder dem komme med et tilbud.

Den billigste fragtform er søfragt, men det tager også lang tid.

Hidtil har vi brugt DSV, men dem har vi været ret utilfredse med næsten lige fra starten, så nu er vi skiftet til Dachser, der udover at give den absolut bedste pris også sendte en sælger ud til en introduktion, og en snak om de forskellige muligheder. Så jeg håber de kan leve op til forhåbningerne om pris og kvalitet/service.

Hilsen Morten

p.s. dine kontakter i Mexico vil måske foreslå at de kan finde en speditør for dig. Det kan virke rigtig attraktivt for de kan garanteret få en pris der er vanvittig billig, MEN.... ofte så er prisen KUN til fx københavns havn, og herefter skal du så have hjælp til fortoldning, og transport til din bopæl, og så er besparelsen slet ikke så god mere.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Prime Cargo , DHL  er to andre bud.

Sørg for at få en totalpris incl. ALT leveret til dig, da det kan være ret uoverskueligt med alle de forskellige former for tillæg, betegnelser og hvad de ellers finder på.

Mvh

jesper

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Prime Cargo , DHL  er to andre bud.

Sørg for at få en totalpris incl. ALT leveret til dig, da det kan være ret uoverskueligt med alle de forskellige former for tillæg, betegnelser og hvad de ellers finder på.

Mvh

jesper

 

Ja - der er rigtig mange speditører, og jeg har netop erfaret at der kan være læmpe forskel på priserne. Fx var det dyreste tilbud jeg netop har fået 2,5x højere end det billigste for 9,2cbm.

Rigtigt godt råd at få en pris alt inkl., og husk at hvis du skal have det forsikret, så kan det ofte betale sig at få det forsikret igennem eget forsikringsselskab.

Hilsen Morten 

Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Morten og Jesper

Mange tak for jeres svar og råd - det vil jeg straks gå videre med.

Som du siger Morten, så kunne det være jeg skulle finde et billigt rejsebureau i stedet :-)

Tak endnu en gang.

Janne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)