Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikansk lov i DistributionsaftaleJeg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger p.t. i forhandlinger med et amerikansk firma omkring import af deres varer (tasker) - til salg i Danmark, Sverige og Norge.

Kontraktoplægget kommer fra dem og er i bund og grund meget fornuftigt og rimeligt. Der er dog et punkt, hvor jeg er lidt bekymret.

Meget naturligt står der i kontrakten, at i tllfælde af en tvist, så vil tingene blive behandlet i henhold til New York lovgivning. Jeg kan sagtens forstå, at det er det, der er gældende - jeg ville selv vælge dansk lov, hvis jeg skulle lave en kontrakt. 

Men samtidig har jeg også lidt svært ved at overskue de konsekvenser det kan give, hvis man meget mod forventningerne skulle blive uenige med dem en dag.

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Er det ok, at skrive under på?

Har jeg andet valg, hvis jeg gerne vil handle med dem?

På forhånd tak for hjælpen.

 

Janne

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er mere reglen end undtagelsen at producentens/distributørens land domstol er den brugte.

I 99% af de aftaler jeg har set, er det praksis. Dog er det jo et forhandlingspunkt.

Til gengæld tror jeg ikke du skal være så bange for det, da hvis uheldet skulle være ude, vil det amerikanske retssystem ikke have noget ud af at beskytte sine "egne".

Du kan selvfølgelig godt tage dialogen med dem og forklare din skepsis, men ellers er det bare at skrive under.

 

Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Enterpricer

Mange tak for dit svar - det giver mig lidt ro i maven :-)

Jeg har allerede fortalt dem om min skepsis og den kunne de på sin vis godt forstå, de ville jo nok have det samme, hvis der stod dansk lov - men det er rart at høre, at du ikke mener, at det er noget at være bange for :-)

Tak for hjælpen.

Janne

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Enterpricer:

Hej,

 tage dialogen med dem og forklare din skepsis, men ellers er det bare at skrive under.

 

Hvordan i alverden kan du anbefale at man bare underskriver en kontrakt du overhoved ikke kender ordlyden af ??  hvad vil der i givet fald ske hvis kontakten misligeholdes fra købers side ?  kender du noget til hvad sådan et erstatningskrav vil blive - nej vel !

Janne jeg vil anbefa dig at du får en advokat med speciale i Amerikanske forhold til lige at gennemgå kontrakten og evt. faldgrubber med dig.

På advokat samfundets hjemmeside kan du se hvem der har speciale i Amerikanske retsforhold.

Umiddelbar finder der ca. 3 advokat firmaer er i DK med det specialt og 3 danske advokater i USA.

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for dit svar og råd, jeg vil prøve at se på deres hjemmeside.

Janne

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan i alverden kan du anbefale at man bare underskriver en kontrakt du overhoved ikke kender ordlyden af ?? 

Hej Ravn,

Jeg kender selvsagt ikke ordlyden, men hvis du læser trådstarters indlæg, kan du læse dig frem til at hun, bortset fra det omkring tvisten, finder kontrakten rimelig!

Get er jo klart hvis man er det mindste i tvivl, skal man naturligvis have en advokat ind over.

Men Ravn, du kan her online se ligeså meget eller lidt, som jeg kan.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)