Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EDI ?? nogen der kender gode løsninger??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har netop fået en ny kunde i hus - hvilket selvfølgelig er super :)

Udfordringen ligger i at de kræver at ordrer, faktura mv bliver sendt via EDI. Jeg ved ikke specielt meget om dette, er der nogen der gør må de meget gerne give mig en kort beskrivelse af hvordan dette fungerer.

Samtidig vil jeg høre om hvem man kan henvende sig til da vi ikke har sådan en løsning i dag - er det noget software man skal købe eller fåes det gratis nogen steder? Har ingen ide om dette.

Håber nogen kan hjælpe inden jeg underkriver den nye samhandelsaftale.

På forhånd tak.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der ved noget? ;)

Fra Korsør
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen!

Du kan f.eks.benytte WinKompas som du kan hente en gratis version af på www.vismasoftware.dk.

WinKompas har mulighed for at modtage ordrer via EDI fra f.eks. COOP og Dansk Supermarked. Ligeledes kan den via EDI fremsende faktura til selvsamme kunder. Normalt skal men benytte en Vans udbyder til at sende og modtage EDI. Dette kunne f.eks. være DigitalCap, som WinKompas bl.a. kan køre sammen med.

Hvis du ønsker yderliger oplysninger omkring dette, kan du evt. ringe til Visma. De kan nok fortælle dig mere omkring denne løsning.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Tillykke med din nye kunde ;)

Hvilket økonomisystem benytter du idag? Det kunne være at der allerede findes et modul?

Ellers vil jeg som Klaus ( Hej Klaus! ) anbefale at kigge nærmere på WinKompas som er et dansk økonomisystem,  der er lavet e-faktura modul som kobler dig op imod ex. DigitalCab eller XOMILO som så varetager dine afsendelse af e-faktura.

Du kan også benytte virk.dk , de har en gratis afsender, dette kræver dog du indtastet hele din faktura som den ser ud manuelt, og herefter sendes den til kunden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Vi har en ældre C5 version, og jeg tror næppe det har sådan et modul :) - jeg prøver lige og kigge lidt på det i har sendt. Tak for hjælpen indtil videre.

Bendtsen

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bendtsen

Fandt du nogensinde en løsning på denne. Ellers har vi hjulpet vores kunder med integratione til blandt andet Coop, Dansk supermarked, Imerco m.m. Dette fra C5, economic m.m.

Send gerne en PM hvis du har spørgsmål.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Tillykke med en ny og spændende kunde.

ALlerførst synes jeg du skal tage kravet om EDI som en udfordring du selvfølgelig skal have løst, men dernæst skal du huske at når du har fået det sat på skinner, så kan du måske bruge dette til at skille dig ud fra konkurrenterne. Rigtig mange kunder (og leverandører) vil idag rigtig gerne have EDI, eller kræver det ligefrem.

Jeg vil foreslå dig at kigge på denne side: www.agidononline.dk . Det er en lejet online løsning af NAV (storesøster til C5).

Du kan godt tilmelde dig, og så vil du blive kontaktet efterfølgende, men jeg synes dog lige du først skal ringe og få en snak.

Håber du kan bruge dette hint

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Tag et kig på Tradeshift og Sproom, det er begge hottet startups og deres grundlæggende ide, er at gøre det nemt og billigt/gratis at sende den slags faktura.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)