Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for hjælp til Joomla!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er sikker på at mange af jer enten bruger, eller har brugt, Joomla! som CMS system til hjemmesider. Derfor har jeg brug for jeres hjælp. Jeg har fulgt en videotutorial fra www.joomlatutorials.dk (som btw. er virkelig god), men jeg har et problem mht. til upload fra ftp-program, så jeg kan installere Joomla:


Jeg har uploadet Joomla's installationsfiler til mit domæne, og når jeg så går ind på mit domæne får jeg følgende besked:
"You don't have permission to access / on this server."

Jeg har uploadet filerne til "/www/xxxxx.dk"

Har nogen af jer set det før? Kan I evt. Hjælpe mig?

På forhånd tak.

Peter Olsen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på fil- og mapperettigheder som kan være problemet - men problemet kan også være at den mappe du forsøger at tilgå ikke at der hvor din web"rod" ligger.

Der er ikke en undermappe derinde som hedder public_html eller www igen eller lign. vel?

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså i de to bokse til højre? (Jeg er n00b, I know)

Peter Olsen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på den software du bruger til ftp software.

Hvilket webhotel har du?

Når du logger ind på webhotel så har du nogle mapper som hedder /www/xxxx.dk/ men er der nogle andre undermappe her inden du uploader Joomla filerne?

Prøv evt. og lave åben notesblok og skriv test og gem den som test.txt og upload til den rod mappen /www/xxxx.dk/ og gå nu ind på www.xxxx.dk/test.txt - virker det?

Hvis det virker så er du sådan set det rigtige sted rent mappemæssigt så skal du bare ændre på filrettighederne. Dette gør du ved at højreklikke på filnavnet i dit ftp program og vælge egenskaber (eller noget lignende alt efter program) og så skal du alt efter din udbyder sætte rettighederne fra 644 til 777 - Det er en længere historie og vil måske nok være bedst forelagt dit hostudbyder.

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har one.com som webhotel.

Der er ingen andre undermapper, men to filer: ".htacces" og "b-one-default.html".

ved at uploade "test.exe" og prøve "www.xxxx.dk/test.txt" får jeg et lign. resultat: "The requested URL /test.txt was not found on this server."

 

Peter Olsen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er sikker på domænet peger ind på one.com?

Anyways - prøv deres support chart det er derfor de har den :) og de kan se om der er en fejl på serveren.

Dog så er webhotellet med safemode on så det er ikke helt fantastisk til Joomla i længden.

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

er der en nem måde at slå denne safe-mode fra?

Peter Olsen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Skifte webhotel udbyder :)

Det er nok ikke noget du fr problemer med hvis du bare skal bruge det som en enkel side med artikler hvis du slår ftp laget til. Men hvis du har planer om at bruge funktionalitetsudvidelser så vil du hurtigt ryge ind i problemer på en webhost med safemode på.

Du kan læse meget mere om folks problemer på det officielle Joomla forum hvor du også kan læse mange almindelige problemer som er løst.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)