Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsiden på joomla og community builder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg arbejder i øjeblikket meget med joomla, og er nybegynder.

Jeg har 2 problemstillinger i øjeblikket.

1. Hvordan får man forsidebilledet til at udfylde hele rammen, uden nogen kant-margen rundt om billedet?

2. Når man har installeret community builder i joomla, og vil logge ind, så kommer man ind på samme "forside" som når man trykker på "home" inden man er logget ind. Hvordan indstiller man joomla til at når man logger ind med et community builder login at man så kommer man ind på en anden side end den almindelig "home" når man ikker logget ind?

mvh. arno

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm - ang. forsiden, så kommer det lidt an på hvordan din forside er strikket sammen. Men du kan jo blot give billedet de samme dimensioner som selve dit forside "lærred" og så tilføje "margin: 0px;" via css. Alternativt kan du skrive width og height og sætte dem til 100%, men så vil dit billede jo blive strukket og næppe se så pænt ud.


Mht. Communitybuilder så mener jeg der er en setting, der tillader dig at angive hvilken side brugeren skal redeligeres til efter login.

Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor tilføjer man margin?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør du via CSS. CSS er et simpelt programmeringssprog, der giver dig muligheden for at ændre i layoutet på billeder, overskrifter, tekst osv. Det er utrolig godt at kende til CSS, så jeg ville forslå dig at læse lidt omkring det. Det er ret nemt at sætte sig ind i. Tjek evt. html.dk, der har de en god css tutorial.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)