Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADVARSEL: Fake ordrer til Italien

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Egebjerg:
Er lidt nysgerrig - Hvor undersøger man hvor en IP adresse er fra ?

Det kan du kun delvist gøre selv.
På tjenester som fx http://www.dnsstuff.com/ kan du lave et opslag på en IP. Du kan så få lidt begrænsede detaljer om område (upræcist), land og udbyder.
Hvis du skal vide mere, skal der blandes politi, dommerkendelse og teleselskab ind over.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, sendte 1 pakke for 2 dage siden, og har lige modtaget ny ordre, tjekkede lige tlf. nr mens jeg pakkede, og dette popper op, vildt held.

 

Jeg kan se på track and trace, at pakken ikke er nået frem, tror i den kan stoppes.

Jeg bruger Dandomain paymanager, er der mon dækning for sådan noget??????

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Jeg har modtaget ordre på nøjagtig samme adr. oplysninger....men hvad gør at du ved det er fake allerede nu?????

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis I ik har verified og SecureCode, så få det for hylan asap!!! Det sikre jer mod svindel, og holder ofte svindlere væk, da det besværliggøre betalingen osv. Her i Tyskland koster det en lille månedlig "fee" (mener det er 5-10 euro), men så er vi 100% sikret mod svindel i fremtiden... Det er absolut pengene værd, især i disse tider!

Men skræmmer det ikke ordentlige kunder væk?

Personligt hader jeg selv at skulle forbi netbanken og taste en kode ind som jeg cirka aldrig bruger og derfor har svært ved at huske..

Jeg vælger hellere en anden shop end at skulle igang med at bøvle med sådan noget.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Men skræmmer det ikke ordentlige kunder væk?

Personligt hader jeg selv at skulle forbi netbanken og taste en kode ind som jeg cirka aldrig bruger og derfor har svært ved at huske..

Jeg vælger hellere en anden shop end at skulle igang med at bøvle med sådan noget.

Det er kun et spørgsmål om tid, før det er et must do... Med alle de svindel forsøg der er konstant, så bliver det nok snart normal praksis...

Og mon ik de så finder en mere glidende og nem overgang?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Verden er fuld af fupmagere
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marjoe
Som du kan se i mit første indlæg, fandt jeg en andvarsel ved at Google "kundens" info.

Men generelt har jeg gennem årene lært, at spotte ca. 95 % af svindlerne, men der slipper stadig én igennem nåleøjet i ny og næ.
Jeg sælger dog kun internationalt i begrænset omfang, og de de fleste fake ordrer er fra udlandet, er jeg altid ekstra opmærksom på disse.

Jeg ved ikke om du kan nå at stoppe forsendelsen. Prøv at kontakte Post Danmark eller hvem der er speditør. Hvis den stadig er i Dk vil jeg tro at det kan lade sig gøre. Hvis den er ude af landet er det nok for sent.

Hvordan har kunden betalt? I langt de fleste tilfælde, dækker du selv tabet og oveni tabet kommer der også et chargeback gebyr fra PBS, hvis der er betalt med kort via PBS.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Til info

Måske er det smart, at benytte Paypal til udenlandske ordre, da der er en sikkerhedsfunktion, som sikre dig mod svindel.
Følger du Paypals anvisninger, og så dækker de 100%!!!

Vi har haft 2 sager med ordre fra Holland og 1 fra Italien. Resultat 0,00 euro i tab, selvom svindlerne har fået varerne!!!

Så overvej om det ik evt var en smart sikkerhed for fremtiden!

Bare et tip til dem, som måtte finde det interessant...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Kunden har betalt med mastercard, og jeg har kunne hæve pengene, men det hjælper jo ikke hvis de trækkes tilbage efter 28 dage......så skriver lige til kunden for en forklaring.

 

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

marjoe:

Hej

 

Kunden har betalt med mastercard, og jeg har kunne hæve pengene, men det hjælper jo ikke hvis de trækkes tilbage efter 28 dage......så skriver lige til kunden for en forklaring.

 

Der kan gå rigtig lang tid før pengene bliver trukket tilbage. Jeg været udsat for chargeback efter 6 måneder...

Hvis der er nogle som har link til hvor længe det er tilladt at lave chargeback fra PBS, så kunne det være en hjælp i lign. sager.

Det hjælper ikke at bede ordregiveren om en forklaring, bedrageren er jo fuldstændig ligeglad med dig...

 

Vi fik en ordre i sidste uge med Udenlandsk Mastercard til levering på Gymnasievej i Køge.

Meget svær sag at spotte svindel, da adressen var ok på Krak og efternavnet passede på adressen.

IP-adressen var dog hjemmehørende i Manchester UK som ved 7 tidligere forsøg på svindel med leveringsadresser i både DK og Europa. (ikke samme ip, men næsten samme lokation i Manchester.

Så ringede jeg til PBS og de kunne fortælle at ordren var forsøgt gennemført med 3 forskellige spærrede betalingskort , hvorefter den 4. var gået igennem. Adressen på Gymnasievej kendte de udmærket fra tidligere sager, men at de ikke vil gøre noget ud af sagen.

Så rigede jeg til Køge Politi (Midt Sjællands Politi) men de ville heller ikke umiddelbart gøre noget ved sagen, jeg kunne jo bare annullere ordren og lade være med at sende noget.... Devil  Jeg blev ikke opfordret til at anmelde sagen, selvom jeg synes det virker som meget organiseret svindel.

 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)