Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADVARSEL: Fake ordrer til Italien

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Info er således:
nadiri zakaria
via gariglietti n : 8
10015 ivrea to
italy
00393482680471
dubai20018@gmail.com

Ip: 41.248.207.229

Erj for filan da.... det er sgu da ham som også lige har snydt os for 3300 kroner i dag.... arghhh.... fuck hvor er det her irriterende..... ip adressen er dog ikke den samme. hos os er den: 41.214.234.41. Vi har spærret den nu - men der er vist nogen som kan have en ip adresse som skifter hele tiden, og så hjælper det jo ikke meget.

øv øv øv øv..... fik du nogensinde meldt det til politiet? Det kan vel nærmest ikke betale sig....

Gad vide om man må lave en tråd hvor vi kan skrive svindlere ind - så kan man jo altid google sig frem hvis der er et navn eller en adresse som er mistænkelig. Det var sådan jeg fandt denne tråd.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg nåede at sende varer for Eur. 234 ..... han bad hurtigt om track and trace nr.....2 dage efter lagde han en ny ordre, på EUR 384, den har jeg dog ikke sendt.....

Har fået besked fra PBS, om at transaktionen er afvist, og pengene vil blive trukket fra vores konto igen, og det koster os kr. 250 i administrations gebyr ......

Så send endelig ikke noget til denne adresse, det er en svindler .... han sidder i Marocco, og jeg skrev til ham da han lagde ordre nr 2....om han kunne forklare at han bestiller i Marocco, og vil have leveret i Italien ...... Så tillod han sig sgu at blive sur, og bad mig annullerer ordren hvis ikke jeg troede på at han bare var på ferie ......  hehe dummernik.

Men vær varsom hvem i sender til...god dag.

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Gad vide om man må lave en tråd hvor vi kan skrive svindlere ind - så kan man jo altid google sig frem hvis der er et navn eller en adresse som er mistænkelig. Det var sådan jeg fandt denne tråd.

Der er en super ide, men jeg er desværre sikker på at Datatilsynet / Registertilsynet, hurtigt vil sætte en stopper for den tråd...

 

Det er vist generelt at betalingskort svindelsagerne er eksploderet i antal over den sidste tid, både i indland og udland.  Selv de helt store netbutikker som f.eks. Proshop mv. er begyndt at tjekke alle ordre, hvis adressen ikke lige findes på krak.dk eller hvis telefon-nummeret er hemmeligt / taletidskort.

Det er især netbutikker som sælger letomsættelige varer som Playstation, Nintendo, mobiltelefoner mv. som er virkelig hårdt ramt af mange svindelsager.

Vi har selv overvejet at blive tilmeldt cpr-registret, hvor man for nogle få kroner pr. opslag kan kontrollere adresser, som ikke findes på krak.dk eller dgs.dk

 

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Nej jeg anmeldte "ham" ikke, for jeg gennemskuede ordren og sendte den ikke.

Helle, hvis du først har afsendt varerne idag, så kan du nok nå at få fat i pakken via Postdanmark eller din speditør. Der går ofte et par dage, inden pakken er ude af landet.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Hej Helle

Nej jeg anmeldte "ham" ikke, for jeg gennemskuede ordren og sendte den ikke.

Helle, hvis du først har afsendt varerne idag, så kan du nok nå at få fat i pakken via Postdanmark eller din speditør. Der går ofte et par dage, inden pakken er ude af landet.

Tak for tippet - men det er desværre en hel måned siden den er sendt - og først i dag vi fik brev fra PBS om at kortet var stjålet.

Et eller andet sted var det jo oplagt at tjekke navnet - men vi er sgu så godtroende. Har også mistet pengene på en pakke som skulle leveres i sverige for nogle uger siden på 3000 kr.

Men du kan tro vi også bliver skarpe nu... intet skal komme forbi vores sherlock tjek fremover....!

Dog er det frustrerende at man kun kan opdage dem på specielt navn og levering til udlandet - men det varer nok ikke længe før de begynder at hedde Malene Nielsen og få leveret i dk - så vil jeg sige vi er virkelig fucket up og har ikke en chance....

Man kunne så hæve sikkerheden ved id secure - men det kræver at folk har adgang til deres netbank, så det duer ikke. Mange af vores kunder shopper fra deres arbejde.

Der skulle laves et system i shops hvor ip adressen automatisk matchede op med by og land hvor bestillingen skulle sendes til - og kom med en advarsel hvis det ikke matchede.

 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)