Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter: Bagsiden af medaljen!

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Hvis du havde et aps skulle du jo gerne kunne gå på røven, uden privat at skulle dække alle tabene efter en konkurs?!

Sådan er det vist ikke helt i dag for mange... Mit er et ApS - men banken vil have personlig kauktion for enhver kredit - så de ikke selv får fingrene klemt nogen steder i tilfælde af dårlige tider :·)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Hvis du havde et aps skulle du jo gerne kunne gå på røven, uden privat at skulle dække alle tabene efter en konkurs?!

Som nystiftet ApS vil jeg skyde på at der er et sted mellem 0 og ingen banker der vil udlåne penge til selskabet uden ejerkredsen hæfter personligt for gælden.

Så selvom man driver virksomhed i selskabsform er det som nystartet noget nær umuligt at slippe for risikoen, hvilket jo sådan set er fair nok.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Flot men lidt trist indlæg.

Jeg synes dog dit indlæg med al tydelighed viser, at det er ekstremt vigtig at have styr på sine debitorer, så det ikke løber løbsk. 

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo dejligt når nogen deler deres oplevelser med os andre, og det er jo nemt at fortælle om alle de gode oplevelser, men straks noget mere grænseoverskridende for de fleste at fortælle om de fejl man begår, og de nederlag man får.

MEN ALLE oplever jo nederlag i større eller mindre grad, så hvorfor er vi så bange for at fortælle om det ?

Jeg sad også med en følelse af at her var en MAND, som tog sit nederlag med oprejst pande, skrev rundt, tog de uundgåelige møder, og IKKE prøvede at skyde skylden på alle andre - det kunne rigtig mange lære af - prøv bare at tænk på hvor mange der det sidste år har haft travlt med at give alle andre skylden for at de "er gået på røven"......

Så Casper, op på hesten igen, der findes faktisk nogle "sikre og tilredede" heste, hvor man kan opbygge sin forretning, uden at risikere hele butikken, hvis man synes man har brændt fingrende rigeligt, og måske også har et lidt anstrengt forhold til långivere.

 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Lindgren:
Hvis du havde et aps skulle du jo gerne kunne gå på røven, uden privat at skulle dække alle tabene efter en konkurs?!

Rent juridisk har du jo ret. Men der sidder jo også en iværksætter i den anden ende, der sikkert vil sætte pris på at få sin betaling. Selskab eller ej, er det god karma, at betale den gæld tilbage, man trods alt har stiftet.

Det er dejligt at høre, at den slags mennesker stadig findes. Yes

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)