Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.COM

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor opretter i jeres ikke danske domæne navne som.com som.info osv?? jeg har set lidt på surf town men det virker som om det kun er rentabelt hvis det er et dk domæne? hvad er billigst/bedst

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

joker.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber fx .com eller .info, kan du fortælle Google Webmaster Tools, at dit målgruppe er Danmark, hvis Danmark er din målgruppe.

Personligt ser jeg dog ingen grund til et .com- eller .info-domæne, hvis din målgrupper er Danmark - bortset fra den situation, at .dk-domænet er optaget, men er det optaget, så kan der opstå misforståelser, hvis det er samme branche, så du derved giver kunder til konkurrenten.

Hilsen, Robert

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Robert Kronberg:

Personligt ser jeg dog ingen grund til et .com- eller .info-domæne, hvis din målgrupper er Danmark - bortset fra den situation, at .dk-domænet er optaget, men er det optaget, så kan der opstå misforståelser, hvis det er samme branche, så du derved giver kunder til konkurrenten.

Det kan give god mening, hvis man gerne vil forhindre, at fremtidige konkurrenter kan købe .com-versionen af ens domænenavn - eller hvis man måtte drømme om at ekspandere i udlandet. (måske nok knap så relevant i Omars tilfælde).

Og til Omar,

Jeg har ofte brugt Godaddy til at købe og håndtere .com-domæner. Hvis du hellere vil bruge en dansk leverandør, kan du også overveje gratisdns.dk.

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu gik spørgsmålet jo ikke på, om man skulle købe et .COM domæne, men hvor man kunne købe et... Smile

Er selv begyndt at benytte www.eurodns.com, for at have vores domæner samlet ét sted. Og de virker rigtig fornuftige og med gode priser på .COM, .INFO og rigtig mange internationale domæner.

Dog vil jeg ikke anbefale dem til .DK domæner, medmindre det er for at samle alle domæner ét sted, da de er relativt dyre lige når det gælder .DK.

Venlig hilsen
Casper Stendal

Ecreo webbureau, webløsninger med CMS
Individuelle e-handels-, intranet- og webløsninger med CMS i Microsoft .NET

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

spændende nu blev jeg lidt mindre klog hehe det havde været nemmere hvis alle var enige :-)

jeg må lige sikre mig. købet af selve domænet er en ting og hosting er noget andet ikke sandt?

så lad os antage at jeg gerne vil have domæner eks .com .org osv men ikke vil bruge dem før om et år eller lign. hvad er det så jeg lige præcis skal tage højde for? tilgiv min uvidenhed

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

omar:

jeg må lige sikre mig. købet af selve domænet er en ting og hosting er noget andet ikke sandt?

Jo. Det er to forskellige ting. Man kan godt købe domænet og hosting samme sted, men man er ikke nødt til det.

omar:

så lad os antage at jeg gerne vil have domæner eks .com .org osv men ikke vil bruge dem før om et år eller lign. hvad er det så jeg lige præcis skal tage højde for? tilgiv min uvidenhed

Hvis du gerne vil sikre dig domænerne nu og først bruge dem senere, skal du bare huske at betale for den årlige fornyelse. Du kan også vente med at betale for hosting og tage domænerne i brug, men det vil jeg ikke anbefale af SEO-mæssige årsager. Sørg for at få lagt lidt indhold på domænerne og stik dem et par links, så de bliver indekseret i søgemaskinerne. Så står du en lille smule bedre, når du skal til at bruge dem.

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo, du kan dele det op i DNS hosting (styrer hvilken server dit domæne peger hen på) og hosting (den server hvor indholdet af din hjemmeside ligger).

Det smarte ved en udbyder som EuroDNS (og mange andre), er at du selv kan styre hvor dit domæne peger hen. Dvs. du behøver ikke lave en redelegering af domænet (=skifte DNS hosting), for at skifte webhotel eller server for din hjemmeside.

MEN hvis du ikke er teknisk-haj og har styr på IP adresser osv., så gør det ingen forskel, så skal du bare købe dit domæne der hvor det er billigst. Og så overlade DNS hosting til din kommende hosting udbyder, når du skal til at bruge domænet.

Håber ikke det blev endnu mere forvirrende.

VH
Casper

Ecreo webbureau, webløsninger med CMS
Individuelle e-handels-, intranet- og webløsninger med CMS i Microsoft .NET

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

okay så jeg kan i virkeligheden købe domænerne ti forskellige steder og så når jeg nu engang skal bruge dem finde en god og billig hosting.

Jeg medgiver seføli at lidt indhold og nogle links ikke skader og kan få mig til at stå bedre :-)

 

super mange tak for alle jeres svar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)