Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indfortoldning af varer fra USA

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen der har gode erfaringer med mindre virksomheder, som kan hjælpe med indfortoldning af varer fra USA?

Mvh. Anja

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

jeg har rigtigt gode erfaringer med os selv ;)

Danbor Service er - blandt andet - speditionsvirksomhed beliggende i Esbjerg. Vi har fire ansatte i vores toldafdelingen, der tilsammen har over 30 års erfaring i toldarbejde.

Kontakt mig gerne på aag (at] danbor.dk for yderligere info.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan får du varerne hjem?

Det er min erfaring, at hvis du handler hos store grossister/leverandører og får store forsendelser hjem, kan det bedst lade leverandøren stå for fragten. De fleste sender via de kurer- eller speditionsfirmaer, UPS, FedEx, Schenker eller tilsvarende. De sørger for hele processen, incl. indfortoldning.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja:

Hej,

Er der nogen der har gode erfaringer med mindre virksomheder, som kan hjælpe med indfortoldning af varer fra USA?

Mvh. Anja

Hej

Det vil være lettere at hjælpe dig hvis du var lidt mere specifik mht. hvad det er du har brug for.

Den spetitør der står for transporten vil normalt også være den der foretager indfortoldningen på vejne af dig.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

DBS:

Hej Anja,

jeg har rigtigt gode erfaringer med os selv ;)

Danbor Service er - blandt andet - speditionsvirksomhed beliggende i Esbjerg. Vi har fire ansatte i vores toldafdelingen, der tilsammen har over 30 års erfaring i toldarbejde.

Kontakt mig gerne på aag (at] danbor.dk for yderligere info.

 

Endnu en desperat speditør.  Sad

Du / I har jo ingen forudsætninger for at indfortolde vare som andre har transporteret, da I vil mange en helt del vigtige oplysninger!

 

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den første sending af varer er mindre parti (under 1 kubicmeter) og vil blive afsendt med United States Postal Service. Det er klart det billigste - Søfragt med DHL er 5 gange så dyrt og tager dobbelt så lang tid :-(

Eftersom det bliver sendt på denne måde går jeg ud fra at jeg selv skal sørge for at få det indfortoldet i DK.

 

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Ravn: Det er absolut ikke korrekt, vi foretager rigtigt mange indfortoldninger, hvor andre har taget sig af transporten; der sikrer nemlig varemodtageren en stabil kvalitet i indfortoldningen, når den samme toldagent varetager alle indfortoldninger. Vi kender slutbrugeres procedurer, og kan derfor problemfrit varetager indfortoldningerne. Jeg skal ikke kunne sige, hvilke erfaringer du har gjort dig; men at det skulle være et problem at en anden transportør varetager transporten kan jeg ikke genkende. Mht desperationen, vil jeg undlade at kommentere på den slags. ;)


Men tilbage til trådens emne: Du er naturligvis stadig velkommen til at kontakte os. Når du får varer hjem med posten, så foretager PostDanmark en såkaldt MIO (midlertidig oplægelse) derefter er det op til dig som varemodtager at få foretaget en endelig indfortoldning.

Du kan se PostDanmark procedurer hér: http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/erhverv/toldbehandling/toldbehandling_og_midlertidig_oplaeggelse_toldoplag2.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/erhverv.xml&lang=dk

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

DBS:

Når du får varer hjem med posten, så foretager PostDanmark en såkaldt MIO (midlertidig oplægelse) derefter er det op til dig som varemodtager at få foretaget en endelig indfortoldning.

Det er ikke rigtigt - Internationalt Postcenter hos PostDanmark sørger for indfortoldningen. Hvis du er importørregistreret, får du senere en regning på tolden fra SKAT, hvis ikke, skal du betale når du henter varen på posthuset.

Et godt råd i denne forbindelse er: Bed din leverandør om at skrive dit CVR-nummer tydeligt et eller andet sted på faktura og på adresselabel, så undgås mange misforståelser i tolden.

Og så vil jeg stadig mene, at det giver mindst bøvl, at lade den speditør, der står for fragten tage sig af fortoldnignen. Hvis du bruger de store shippingfirmaer og får sendt dør-til-dør, kommer der ikke uforudsete udgifter til toldbehandling. Og efaringen tilsiger som sagt, at det er billigst at 'bestille' indfortoldningen fra USA.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for jeres input. Det er dejligt at man som helt "grøn" kan hente hjælp hos nogle der er mere erfarne.

Kirsten, du lyder til at sidde i samme ende af fødekæden som jeg, netop som modtager. Jeg kan godt følge dig I at det smarteste ville være, at benytte den samme speditør hele vejen igennem. Men som nævnt er DHL som eksempel meget dyr. Men som jeg læser det du skriver, så går det (næsten) af sig selv når det bliver sendt via USPS ? Altså at PostDanmark så tager så af resten og jeg så bare betaler ved Kasse 1.

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten,
det er ikke den aftale vi har med PostDanmark. Men den kan naturligvis godt være anderledes for andre kunder.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)