jeg er rådgiver for en butik af en mellem størrelse der er med i et kædesamarbejde, Problem stilling i denne butik er denne gennem længere tid har haft dårlig likviditet( Kan ikke betale regningerne til tiden, ca. en måned bagefter) dette bevirker at butiksejeren bliver forsigtig med købe ind, som nu begynder at give svigtende omsætning. Og der bliver brugt alt for meget tid på økonomien frem for salgs arbejdet. Dette giver naturligvis også en dårlige stemning i butkken.
Der er desværre ikke de store muligheder for at skaffe ekstra kapital.
Så det må handle om ændre tankegangen, er der nogle der har nogen ideer?
på forhånd tak. |
Hansen
Der er ihvertfald et punkt, jeg mener er uhyre vigtigt, og det er at man melder ærligt ud overfor
leverandører og bank mv, hvordan tingene står til, og at man så sandelig agter at forblive på markedet.
Forklar på bedste måde hvorfor betalingen ikke falder helt til tiden.
Det værste man kan gøre er at ignorere problemet, og lade leverandører selv gætte på årsagen.
Nu ved jeg ikke hvor stor kæden som i samarbejder med er, men i større kæder har man jo nok oplevet det før, og muligvis vil kæden kunne give jer branchespecifikke råd til hvordan i rider stormen af.