Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

at vende en udvikling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg er rådgiver for en butik af en mellem  størrelse der er med i et kædesamarbejde, Problem stilling i denne butik er denne gennem længere tid har haft dårlig likviditet( Kan ikke betale regningerne til tiden, ca. en måned bagefter) dette bevirker at butiksejeren bliver forsigtig med købe ind, som nu begynder at give svigtende omsætning. Og der bliver brugt alt for  meget tid på økonomien frem for salgs arbejdet. Dette giver naturligvis også en dårlige stemning i butkken.
 
Der er desværre ikke de store muligheder for at skaffe ekstra kapital.
 
Så det må handle om ændre tankegangen, er der nogle der har nogen ideer?
 
på forhånd tak.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hansen

Der er ihvertfald et punkt, jeg mener er uhyre vigtigt, og det er at man melder ærligt ud overfor
leverandører og bank mv, hvordan tingene står til, og at man så sandelig agter at forblive på markedet.
Forklar på bedste måde hvorfor betalingen ikke falder helt til tiden.
Det værste man kan gøre er at ignorere problemet, og lade leverandører selv gætte på årsagen.
 
Nu ved jeg ikke hvor stor kæden som i samarbejder med er, men i større kæder har man jo nok oplevet det før, og muligvis vil kæden kunne give jer branchespecifikke råd til hvordan i rider stormen af.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hansen,

Nu skriver du ikke noget om hvilken type butik det drejer sig om. Der er vel stor forskel på hvordan man skal agerer i sådan en situation, afhængig den branche man er i.

Men om det er en dagligvarerbutik, en tøjbutik eller noget helt tredje, så er der én fællesnævner som alle butikker bør mestre - SERVICE!

Hvis jeg får en kanon service i en butik kommer jeg igen, også selvom priserne måske ikke er de laveste. Og hvis jeg kommer hjem fra en indkøbstur og har fået en service ud over det sædvanlige fortæller jeg det også til mine omgivelser.

Hvad jeg til gengæld ikke gider, er at lægge mine penge i en butik hvor personalet går og surmuler og passer sig selv. Og mange gange kan en butik i knibe komme i en ond spiral.

Hvis medarbejderne, pga. de dårlige tider, ikke er smilende og hjælpende, begynder man at handle andre steder. Medarbejderne bliver så i endnu dårligere humør, og det skræmmer så de sidste kunder ud af butikken...

I dit sted ville derfor starte med at sige til butikken, at de fra i dag skal yde byens bedste service. Det koster intet at smile, og være hjælpsom, så der kan alle være med. Dyre tilbudskampagner etc. (læs: flere udgifter) er nok ikke lige det butikken er tændt på.

I et mindre lokalsamfund får man også meget goodwill og meget "gratis" omtale ud af at donere 5.000 kr. til den lokale boldklub, eller noget i den stil. Det er også en mulighed, men start med smilet

mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)