Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med navn til et firma.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 2 mand som er ved at starte et firma, men problemet er at vi mangler et godt navn.

Det firma vi er ved at starte er et der dækker bredt, vi er ved at importere træpiller, brændsel osv som vi sælger af.  Derudover renser vi tage for alger og lignende og sælger rengøringsmidler til alt mulig brug.

Problemet er ikke at skaffe kunder for det har vi, problemet er at finde et navn, man kan jo nok ikke finde et navn der dækker de 3 ting som vi i øjeblikket beskæftiger os med så måske man bare skulle kalde sig et navn og så have nogle "underpunkter" under firma navnet, hvad siger i?

Og har i nogle forslag til nogle gode navne?

Mvh. Brian & Allan

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

i kunne måske bruge jeres efternavne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal ikke finde et navn som dækker over jeres produkter eller ydelser - fordi så vil i begrænse jer. I skal finde et navn som blot er et navn.

Fx. Wupti.dk fortæller ikke hvad de sælger

coolshop.dk fortæller heller ikke hvad de sælger.

Cito betyder jo heller ikke Matriel udlejling.

--

I skal ikke spekulere så meget over navnet - da det ikke er så vigtigt. Folk vil komme til at kende jer for jeres service og jeres produkter.

Tag en beslutning og hold jer til det.

Forslag til navne:

Bral (Brian & Allan)

Briliant

Fyr Løs

Tag en beslutning og fokuser på det der er vigtigt.... NEMLIG JERES KUNDER.. I kommer hverken til at tjene mere eller mindre pga. jeres navn!!! Der er rigtig mange der begår den fejl at bruge for meget krudt på at finde "det rigtige navn".


Held og lykke med den nye gren af jeres virksomhed :)

 

 

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for at kalde det "Alles" som på tysk indikerer at I har/kan alt, så kan I tviste navnte til at hedde "Allez

Det er i øjenfallende og der findes sikkert mange andre navneemner på dansk.

Mvh

Holgerr

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mathiesen:

I kommer hverken til at tjene mere eller mindre pga. jeres navn!!! Der er rigtig mange der begår den fejl at bruge for meget krudt på at finde "det rigtige navn".


 

Hvis virksomheden hedder "Analkugler" eller ligende, så handler jeg der nok ikke ;) Den var godt nok billig, men du har helt ret.. Navnet skal man ikke gå så meget op i, men sørger for at virksomheden fungere og servicen er i top, så ens kunder kommer tilbage..

Altid en ny ide!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian og Allan

Mit indlæg vil ikke handle om navnet - det må I selv rode med.

I stedet vil jeg give et godt og velment råd. Det lyder som om I har svært ved at begrænse Jer i jeres virksomhed - at I tager varer/services ind, som ikke har noget med hinanden at gøre. Det kan være fint nok, så længe der er kraftig fokus på et enkelt område og resten er "hobby". Hvis det ikke er tilfældet ville jeg sætte mig ned med nogle gode sparringspartnere/venner og brainstorme på, hvad I har opnået indtil nu og hvor I er på vej hen. Hvis man ikke ved hvor man er på vej hen, kommer man sjældent helt i mål. Fokusér på hvad I hver især er bedst til, hvad interessserer Jer, osv.

Markedet for eks. rengøringsartikler er benhårdt, og hvis I i Jeres regnskab ikke får splittet meget kraftigt op, ved I ikke hvad I tjener penge på og om I sætter penge til på andre områder.

Husk: det var kun et velment råd. Jeg kender Jer ikke, men har set og hørt om mange iværksættere - inklusive mig selv - som har svært ved at holde fokus.

God vind med det hele.

Michael

Tilmeldt 22. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 06:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Grunden til at vi satser så bredt her i starten er at finde ud af hvad vi tjener mest på og så satser vi på det fremover.

Vi har selv tænkt på bare at finde et navn og ikke bruge mere tid på det men istedet bruge det på setrvicen på vores kunder, så takker for jeres gode svar.

Mvh.Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

brianbf:
Grunden til at vi satser så bredt her i starten er at finde ud af hvad vi tjener mest på og så satser vi på det fremover.

Det lyder som en fornuftigt fremgangs måde.

brianbf:
Vi har selv tænkt på bare at finde et navn og ikke bruge mere tid på det men istedet bruge det på setrvicen på vores kunder, så takker for jeres gode svar.

Det er den helt rigtige beslutning :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)