Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af flexleasing virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej forum,

jeg har efterhånden læst en hel del omkring dette (efter hvad jeg kan se) forholdsvis nye koncept flexleasing. Jeg synes det lyder meget interessant og kan se at der er en hel del nye virksomheder der beskæftiger sig med netop dette.

Det jeg søger er en der ved noget om dette flexleasing, ved godt hvad det går ud på, men tænker mere på hvordan man egentlig starter sådan et firma:

- Er der nogle bestemte krav en virksomhed skal opfylde for at kunne flexlease biler ud til kunder. 

- Behøver virksomheden nødvendigvis at eje nogle biler selv, eller skal de blot administrere betalingen af reg. afgiften og det der hører med for kunden.

- Er generelt bare meget interesset omkring opstarten af en sådan flexleasing virksomhed, af fx. biler. Er helt blak mht. hvordan sådan noget skal gøres så lidt ekspert viden og nogle gode links ville være perfekt.

M.V.H

Emil N. M.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan kun anbefale dig at tage kontakt til virk.dk

hvad jeg forstår af leasing generelt så er det således at man ikke kan lease noget ud som man ikke ejer.

det som jeg ved folk gør er følgende:

en potientiel kunde henvender sig emd en uafgiftet bil evt fra tyskland, kunde sælger nu bil til eks 30000kr til leasingselskabet og leasing selskabet udbetaler ikke pengene men lægger dem som -vist nok- depositum for bilen. kunde har nu lagt 30000kr i depositum!

sælger tager et fee og betaling for eks et års afgift 10%for -vist nok over 36måneder gamle biler- og betaler afgiften til skat, for derefter at beholde sit fee, og sådan gør selskabet i de efterfølgende år hvis kontrakten er over et år. efter endt kontrakt så er bilen betalt (30000kr) og kunde får nu sin bil tilbage og leasingaftalen slutter. for at sikre at kunden ikke mister det helt store i tilfælde af konkurs, så kan kunde få tinglyst sin bil sådan at kreditorer ikke kan røre bilen førend kunde har fået 30000kr (da det er kundens depositum og købspris ved endt leasingkontrakt) eller hvad der nu er aftalt, det at få tinglyst sin bil er for kundes egen omkostninger.

jeg ved ikke hvordan virksomheden gør med moms, har hørt at nogen placerer selskabet i sverige for at omgås dansk moms S-)

jeg har ikke selv prøvet det i praksis og ovenstående er baseret på en mands beretning

så ja det er nok lidt en rodebutik, men det kan være det hjælper på nogle overvejelser som du måske ikke har fået sat igang endnu :-)

men ring til det offentlige og få noget konkret rådgivning, de plejer at være langsomme men ret så behjælpelige! :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi assisterer mod betaling med organisering af bilimport og den saakaldte privatleasing ordning, hvorved eengangsbetaling af registreringsafgift bliver til noget der ligner 10% P.A.

Forpligtelsen til at betale denne afgift paa denne maade falder bort naar pladerne tages af.

Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Generelt er det vist ret kompliceret at få en flexleasingvirksomhed op at køre lovligt. Og også ret dyrt.

 

Jeg har fået et par tilbud fra www.flexbilen.dk som efter min mening er det mest professionelle firma i Dk. 

 

De leder i øvrigt efter sælgere pt. Så det er måske et alternativ til at starte op selv.

 

Hilsen Anna

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna Bruhn:
Generelt er det vist ret kompliceret at få en flexleasingvirksomhed op at køre lovligt.

For dem som har gjort det et pr gange er det heltt trivielt.

Anna Bruhn:
Og også ret dyrt.

Ikke hos os. Det er rutinemæssig ekspedition.Det er et godt grundlg for at lave mere ivæksætteri.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna Bruhn:
Jeg har fået et par tilbud fra www.flexbilen.dk
som efter min mening er det mest professionelle firma i Dk. 

De har forlaengst standset aktivitet. 

De kom ellers godt fra start men arbejdede
som A/S, hvorfor de hurtigt ER/VIL BLIve sendt til 
tvangsoploesning.  

Lavede du marketing arbejde for dem? 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)