Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af energidrik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere !

 

Jeg er studerende på hhx, 2. år, og er i fuld gang med Young Enterprise, som er en del af undervisningen her på skolen.

 

Vi har overvejet at producere en energidrik, og ville derfor høre jer, hvor man kan få produceret en sådan drik?

Vi forestiller os at det skal laves i 33cl dåser.

Vi vil markedsføre os på at man skal drikke vores drik, hvis man har svært ved at komme op om morgenen, eller man er træt i skolen. Den skal derfor laves så sund som muligt, evt. af nogle energi-rige planter, men har ikke sat mig så meget ind i det endnu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Snak evt. med cult.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skal laves i Energi Drik land nummer 1, nemlig Østrig.

Jeres markedsføring og ide er meget tynd, og ik særlig sælgende. Hvordan skulle man kunne vågne om morgenen ved at drikke en energi drik aftenen før? Man ska jo op om morgenen for at kunne indtage den, og så er spørgsmålet hvor effektivt det er...

At sælge en energi drik på, at folk er trætte giver nok ik det store. I skal derimod mere fokusere på hurtig energi, lækre designs, hotte fyre og piger og evt som mixer i drinks. Det er der målgruppen og markedet ligger. Evt overvej hvorfor Cult og Burn markedsføre sig, som de gør... Det er ik helt tilfældigt ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Nürnberg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NGram.

Jeg er ikke helt enig med Fashion Seller omkring det, han ser som marked.

I skal selvfølgelig lave en meget mere detaljeret undersøgelse af markedet, men jeg er sikker på, der også er et helse/welness marked, som ikke er en konkurrent til Cult eller andre, og som henvender sig til en helt anden målgruppe. Se bare hvordan yoghurt-industrien (Acitivia og hvad de ellers hedder) har skabt sig et marked ved at positionere sig som dem med "funktionsyoghurten" - altså yoghurt, der hjælper på oppustedet maver.

Alt efter hvilke virkstoffer I satser på, skal I prøve at finde en niche. Vær måske de første med en drik, der giver kraftigere hår, eller klarere hud eller eller eller... I er sikkert meget mere kreative.

Mht. produktion er Tyskland meget langt fremme, når det gælder økologi, wellness og produkter, der kan lidt ekstra, men jeg kender desværre ikke personligt noget til produktionsmuligheder.

Mange hilsner

Rikke

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Skovbakke:

I skal selvfølgelig lave en meget mere detaljeret undersøgelse af markedet, men jeg er sikker på, der også er et helse/welness marked, som ikke er en konkurrent til Cult eller andre, og som henvender sig til en helt anden målgruppe. Se bare hvordan yoghurt-industrien (Acitivia og hvad de ellers hedder) har skabt sig et marked ved at positionere sig som dem med "funktionsyoghurten" - altså yoghurt, der hjælper på oppustedet maver.

Hvordan vil du lave en energi drik helse/welness agtig? Det ligger jo ligefrem i ordet hva meningen er med drikken. Det er hurtig tilførsel af energi til kroppen... Og ja Acitivia er jo bare Culture/Gaio meget dyre og med finere ord på etikketten... Det er samme kunder de slås om...

Rikke Skovbakke:

Alt efter hvilke virkstoffer I satser på, skal I prøve at finde en niche. Vær måske de første med en drik, der giver kraftigere hår, eller klarere hud eller eller eller... I er sikkert meget mere kreative.

Nu er fokus vejen frem i verden, og det er en energi drik, og ik et MLM produkt der skal sælges. En energi drik har en funktion, og det er ik at gøre folk kønnere, flottere eller andet men at tilføre kroppen energi. Hvordan vil du overhovedet på en bare minimal måde gøre sådan et produkt troværdigt og få det brandet? Du tager en sukkerdrik og påstår den kan gøre dit hår stærkere, huden klare eller kroppen federe... Come on!

Rikke Skovbakke:

Mht. produktion er Tyskland meget langt fremme, når det gælder økologi, wellness og produkter, der kan lidt ekstra, men jeg kender desværre ikke personligt noget til produktionsmuligheder.

Det er fair nok, men nu bliver noget der ligner 95% af verdens gode energi drikke produceret i Østrig. Alt fra Red Bull, Shark, Rhinoz, Cult, Burn, Harboe osv... Det er vel ik helt tilfældigt at det er sådan...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Nürnberg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion Seller.

Jeg er stadig ikke helt enig med dig, men jeg kan godt følge din argumentation. Hvis du begrænser energi-drik til at være en Cult kopi, ja, så kan man nok ikke få folk til at tro på, at der er andre egenskaber.
Min hensigt med mit indlæg var egentlig mere at vise NGram, at man måske også kan kigge lidt bredere end en Cult kopi. Lige præcis den plads på markedet som Cult og konsorter indtager vil være meget svær at konkurrere med som iværksætter med mindre man har millioner til massiv markedsføring, derfor gik mit forslag på, at NGram kigger på andre nicher, som måske kan være mere gunstige at fokusere på, og som ikke ligger alt for langt væk fra ideen om at fremstille en energidrik. Dvs. udvid begrebet "energidrik" til "funktionsdrik" og prøv at finde en måde at adskille sig på.

Hav en god weekend.

Rikke

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Energidrikke er energidrikke. Indholdet er temmeligt ligegyldigt!

Al hvad der tæller er markedsføringen, så hvis man vil lave sin egen energidrik og dermed skal op i mod de store med millioner til markedsføring, skal man saftsusende være skarp i sin kommunikation.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Skovbakke:

Jeg er stadig ikke helt enig med dig, men jeg kan godt følge din argumentation. Hvis du begrænser energi-drik til at være en Cult kopi, ja, så kan man nok ikke få folk til at tro på, at der er andre egenskaber.

Så du mener i helt seriøst, at den eneste måde hvorpå man kan sælge et nyt produkt, er ved at tilføre det nogle latterlige "ting" og ramme et marked som bare er en bobbel. Synes faktisk det er direkte skræmmende, at folk bliver ved med at hoppe på de "hype" ting der er. IT-boblen, bolig boblen, atkinsonkuren, finanskrise, grøn energi osv. Det er som om at folk bare tror, at ved at klister en mærkat på en varer, så sælger den forevigt godt. 1 år efter når trenden er ovre, går firmaet på røven, fordi ingen tror på så useriøst et produkt.

Men jeg vil da foreslå L´oreal at lave hårfarve, som giver hvidere tænder eller Haribo at markedsføre deres slik som sund økologisk og funktions aftensmad. Det er vel ligeså gode ideer, som ingen vil fange pointen med.

Rikke Skovbakke:

Min hensigt med mit indlæg var egentlig mere at vise NGram, at man måske også kan kigge lidt bredere end en Cult kopi. Lige præcis den plads på markedet som Cult og konsorter indtager vil være meget svær at konkurrere med som iværksætter med mindre man har millioner til massiv markedsføring, derfor gik mit forslag på, at NGram kigger på andre nicher, som måske kan være mere gunstige at fokusere på, og som ikke ligger alt for langt væk fra ideen om at fremstille en energidrik. Dvs. udvid begrebet "energidrik" til "funktionsdrik" og prøv at finde en måde at adskille sig på.

Det kan godt være jeg ik er øko-freak men hvordan i alverden vil du markedsføre en energidrik, der indeholder masser af sukker og kulhydrater som en "funktionsdrik", der adskiller sig fra alle andre på markedet? Har du overhovedet overvejet hvem kunderne til energi drik er, inden du fremsatte dine ideer?

Et er i hvertfald sikkert, og det er at ved at lave det alt for øko hulla hulla, så bliver prisen MEGA høj, og så kan det godt være at 4 rige i Nordsjælland synes det er fedt at drikke, men hva hjælper det, hvis resten af verden ik vil betale prisen?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Nürnberg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej FashionSeller.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg har skrevet, der får dig til at svare, som du gør, men jeg må jo ihvertfald ikke have udtrykt mig tydeligt nok. Jeg prøver lige igen.

Jeg mener selvfølgelig ikke, at man bare kan tilføre et produkt nogle "latterlige ting", som du skriver, og ramme et marked, der er en boble. Men nu er det sådan, at begrebet "functional foods" ikke bare er en boble, men en realitet. Det var en trend, der startede for ca. 10 år siden - i USA selvfølgelig, hvor mange trends stammer fra. Man tilfører ikke et produkt "latterlige ting", men fx. ekstra vitaminer, mineraler, bakterier eller andre virkstoffer, der har en dokumenteret effekt. Det er det sammen med Red Bull og energidrikkene, der indeholder sukker og koffein, eller med Activia yoghurt, der hjælper mod oppustethed, eller mælk med ekstra kalkindhold eller corn flakes med flere vitaminer. Der er sådan set ikke noget mystisk i det.

Du skriver:
"Det er som om at folk bare tror, at ved at klister en mærkat på en varer, så sælger den forevigt godt. 1 år efter når trenden er ovre, går firmaet på røven, fordi ingen tror på så useriøst et produkt.

Men jeg vil da foreslå L´oreal at lave hårfarve, som giver hvidere tænder eller Haribo at markedsføre deres slik som sund økologisk og funktions aftensmad. Det er vel ligeså gode ideer, som ingen vil fange pointen med."

Det er slet ikke den effekt, jeg skriver om. Naturligvis kan man ikke bare sætte en mærkat på et produkt, og så tro den hellige grav er velforvaret. Der er mange ting, der spiller ind ved lanceringen af et produkt - specielt er FMCG markedet jo særdeles konkurrencepræget, så der skal man tænke sig godt om. Nogle af de ting, der spiller ind er troværdighed, kontekst, kernekompetencer og behov. Derfor lancerer L'Oreal ikke hårfarve, der giver hvidere tænder.

Igen må jeg beklage, hvis jeg har udtrykt mig uklart. Jeg mener stadigvæk ikke, at NGram skal tage en energidrik og lancere den som noget andet. Jeg mener, at NGram måske skal udvide sin ide eller sit koncept til måske at omhandle noget andet end energidrik. Altså ikke lade sig begrænse i ide-fasen til kun at tænke energidrik, som er et ekstremt svært og konkurrencepræget marked at komme ind på.

Til slut vil jeg da lige sige, at jeg er sikker på, at mange ikke ser markedet for økologiske produkter som noget "øko hulla hulla" eller en boble. Og du må endelig ikke forveksle functional foods med økologi - det er to vidt forskellige ting.

Med disse ord vil jeg afslutte diskussionen - jeg håber, det nu er lykkedes mig at gøre mit budskab klart.

Mvh.
Rikke

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Skovbakke:

Så lad mig udtrykke det på en anden måde. Vil du betale 50 kr for en energi drik? Vil forbrugerne gøre det, fordi der er vitaminer i? Tror godt vi begge kender svaret...

Har du overvejet hvem målgruppen er? 12-25 årige er lidt ligeglade med om håret bliver stærkere, huden skinnende eller om der er vitaminer i deres energidrik. De køber den af 3 grunde:

1: Til at blande i drinks
2: Til at drikke på lige fod med sodavand, fordi det er sødt og de kan lide smagen
3: For at få et hurtigt energi tilskud.

Det du foreslår er noget som passer til en helt anden målgruppe der tænker en smule mere over livet. Hvis unge gjorde det, så var Solarie mm jo ik så udbredt.

Og ja det kan godt være "funktions" produkter startede i USA, men det gjorde Atkinson kuren os, finanskrisen, IT Boblen, bolig boblen, Grøn Energi boblen osv. Kan du slet ik se den røde tråd i det?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)