Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg er helt ny herinde, men har snust lidt rundt for at læse de mange gode råd. Jeg kunne dog stadig godt bruge noget individuel rådgivning.

 

Jeg er i gang med at handle nogle varer hjem fra Yantien - nærmere bestemt borde. I første omgang vil jeg gerne have nogle prøveeksemplarer hjem. Deres minimumorder er normalt "MOQ 1x40´CY or 1x40´HQ". Det er vel noget med en 40 fods container, men hvad betyder de to forskellige ting? Og hvis min vare fylder 9,26 CU''FTS, hvor mange kan der så være i en sådan container? Hvis det altså giver nogen mening!

 

Det var lige et par sidespørgsmål, for vil egentlig gerne starte med nogle prøveeksemplarer. De skal sendes FOB Yantien. Det er her jeg er helt på bar bund. Jeg har kigget lidt rundt herinde, og kan se folk anbefaler flere forskellige ting og nogle har endda private henvisninger til folk. Planen er at jeg overfører hele beløbet til sælger. Men hvordan arrangerer jeg FOB? Er det en speditør der klarer det hele? Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle anbefalinger på dette punkt da jeg kan læse herinde at der kan være rigtig mange penge at spare.

 

Er der nogen der an give et skøn på hvad det vil koste at få 5 varer på 9,26 CU''FTS sendt til Danmark? Der skal jo også klares papirer osv.

 

På forhånd tak for hjælpen og tak for et rigtig godt forum - har allerede fundet masser af hjælp ved at læse gamle indlæg.

 

Mvh

 

Grosen

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
40''dc (en standard 40'' container) - kan indeholde ca. 58 m3 gods
40''hc (en high cube 40'' container) - kan indeholde ca. 65 m3 gods

Officielt kan der være flere m3 i disse containere (eksempelvis luft!), men der skal jo også tages højde for varernes beskaffenhed og den slags.

9,26 CU''FTS lyder som cubic feet og svarer ca til 0,30 m3 - du kan derfor have ca 193 styk i en 40''dc og 216 styk i en 40''hc

FOB (Free On Board) Du skal dermed selv arangere og betale for fragten fra havnen i Kina op til dansk havn og du skal ligeledes selv sørge for forsikring. Alle danske omk efter godsets ankomst er også for din regning.

Prøveforsendelserne skal du have hjem som LCL (stykgods)  eller evt som kurer/luftfragt.

Kontakt mere end en speditør (DFDS, Shipco Transport, DHL, Seatainers - blot et par eksempler) og få skriftlige tilbud.

Varerprøverne kunne du jo også overveje at få hjem som CIF - så står leverandøren for fragten op til dansk havn og du betaler kun de danske omk.

Du kommer ikke udenom at skulle benytte en speditør - kontakt en for at få konkrete svar og priser og lad ligeledes speditøren stå for indfortoldningen når den tid kommer.

Mvh


Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Tak for det gode svar. Har du nogen ide om hvad det kan koste FOB Yantien? Hvis jeg får 10 af de nævnte borde. Bare en prisklasse ville være rart...

 

Hilsen

 

Grosen

 

 

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Grosen, hvis du nu overvejer at tage dine vareprøver hjem som FOB, så synes jeg du skal prøve at ringe til et par speditører og få skriftlige tilbud - det er jo uforpligtende. Vælg gerne en speditør med egne kontorer/agenter i Kina - du kan gøre brug af deres netværk.

10 styk af 0,30 m3 (ialt ca. 3 m3) - jeg har ikke undersøgt det, men prisen skal ikke over usd 50 per m3 fra Kinesisk havn til dansk havn + lok omk  DK - så det er jo ikke store penge, men ring rundt og få et par tilbud, jeg vil nødig hænges op på forkerte info og priser.  (husk du skal selv tegne forsikring ved FOB)

Jeg anbefaler stadig CIF til første gangs vareprøver - måske lidt dyrer ved ankomst til DK, men tilgengæld slipper du for besværet med at arrangere alt det som skal stables på benene ved FOB

Mvh




Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

 

Efter en forespørgsel hos Seatainers var det første han spurtge om selvfølgelig om jeg var importregistreret. Det er jeg ikke da jeg troede jeg kunne tage vareprøverne hjem og kigge på dem inden jeg tog stilling til om jeg ville oprette en virksomhed. Men det skal jeg jo være for at må tage varer hjem udenfor EU.

 

Er besværligt/langsommeligt at blive importreistreret? Og koster det noget?

 

Mange tak for hjælpen, det er rart at du gider.

 

Mvh

 

Grosen

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

du skal have et CVR# og være importørregistreret for at kunne importere fra 3 lande (lande udenfor EU), det er korrekt - er på stående fod ikke sikker på reglerne indenfor EU...

Jeg er heller ikke sikker på, om du behøver at have CVR# og importørregisrering for at tage en vareprøve hjem, men kontakt dit lokale SKAT og bed om fortoldningsafd.

Når først du har et CVR# tager det ikke lang tid at blive importørregistreret og jeg mener at huske at det er gratis, men det kan SKAT ligeledes svare på. Ved SKAT kan du iøvrig også få klar besked om toldsatsen for varerne på forhånd, så kan du regne ud hvor meget tolden løber op i.
 
M.h.t. CVR#, registrering og toldsatser er det nok bedst du kontakter SKAT, idet det godt kan være lidt teknisk og du skal jo bruge klare svar.

Mvh


Side 1 ud af 1 (6 indlæg)