Hej Amino Jeg står i den situation at jeg gerne vil skifte over i en mere profit optimeret tankegang ifht budgivning i adwords. Jeg synes dog ikke nogle af de løsninger google tilbyder er særlig attraktive, f.eks. at byde efter CPA eller ROAS. Mit problem ligger i, at transaktionerne fra kunderne varierer pga forskellige priser, og jeg vil ligeledes gerne finde det optimale bud på mine søgeord, uden at byde for meget og derved miste profit selvom omsætningen øges. Jeg har søgt, søgt og søgt og har pt. kun kunne finde en approach hvor man byder på søgeordniveau ud fra ROI og pris elasticitet på det givne søgeord(f.eks. ved brug af googles egen bud simulator). Har I nogle gode forslag til hvordan at man laver profit-dreven budgivning? :) På forhånd mange tak - Kim |
Hvordan er din profitmargen?
Hvis den er flad, kan du godt regne baglæns fra ROAS (kolonnen "Konv. værdi for alle konv./pris")
Har du forskellig margen på dine produkter?
Så kan du enten forsøge at beregne en gennemsnitlig ROAS.
Ellers kan du tilføje en etiket med din ROAS-target til hvert søgeord, og så lave manuel CPC, hvor du budjusterer efter din target ROAS til hvert søgeord. Gør dig selv den tjeneste at lave nogen intervaller på dit ROAS, så kan du filtrere efter etiket og budjustere. Ellers kan du også bare lave "høj margen", "mellem margen" eller "lav margen.
Som sagt kender jeg ikke kompleksiteten af dit setup.