Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til affiliate-side inden for rejsebranchen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen, 

Har i nogle måneder forsøgt at spore mig ind på en niche og tror jeg har fundet noget inden for rejsebranchen. 

1) Er det kompliseret at lave en hjemmeside med tilsvarende funktionalitet som e.g. afbudsrejser.dk eller som giganten momondo. Eller bør jeg købe mig til det.?  

2) Findes der affiliate partnes med fokus på rejser...? 

3) Hvis ikke...? Kontaktes rejseselskaberne så direkte..? 

4) Hvad findes der af software til at lave links og overvåge salg/indtjening.

5) Hvor meget indhold/hvor "færdig" bør siden være inden man går i luften(sammenlign med afbudsrejser)

6) Er det muligt med "Gratis" iværksætterhjælp/rådgivning til at få dette projekt "sat i søen" i stedet for at glide ud i sandet.? 

Jeg ved der er mange spørgsmål, men jeg vil rigtig gerne kunne gøre alvor af det.. synes dog det er for tit jeg ikke lykkes med det. 

Andre der ligesom mig har eller har haft svært ved at komme ud over rampen og få det gjort drømmen/projektet til virkelighed.?

Mange Hilsner Michael

Tilmeldt 10. Jun 18
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan sige meget klart ud fra dine spørgsmål, at du ikke alene kan lave en side som monondo. Du må betale dig fra det.
Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ingrid, 

Du har ret.. selvfølgelig løfter jeg ikke en opgave som momondo.com med over 100 ansatte og en omsætning på over en milliard.. 
Jeg skal jo starte et sted og håbede at jeg her på amino kunne søge lidt råd og vejledning til at nå i mål med mine iværksætter drømme.

Mvh. Michael

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Ja, men det er tilladt at benytte google og søge på: travel affiliate wordpress template og lignende. En custom løsning koster 100.000 kr. eller langt mere.

2) Ja, og det er tilladt at benytte google og søge på: travel affiliate program (du er partner / publisher, rejseselskabet er annoncør / advertiser)

3) Du kan kontakte både eksistrende portaler og rejseselskaber direkte, da nogle har eget affiliate program og andre vil henvise til det affiliate bureau, som de benytter. På https://www.partner-ads.com/dk/index.php kan du finde relaterede affiliate programmer, som du kan supplere med. F.eks. rejseudstyr, hjælp til flykompensation m.m.

4) Dette leveres af affiliate bureauet eller annoncøren ved direkte aftale. De fleste benytter dog også google analytics og lign. løsninger til statestik.

5) En halvfærdig side sælger intet. Mængde af indhold afhænger af valg af niche. Her bør du starte med at sætte dig ind i søgeordsanalyse.

6) Nej, men du kan komme lang med f.eks. et wordpress theme og en affiliate aftale med f.eks. CJ Affiliate eller momondo.

---

Du burde have kunnet søge dig til det meste af ovenstående ved at bruge google.Smile

Start med at finde en lille niche og begynd at arbejde med det forskellige. Der meget viden og et godt netværkmarketers.dk, hvor der ud over en masse gode webinars også løbende tilbydes backlinks m.m. fra andre medlemmer.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak Uptimester, 

Nu er jeg ikke helt så dum som du antyder og er klar over at google er min ven.. :-) men er dig alligevel taknemmelig at du slugte lidt af din stolthed og kom med noget der kunne skubbe mig videre.

Da jeg kommer fra en helt anden branche og har åbenbart ikke formået at ramme de rigtige søge ord.. har kun søgt affiliate programmer i kombi med de større danske rejseselskaber og ikke på engelsk grundet at jeg i første omgang kun vil koncentrere rejser fra "danske" rejseselskaber. Siden skal hjælpe en med at finde frem til den rette rejse..så funktionalitet er meget tæt på afbudsrejser.dk. I min søgen fandt jeg frem til Team Benns Ski hos partner-ads. 

Som du skriver, så er det nok at kontakte de danske rejseselskaber direkte spørge ind til om de har en affiliate aftale/program. 

Jeg har sat mig lidt ind i wordpress og har et thema i tankerne som jeg påtænker at købe.

Efter at have læst feedback fra dig har jeg kunnet ændre min søgning på google...ja så åbnede der sig jo en verden for ekstra indtjening på siden. :-) så endnu en gang tak for rette mig ind på sporet. 

Tak/ Michael 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Laursen:
Er det kompliseret at lave en hjemmeside med tilsvarende funktionalitet som e.g. afbudsrejser.dk eller som giganten momondo.

Du bør generelt passe på med at sammenligne med store veludviklede hjemmesider som f.eks. Momondo, fordi de har så uendeligt mange små funktioner, der er specialudviklet til deres side. Du kan i princippet kun have behov for at kunne importere alle rejser ned i din database og derefter sætte en simpel søge/filter funktion op. Import-funktionen er lavet 1000 gange gør, så det kan sikkert findes forholdsvist billigt, og søge/filter funktionen er nem at implementere, hvis du gør brug af f.eks. WordPress og et færdigudviklet plugin.

Når udviklere hører en sådan sammenligning, så vil du hurtigt få ikke retvisende svar som ovenover, da det (måske) reelt kun er en brøkdel af funktionerne, du skal bruge.

Uptimester:
En halvfærdig side sælger intet.

Her er jeg uenig med ovenstående. Hvis jeg var dig, så ville jeg sætte en MVP op hurtigst muligt og så bare få testet siden af. Så finder du også hurtigere ud af, hvad dine besøgende vil have. Det kan godt være, den er halvfærdig, men det må være klart bedre end ikke at have noget.

Uanset hvad så virker det som om, at du ikke har en klar plan med siden. Hvis jeg var dig, så ville jeg få sat nogle ord på et MVP, således du ved præcis, hvad du arbejder henimod.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin, 

Tak for dit svar... 

Jeg tænker faktisk lidt som dig at starte op småt og få nogle få rejser ind på hjemmesiden.. men her mangler jeg lidt erfaring.. du snakker database og import.. etc.
Går ud fra næste skridt er at kontakte et par rejseselskaber vedr. deres affiliate programmer så jeg har noget data til siden. For nægter at tro at der er folk der sidder selv og søger efter rejser og manuelt taster dem ind i deres eget system. 

Men en MVP tænker du at jeg skal få adgang til et par rejser og få sat en hjemmeside om med min funktionalitet og så udvide hen ad vejen.. ? 

Jeg har allerede et ret omfattende mindmap med hjemmesidens hovedfunktionalitet, altså en MVP.. Så har en ret god beskrivelse af idéen. 

Men du har ret, jeg har ikke en generel plan. Der hvor det halter, er at få idéen realiseret.. få lavet noget seriøst research om ideén holder vand.. forretningsplan, etc. muligheden for at starte fuld tid fra dag 1 da jeg ikke har overskudet ved siden af mit nuværende job.. etc.. Synes det er ret svært at stå alene med det og ikke vide hvor man skal starte eller slutte.

Min plan baseret på denne tråd

1) Kontakt rejseselskaber vedr. affiliate program og hvilke data der er tilgængelig

2) Finde ud af hvad jeg rent teknisk har brug for at kunne lave hjemmesiden( Jeg har allerede et domæne hvor jeg kan øve mig med wordpress) Men skal jeg springe ud i at lave det selv uden nogen form for erfaring..?

3) Få bygget en MVP og test funkionalitet

4) Tilføj rejser

5) SEO, linkbuilding etc - få budskabet ud.. igen.. hvad magter jeg selv og hvad bør jeg betale mig fra. 

Kan man bruge iværksætter hjælpen hos kommunerne til noget..? Eller bør jeg ofre 1,5 på "Professionsbachelor i innovation og entrepreneurship" uddannelsen. 
Eller finde der andre som vil kunne være mentor/vejleder hele vejen fra idé til at forretningen er på rette vej..? 

På forhånd tak for den seriøse feedback... også hvis jeg stille de dumme spørgsmål som mange andre allerede har stillet. 

Mvh. Michael

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Laursen:
Går ud fra næste skridt er at kontakte et par rejseselskaber vedr. deres affiliate programmer så jeg har noget data til siden. For nægter at tro at der er folk der sidder selv og søger efter rejser og manuelt taster dem ind i deres eget system.

Jeg fandt lige et udmærket blogindlæg, som er yderst relevant for dig. Det kan du se her: Indtjeningsmuligheder i rejsebranchen

Som jeg læser det, så har du primært fokus på at tjene penge på rejserne. Jeg kender desværre ikke branchen godt nok til at vejlede herom, men Halfdan ved, hvad han taler om.

Michael Laursen:
Men skal jeg springe ud i at lave det selv uden nogen form for erfaring..?

Det afhænger af, hvad du vil lave. Det er umuligt at svare, når vi ikke ved, hvad dit koncept helt præcist går ud på.

Michael Laursen:
SEO, linkbuilding etc - få budskabet ud.. igen.. hvad magter jeg selv og hvad bør jeg betale mig fra. 

Du bør være helt skarp på din plan, før du begynder at bruge tid/penge på disse ting. Hvis det var mig, så ville jeg vælge den eller de ting, som jeg vil fokusere på og tjene flest penge på og derefter lave indhold ud fra det. Igen står dit koncept uklart, så det er svært at bidrage på den front. Du kan evt. beskrive din idé bedre, så er det nemmere at hjælpe.

Michael Laursen:
Men en MVP tænker du at jeg skal få adgang til et par rejser og få sat en hjemmeside om med min funktionalitet og så udvide hen ad vejen

Ja, lige præcis. Jeg er sikker på, du ved, hvad et MVP er. Så det er sådan set bare at efterleve den strategi. Dvs. vent med alle de mange små indtil videre unødvendige funktioner og fokuser i stedet på dit kerneprodukt/koncept.

Michael Laursen:
Kan man bruge iværksætter hjælpen hos kommunerne til noget..? Eller bør jeg ofre 1,5 på "Professionsbachelor i innovation og entrepreneurship" uddannelsen. 
Eller finde der andre som vil kunne være mentor/vejleder hele vejen fra idé til at forretningen er på rette vej..?

Jeg er generelt ikke tilhænger af kommune-hjælp eller offentlig uddannelse. Jeg kan garantere dig, at du vil få 100x mere ud af at investere i communities som Marketers eller GoLearn. Så kan du også lære det meste her og nu frem for at skulle binde dig 1,5 år til noget, der sikkert er outdated, når du er færdig Smile

Fra Århus
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du nogensinde kommet videre med dit projekt :-)?

Tilmeldt 19. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 05:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Er Du kommet videre med dit projekt? Det håber jeg;)
Jeg har selv et projekt med rejse affiliate, så er da yderst interesseret i at høre lidt om de erfaringer du får, og måske vi kunne udveksle idéer mm.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)